Volgens The Financial Times zou Boris Johnson het voorgenomen verbod op de verkoop van nieuwe benzine- en dieselauto’s naar 2030 vervroegen. Vanaf 2035 zouden ook nieuwe plug-in hybrides verboden worden.
Na onlangs exclusief gesproken te hebben met Mercedes-opperhoofd Ola Källenius, kon Autonieuws als enig medium uit de Benelux ook spreken met Oliver Zipse, die in de zomer van 2019 benoemd werd tot Voorzitter van de Raad van Bestuur en CEO van BMW Group. 
In Europa verkochte nieuwe auto’s moeten vanaf januari voldoen aan de Euro 6d-norm, die de Euro 6d Temp-norm opvolgt en weer wat strenger is. Vanzelfsprekend is die norm geen eindpunt, en wordt nu volop gewerkt aan de Euro 7-norm die de volgende benchmark moet worden. Over die nieuwe norm is nog niets zeker, en het is dan ook hoog tijd voor beslissingen op Europees vlak, om constructeurs nog tijd te geven om hun verbrandingsmotoren aan te passen. Samen met autotechnologiespecialist Mark Pecqueur (Thomas More Hogeschool) bekijken we de stand van zaken.
We schreven hier eerder al over de beslissing van de Vlaamse regering om de berekeningswijze voor de Belasting op Inverkeersstelling en de jaarlijkse Verkeersbelasting aan te passen in het kader van de overstap naar de WLTP-uitstootcijfers. Na lang wachten is de berekeningstool van de Vlaamse overheid met de nieuwe bedragen eindelijk klaar.
… blijkt uit cijfers van ACEA, de Europese vereniging van autoconstructeurs, die vaststelt dat in het derde kwartaal van 2020 net geen één op tien (9,9 procent) van de personenwagens die in de EU verkocht werden plug-in hybride of volelektrisch was, terwijl dat vorig jaar op hetzelfde moment nog maar 3,3 procent was.
donderdag, 05 november 2020

BMW accelereert dankzij China

Van de drie Duitse premiummerken verklaart tot nu toe enkel BMW dat het eind van dit jaar zal voldoen aan de Europese CO2-doelstelling van 95 g/km. De constructeur uit München heeft ook minder te lijden onder corona dan Audi en Mercedes en profiteert van de heropleving van de Chinese economie. 
Het is een dubbeltje op zijn kant. VW Group denkt dat het er dit jaar net niet in zal slagen om te ontsnappen aan de boetes die de EU oplegt aan constructeurs die hun CO2-uitstootobjectief niet halen, tenzij de verkoop van elektrische auto’s van de groep plots een hoge vlucht neemt in de laatste maanden van dit jaar.
OK, dieselgate is een feit, en de gevolgen van het gesjoemel met emissietests zijn gekend. Maar hoe zouden de zaken er vandaag voorstaan als de dieselmotor door het schandaal uit 2015 niet in diskrediet was gebracht?
Ford Motor zal zijn CO2-uitstoot samenvoegen met Volvo Cars om te voorkomen dat het van de Europese Unie een boete krijgt voor het niet behalen van de CO2-uitstootobjectieven voor 2020. De reden? De batterijproblemen van de Kuga PHEV die het aantal ingeschreven Fords met extra lage uitstoot momenteel beperken.
Jaguar Land Rover zet 90 miljoen pond (100 miljoen euro) aan de kant voor de boete die de Britse constructeur waarschijnlijk opgelegd krijgt van de Europese Unie omdat de groep zijn CO2-emissiereductiedoelstelling dit kwartaal niet haalt.
Pagina 8 van 100

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy