Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Podcast
Bedrijfswagens
Nieuws
Test
Uitlaat
Fiscaliteit & wetgeving
Leasing & financiering
Kostenbeheer (TCO)
Bestelwagens
Alternatieve mobiliteit
Toolkit
Gebruiksvoorwaarden
Privacybeleid
Cookiebeleid
Contact
Adverteren
Follow Us
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
LinkedIn
Nieuws
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste nieuws artikels
Renault geeft al wat info vrij over R5 E-Tech Electric die in februari onthuld wordt
Afgekeurd op dieselpartikelfilter? Vanaf morgen nog maar 3 maanden om hem te fiksen.
Batterijwisseltechnologie wordt reële optie nu Geely gaat samenwerken met Nio
Volvo Novabil neemt Volvo Ardson Mons over en heeft nu zes vestigingen
Test
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste test artikels
EERSTE TEST: Smart #3: hier had een Mercedes-ster op kunnen plakken
TEST: Opel Astra Electric: Efficiënt en discreet
TEST: Polestar 2 Long Range Single Motor: brengt modeljaar 2024 veel verandering?
VIDEOTEST: Toyota C-HR: voor de fans van Coupés, Hybrides en Radicaal design
Uitlaat
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste uitlaat artikels
Grote dealergroepen machtiger dan ooit
Shocking! Kleine auto’s gemiddeld 41 procent duurder geworden sinds 2019
ACEA-rapport: België nog steeds onbetwiste autobelastingkampioen en andere cijfers
Acht EU-landen vragen uitstel en minder strenge Euro 7-emissienorm
Motortest
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste motortest artikels
EERSTE TEST: 2023 Kawasaki Z650
EERSTE TEST: 2023 KTM 890 Adventure
TEST: KTM 890 Duke GP: Grand Prix voor een prijsje
EERSTE TEST: 2023 Honda CB750 Hornet
Focus
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste focus artikels
Promotie voor Belgisch topdesigner Luc Donckerwolke bij Hyundai
Olivier Mony benoemd tot financieel directeur van Dacia
Duncan Minto benoemd tot financieel directeur van Alpine
BMW-CEO Zipse krijgt contractverlenging tot 2026. Jochen Goller aangesteld tot CCO.
Autosalon
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste autosalon artikels
VIDEO: D’Ieteren salonspecial: waarom auto’s verkopen alleen niet meer volstaat
VIDEO: Audi salonspecial: zijn plug-inhybrides nog interessant?
VIDEO: Skoda @ Brussels Motor Show 2023 - autonieuws.be
VIDEO: KIA salonspecial: het geheim achter het grote succes in België - autonieuws.be
Podcast
Bedrijfswagens
Laatste bedrijfswagens artikels
Batterijwisseltechnologie wordt reële optie nu Geely gaat samenwerken met Nio
Toen Autonieuws.be in oktober vorig jaar exclusief en in avant-premère al kon kenn...
Volvo Novabil neemt Volvo Ardson Mons over en heeft nu zes vestigingen
Overnamenieuws van het Volvo-front, want Volvo Novabil Groep, het familiebedrijf u...
Nieuwe Hyundai Santa Fe: zevenzitter komt als hybride en plug-inhybride
Het zal weinigen verbazen dat Hyundai voor de nieuwe Santa Fe zijn toevlucht neemt...
Facelift Kia Sorento: massievere look, duurzamere aankleding, hybride of diesel
Kia’s grote SUV wordt voor modeljaar 2024 bijgespijkerd. Het gros van de ingrepen ...
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Fiscaliteit & wetgeving
Leasing & financiering
Kostenbeheer (TCO)
Bestelwagens
Alternatieve mobiliteit
Toolkit
Gebruiksvoorwaarden
Privacybeleid
Cookiebeleid
Contact
Adverteren
Volg ons
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
LinkedIn
Michel van Dongen (RGF Staffing): “Een volledig elektrische vloot? Onmogelijk!”
26 maart 2023 | Stijn Blanckaert
Een straffe uitspraak van Michel van Dongen, Fleet Manager bij RGF Staffing en verantwoordelijk voor het beheer van niet minder dan 2.000 firmawagens. Hij wijst op een reeks problemen die het voor hem – en ongetwijfeld heel wat andere vlootbeheerders – onmogelijk maken om voor zijn wagenpark volledig over te schakelen op elektrische auto’s, wat nochtans zo goed als verplicht wordt door de overheid.
Analyse: zijn synthetische brandstoffen een echt alternatief voor batterij-elektriciteit?
08 maart 2023 | Stijn Blanckaert
Nu ook Duitsland zich verzet tegen het einde van verbrandingsmotoren in 2035 door garanties te vragen dat ze zouden kunnen worden behouden op voorwaarde dat ze op synthetische brandstoffen rijden, is het goed om na te gaan of die zogenaamde e-fuels inderdaad een valabel alternatief zijn voor batterij-elektriciteit. Dat is namelijk een stuk minder evident dan het op het eerste zicht misschien lijkt…
Leasemaatschappijen verdienen bakken geld aan elektrische auto’s volgens T&E
28 februari 2023 | Dieter Quartier
De leasetarieven van elektrische auto’s liggen gemiddeld 57 procent hoger dan die voor conventionele benzinemodellen. De oorzaak ligt bij een laag ingeschatte restwaarde. Geheel onterecht, concludeert de Europese milieulobbygroep Transport & Environment op basis van een analyse van de tweedehandsprijzen uitgevoerd door Autovista.
