Nieuws
Test
Uitlaat
Nostalgie
Motortest
Focus
Autosalon
Podcast
Bedrijfswagens
Nieuws
Test
Uitlaat
Fiscaliteit & wetgeving
Leasing & financiering
Kostenbeheer (TCO)
Bestelwagens
Alternatieve mobiliteit
Toolkit
Gebruiksvoorwaarden
Privacybeleid
Cookiebeleid
Contact
Adverteren
Follow Us
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
LinkedIn
Nieuws
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste nieuws artikels
Belgische EV-bestuurders meestal wel tevreden over het rijbereik van hun auto
Citroën brengt legendarische SM eventjes terug met DS SM Tribute
BMW moet tot 1,5 miljoen auto’s nakijken voor mogelijk probleem met de remmen
Maxus met elektrische eTerron9 naar IAA Transportation in Hannover
Test
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste test artikels
TEST: Ford Kuga 2.5i PHEV Active: nog altijd de plezantste van de klas?
VIDEOTEST: DFSK E5: de goedkoopste plug-in hybride 7-zitter SUV in België
TEST: Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV 125: veel vertier en rijplezier
TEST: Opel Mokka Electric Long Range: Franse wijn in Duitse zak
Uitlaat
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste uitlaat artikels
Italië vraagt EU om verbod verbrandingsmotoren vanaf 2035 zo snel mogelijk te herzien
(On)verwachte wissel van de macht bij Polestar
Canada volgt VS en voorziet 100 procent importheffing voor Chinese EV’s
EU verlaagt importheffing voor in China gemaakte Tesla Model 3 naar 9 procent
Nostalgie
Motortest
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste motortest artikels
EERSTE TEST: 2023 Kawasaki Z650
EERSTE TEST: 2023 KTM 890 Adventure
TEST: KTM 890 Duke GP: Grand Prix voor een prijsje
EERSTE TEST: 2023 Honda CB750 Hornet
Focus
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste focus artikels
Christian Stein benoemd tot Chief Communications Officer van Renault Group
(On)verwachte wissel van de macht bij Polestar
Eddy Haesendonck benoemd tot CEO Hedin Automotive België-Luxemburg
Voormalig Audi-designer Philipp Römers wordt baas over tekentafels van Polestar
Autosalon
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste autosalon artikels
VIDEO: D’Ieteren salonspecial: waarom auto’s verkopen alleen niet meer volstaat
VIDEO: Audi salonspecial: zijn plug-inhybrides nog interessant?
VIDEO: Skoda @ Brussels Motor Show 2023 - autonieuws.be
VIDEO: KIA salonspecial: het geheim achter het grote succes in België - autonieuws.be
Podcast
Bedrijfswagens
Laatste bedrijfswagens artikels
Belgische EV-bestuurders meestal wel tevreden over het rijbereik van hun auto
De Vrije Universiteit Brussel heeft een aantal Belgische bestuurders van elektrisc...
BMW en Toyota gaan samen stevig investeren in auto’s op waterstof
Iedereen elektrisch? Dat lijkt voorlopig nog niet goed te lukken, toch niet met wa...
Grondige opfrisbeurt moet Volvo XC90 extra levensjaren bezorgen
Aan de top van het Volvo-gamma krijgt de XC90 het gezelschap van de EX90. Die laat...
Delaware zet nieuwe duurzame stap met elektrische Toyota bZ4X voor 111 junior consultants
Op 2 september begon een nieuwe lichting van 111 junior consultants hun carrière b...
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Fiscaliteit & wetgeving
Leasing & financiering
Kostenbeheer (TCO)
Bestelwagens
Alternatieve mobiliteit
Toolkit
Gebruiksvoorwaarden
Privacybeleid
Cookiebeleid
Contact
Adverteren
Volg ons
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
LinkedIn
Cijfers 2021: er rijden 250 miljoen auto’s in Europa, waarvan 5,9 miljoen in België
30 januari 2023 | Stijn Blanckaert
De Europese vereniging van autoconstructeurs ACEA maakte een nieuw rapport over de auto in Europa. Daaruit blijkt dat eind 2021 in de hele EU net geen 250 miljoen auto’s ingeschreven waren, naast 29,5 miljoen lichte bedrijfsvoertuigen, 714.000 bussen en meer dan 6,4 miljoen vrachtwagens. In België zijn in totaal 6,8 miljoen voertuigen ingeschreven, waarvan 5,6 miljoen personenwagens.
Geraakt Europa van Chinese batterijen af? “Vanaf 2027 kan het”, zegt Transport&Environment
25 januari 2023 | Dieter Quartier
Europa is goed op weg om tegen 2027 voldoende Li-ion-cellen te produceren om volledig te voldoen aan de eigen vraag naar elektrische voertuigen en energieopslag, aldus milieulobbygroep Transport & Environment. Maar de Amerikanen vormen een levensgrote bedreiging.
