Uitlaat

Opel realiseert beste Europese verkoopcijfers sinds 2011

13 januari 2016
Door Redactie
Opel (met inbegrip van Vauxhall in het Verenigd Koninkrijk) heeft de beste verkoopcijfers in vier jaar gehaald, ondanks de strategische terugtrekking uit de Russische markt. Volgens voorlopige cijfers leverde het bedrijf in 2015 om en bij de 1,1 miljoen voertuigen af. Dat is een stijging met meer dan 35.000 exemplaren of 3,3% in vergelijking met 2014 en betekent een iets sterkere groei dan die van de algemene Europese markt. Het aandeel van Opel in de totale Europese voertuigmarkt is dan ook voor het derde jaar op rij toegenomen tot ongeveer 5,8%, de beste resultaten voor verkoop en marktaandeel van het merk sinds 2011.

“2015 was het beste jaar voor Opel sinds 2011 dankzij ons productoffensief. We hebben ons volume en marktaandeel opgetrokken en zijn ervan overtuigd dat deze positieve tendens zich ook in 2016 zal verderzetten”, zegt Peter Christian Küspert, Vice President Sales & Aftersales van Opel Group. “Ons optimisme steunt voor een deel op de nieuwe Opel Astra waarvoor al meer dan 80.000 bestellingen geplaatst werden, hoewel de wagen op de meeste Europese markten pas sinds november bij de dealers staat. Verder verwachten we veel van de Sports Tourer-versie die vanaf het voorjaar van 2016 in productie gaat.”

Vorig jaar slaagde de autofabrikant uit Rüsselsheim erin zijn omzet te verhogen in 20 markten, waaronder België, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk (met het merk Vauxhall), Frankrijk, Italië en Spanje. Het marktaandeel groeide in 10 Europese markten. Ook op de Belgisch-Luxemburgse markt kon Opel zijn omzet verbeteren. De stijging bedroeg in totaal 6,4%, met een verhoging van 5,5% voor de markt van personenauto's en zelfs 16,4% voor bedrijfswagens. Het aandeel van Opel op de Belgische markt steeg naar 6,34%.

In het gamma personenwagens zette de Mokka de sterkste prestaties neer wat groei op jaarbasis betreft, met een toename van 16%. De registraties voor de Corsa stegen dan weer met 6%.

Opmerkelijk is ook dat Opel en Vauxhall erin slaagden meer dan 100.000 bedrijfswagens te verkopen in 2015. Dat betekent een toename met 24% tegenover 2014 en stijgt daarmee ver uit boven de algemene markttoename van 9%. Verkoop en marktaandeel tonen de beste resultaten voor het merk sinds 2008. De drie modellen in het gamma lichte bedrijfswagens gingen er allemaal op vooruit: de Vivaro met 38%, de Movano met 27% en de Combo met 12%.

Deel op

Lees meer over


© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.