Mazda voorziet toename EV-aandeel in Europa en kiest niet voor agentschapsmodel
10 februari 2023 | Stijn Blanckaert
Terwijl Mazda momenteel met de MX-30 nog maar één elektrische auto in het gamma heeft verwacht het Japanse merk wel dat in 2030 tussen 4 en 7 op 10 nieuwe Mazda’s EV’s zullen zijn. Het merk opteert er – net als Renault – ook voor om in de nabije toekomst niet over te stappen naar het agentschapsmodel en dus met zelfstandige concessiehouders te blijven werken.
Cijfers 2021: er rijden 250 miljoen auto’s in Europa, waarvan 5,9 miljoen in België
30 januari 2023 | Stijn Blanckaert
De Europese vereniging van autoconstructeurs ACEA maakte een nieuw rapport over de auto in Europa. Daaruit blijkt dat eind 2021 in de hele EU net geen 250 miljoen auto’s ingeschreven waren, naast 29,5 miljoen lichte bedrijfsvoertuigen, 714.000 bussen en meer dan 6,4 miljoen vrachtwagens. In België zijn in totaal 6,8 miljoen voertuigen ingeschreven, waarvan 5,6 miljoen personenwagens.
Geraakt Europa van Chinese batterijen af? “Vanaf 2027 kan het”, zegt Transport&Environment
25 januari 2023 | Dieter Quartier
Europa is goed op weg om tegen 2027 voldoende Li-ion-cellen te produceren om volledig te voldoen aan de eigen vraag naar elektrische voertuigen en energieopslag, aldus milieulobbygroep Transport & Environment. Maar de Amerikanen vormen een levensgrote bedreiging.
Analyse: Waarom de kleine autootjes verdwijnen uit het aanbod van de constructeurs
10 januari 2023 | Stijn Blanckaert
De Citroën C1 en de Peugeot 108 krijgen geen opvolger. De Ford Fiesta verdwijnt na deze generatie en ook voor de Audi A1 is geen opvolger meer voorzien. Steeds meer kleine auto’s verdwijnen uit het aanbod van de autobouwers. Die trend lijkt onomkeerbaar. De redenen zijn divers. Lees hier waarom de autobouwers geen brood meer zien in het A- of zelfs B-segment van de markt.
Stellantis-CEO Carlos Tavares waarschuwt voor dreiging Chinese autobouwers
09 januari 2023 | Stijn Blanckaert
Hij deed het ook vroeger al, maar ter gelegenheid van de Consumer Electronics Show in Las Vegas waarschuwde Carlos Tavares, CEO van het grote Stellantis, opnieuw voor het gevaar van de Chinese autobouwers voor de Europese auto-industrie. Merken als MG, BYD, Nio en anderen mikken resoluut op de Europese markt met hun elektrische auto’s en doen dat met middelen waarover de lokale producenten niet kunnen beschikken.
China domineert wereldwijde EV-markt, Europa zal in 2025 meer auto’s in- dan uitvoeren
07 november 2022 | Stijn Blanckaert
De Europese auto-industrie is goed op weg om zich de kaas van het brood te laten eten door de Chinezen. In de wereldwijde top tien van meest verkochte elektrische en plug-in hybride auto’s staat slechts één Europees model en tegen 2025 zullen in de EU meer Chinese auto’s ingevoerd worden dan Europa er naar landen buiten het Europese continent exporteert. Dat blijkt uit een studie van PwC en data van EV-volumes.com.
Bedrijfsauto’s “verplicht elektrisch” vanaf 1 juli 2023, niet vanaf 2026
07 november 2022 | Dieter Quartier
Iedereen heeft het over 1 januari 2026 als D-day om over te schakelen op emissievrije auto’s, maar wie de fiscale wijzigingen vanaf 1 juli 2023 uitpluist, zal vaststellen dat bedrijven eigenlijk al vanaf die datum gepusht worden naar batterijvoertuigen. Ondernemingen die diesels, benzines of hybrides blijven bestellen, ondervinden jaar na jaar een grotere fiscale last die deze bedrijfsauto’s uiteindelijk onbetaalbaar maakt.
1
2
3
4
5
…
80
Contact
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853
Nieuws
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Bedrijfswagens
Nieuws
Test
Uitlaat
Fiscaliteit & wetgeving
Leasing & financiering
Kostenbeheer (TCO)
Bestelwagens
Alternatieve mobiliteit
Toolkit
Autonieuws
Adverteren
Contact
Ook op
Gebruiksvoorwaarden
Privacybeleid
Cookiebeleid
© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door
We Cre8 It
.