Analyse: Waarom de kleine autootjes verdwijnen uit het aanbod van de constructeurs
10 januari 2023 | Stijn Blanckaert
De Citroën C1 en de Peugeot 108 krijgen geen opvolger. De Ford Fiesta verdwijnt na deze generatie en ook voor de Audi A1 is geen opvolger meer voorzien. Steeds meer kleine auto’s verdwijnen uit het aanbod van de autobouwers. Die trend lijkt onomkeerbaar. De redenen zijn divers. Lees hier waarom de autobouwers geen brood meer zien in het A- of zelfs B-segment van de markt.
Stellantis-CEO Carlos Tavares waarschuwt voor dreiging Chinese autobouwers
09 januari 2023 | Stijn Blanckaert
Hij deed het ook vroeger al, maar ter gelegenheid van de Consumer Electronics Show in Las Vegas waarschuwde Carlos Tavares, CEO van het grote Stellantis, opnieuw voor het gevaar van de Chinese autobouwers voor de Europese auto-industrie. Merken als MG, BYD, Nio en anderen mikken resoluut op de Europese markt met hun elektrische auto’s en doen dat met middelen waarover de lokale producenten niet kunnen beschikken.
China domineert wereldwijde EV-markt, Europa zal in 2025 meer auto’s in- dan uitvoeren
07 november 2022 | Stijn Blanckaert
De Europese auto-industrie is goed op weg om zich de kaas van het brood te laten eten door de Chinezen. In de wereldwijde top tien van meest verkochte elektrische en plug-in hybride auto’s staat slechts één Europees model en tegen 2025 zullen in de EU meer Chinese auto’s ingevoerd worden dan Europa er naar landen buiten het Europese continent exporteert. Dat blijkt uit een studie van PwC en data van EV-volumes.com.
Bedrijfsauto’s “verplicht elektrisch” vanaf 1 juli 2023, niet vanaf 2026
07 november 2022 | Dieter Quartier
Iedereen heeft het over 1 januari 2026 als D-day om over te schakelen op emissievrije auto’s, maar wie de fiscale wijzigingen vanaf 1 juli 2023 uitpluist, zal vaststellen dat bedrijven eigenlijk al vanaf die datum gepusht worden naar batterijvoertuigen. Ondernemingen die diesels, benzines of hybrides blijven bestellen, ondervinden jaar na jaar een grotere fiscale last die deze bedrijfsauto’s uiteindelijk onbetaalbaar maakt.
Nu 100% zeker: Europa verbiedt verkoop auto’s met verbrandingsmotoren vanaf 2035
28 oktober 2022 | Stijn Blanckaert
Het was al langer duidelijk dat Europa van plan was om vanaf 2035 een einde te maken aan de verkoop van nieuwe auto’s met verbrandingsmotoren in de EU, maar de definitieve beslissing was nog niet genomen. Dat is nu dan toch effectief gebeurd, want het Europese parlement en de lidstaten hebben een akkoord bereikt om de verbrandingsmotor voor nieuwe auto’s en bestelwagens vanaf 2035 te verbieden.
Euro 7-norm afgezwakt: Europese Commissie toont begrip voor autoconstructeurs
24 oktober 2022 | Stijn Blanckaert
De Europese Commissie herziet de plannen voor de nieuwe Euro 7-norm, die vanaf 2025 de huidige Euro 6d-uitstootnorm moet vervangen. Concreet zouden de vooropgestelde verplichtingen die de nieuwe norm met zich meebrengt afgezwakt worden, omdat door de enorme kosten die aan de strengere versie van de Euro 7-vorm verbonden zijn minder middelen geïnvesteerd zouden kunnen worden in elektrificatie en het gebruik van de verbrandingsmotor op gas, benzine of diesel voor personenwagens vanaf 2035 hoe d...
S&P Global Mobility: Hoge energiekosten kunnen leveringstermijn auto’s verder doen oplopen
12 oktober 2022 | Stijn Blanckaert
Volgens een rapport van S&P Global Mobility zou de energiecrisis voor productievertragingen en zelfs tijdelijke productiestops kunnen zorgen bij autoconstructeurs waardoor in 2023 tot meerdere miljoenen minder auto’s zouden gebouwd worden dan initieel voorzien. Dat zou zeker geen goed nieuws zijn voor al wie vandaag al langer dan ooit geduld moet oefenen bij het wachten op de levering van zijn bestelde nieuwe auto.
Misleidt Federale overheid burgers met foute informatie over kost van rijden op brandstof vs elektriciteit?
12 oktober 2022 | Stijn Blanckaert
Sinds 1 april van dit jaar moeten tankstations door een Europese verplichting een prijsvergelijking van verschillende brandstoffen per 100 kilometer tonen. De door de FOD Economie voor het vierde kwartaal van 2022 vrijgegeven affiche hanteert daarbij een onrealistisch lage kostprijs voor elektrisch rijden en misleidt daardoor de consument.
1
…
3
4
5
6
7
8
9
…
83
Contact
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853
Nieuws
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Nostalgie
Bedrijfswagens
Nieuws
Test
Uitlaat
Fiscaliteit & wetgeving
Leasing & financiering
Kostenbeheer (TCO)
Bestelwagens
Alternatieve mobiliteit
Toolkit
Autonieuws
Adverteren
Contact
Gebruiksvoorwaarden
Privacybeleid
Cookiebeleid
© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door
We Cre8 It
.