Twee derde van de Belgische bevolking vindt het belangrijk om de CO2-uitstoot van het transport terug te dringen. Slechts 44% van de Belgen denkt dat elektrische auto’s een goede oplossing zijn voor de klimaatopwarming. 
Nu we eindelijk een nieuwe regering hebben is nu ook officieel bevestigd dat het regeerakkoord voorziet in een complete overstap naar elektrische bedrijfsauto’s vanaf 2026. Zijn die plannen realistisch? Onder meer D’Ieteren Auto en BMW denken alvast van wel, maar plaatsen een belangrijke “maar” bij die positieve houding…
Nu we na enkele serieuze aarzelingen blijkbaar toch echt een regering zullen krijgen waarin Liberalen, Socialisten, Groenen en de Vlaamse Christendemocraten het beleid uittekenen, ziet het er inderdaad naar uit dat er tegen 2026, en waarschijnlijk ook vroeger al, veel zal veranderen op het vlak van de fiscaliteit van de bedrijfswagens. Dat dit zal leiden tot een hogere Total Cost of Ownership voor (plug-in hybrides en) elektrische auto’s lijkt daarbij onvermijdelijk.
Vandaag wist De Tijd te melden dat de verschillende partijen die momenteel werken aan de vorming van een nieuwe federale regering in hun onderhandelingsnota alvast van plan zijn om “alle nieuwe bedrijfswagens tegen 2026 broeikasvrij te maken”. Een plan dat alleen realistisch is als het aan alle kanten geflankeerd wordt door overwogen ondersteunende maatregelen. Of die er echter zullen komen lijkt dan weer erg onzeker.
maandag, 14 september 2020

Spanning rond Autosalon 2021

Nu bekend werd dat Mitsubishi en Hyundai niet zullen deelnemen aan de 99ste editie van het autosalon die volgend jaar gepland staat van 15 tot 24 januari, wil organisator Febiac duidelijk maken dat alles in het werk wordt gesteld om een evenement te organiseren dat volledig aangepast is aan de eisen die de strijd tegen de verspreiding van COVID-19 stelt.
Dergelijke vaststellingen zijn altijd controversieel en voer voor discussie, maar onderzoekers van het Institute for Social Marketing and Health van de Stirling universiteit in Schotland (VK) stelden vast dat het aandeel van fijnstofvervuiling (PM2.5) in de lucht tijdens de COVID-19 lockdown niet daalde, hoewel er in die periode 65 procent minder auto’s op de weg waren.
De nieuwe CEO van Renault, Luca de Meo, kondigde als een van zijn allereerste beleidsdaden aan dat de groep een nieuwe bedrijfsstructuur krijgt die gebaseerd wordt op vier merken in plaats van op geografische regio’s. Naast Renault, Dacia en Alpine wordt een nieuwe business unit gevormd rond nieuwe mobiliteit.
Autonieuws was deze week in Sindelfingen voor de wereldpremière van de nieuwe Mercedes S-Klasse, maar kon er ook exclusief spreken met Ola Källenius, Voorzitter van de Raad van Bestuur en CEO van Daimler AG en als zodanig de absolute nummer één bij de Duitse autogroep. 
Het aanbod aan elektrische voertuigen groeit haast exponentieel. Intussen kun je kiezen uit tientallen modellen en volgend jaar komen daar nog een hele rist nieuwkomers bij. Ze worden ook steeds betaalbaarder, maar toch blijft de meerprijs bij aankoop fors. Het is haast onmogelijk om dat supplement terug te verdienen over de gebruiksduur, zoals onze rekenoefening aantoont.  
De Factory 56-fabriek in Sindelfingen, bij Stuttgart, waarvan de eerste steen in februari 2018 gelegd werd, wordt de thuisbasis van de nieuwe Mercedes S-Klasse, die hier vanaf vandaag gebouwd wordt. Het gaat om de modernste fabriek ter wereld, zegt Daimler. Autonieuws was als enig Belgisch automedium present bij de officiële opening door Daimler-CEO Ola Källenius en de hele regering van de Duitse deelstaat Baden-Württemberg.
Pagina 11 van 100

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy