Opel heeft het jaar in heel Europa goed ingezet. Met ongeveer 80.000 nieuwe registraties behaalde het bedrijf zijn hoogste verkoopcijfers en grootste marktaandeel voor januari sinds 2011. Volgens voorlopige gegevens is de omzet met 7.500 exemplaren of 10,4 % gestegen in vergelijking met januari 2015. De autofabrikant uit Rüsselsheim registreerde daarmee een aanzienlijk sterkere groei dan de algemene Europese markt (stijging met 2,6 %). Het marktaandeel van Opel in Europa steeg met 0,4 procentpunten naar 5,75 %. De Belgisch-Luxemburgse markt volgt dezelfde trend: het marktaandeel bedroeg in januari 6,63 %, een stijging met 0,3 procentpunten.
“Deze uitstekende start van het jaar bewijst opnieuw dat ons productoffensief beantwoordt aan de wensen van de klanten”, zegt Peter Christian Küspert, Opel Group Vice President Sales & Aftersales. “De nieuwe Astra is een doorslaand succes, met een stijging van meer dan 43 % in januari. De nieuwe Astra Sports Tourer en Mokka X zullen de omzet ook tijdens de rest van het jaar de hoogte in drijven."
De sterke prestaties van Opel in de eerste maand van het jaar zijn vooral te danken aan de vraag naar de nieuwe Astra. Van de huidige generatie, die in de meeste Europese landen sinds november beschikbaar is bij de dealers, werden in januari meer dan 17.500 stuks geregistreerd. De wagen, die op nationaal vlak zesmaal de ‘Gouden Stuurwiel’-trofee binnenhaalde en negenvoudig uitgeroepen werd tot ‘Auto van het Jaar’, verzamelde al meer dan 100.000 bestellingen in heel Europa. Bovendien boekte de Opel Mokka een stijging van 5,4 % in januari met ongeveer 12.500 verkochte exemplaren.
Opel tekende in januari een omzetstijging op in 14 Europese markten, waaronder de drie grootste West-Europese markten Duitsland (+20,5 %), Frankrijk (+16,6 %) en Spanje (+68,8 %). In Duitsland haalde Opel in januari zijn hoogste verkoopcijfer en grootste marktaandeel sinds 2008. In Spanje registreerde het bedrijf de hoogste verkoop sinds 2008 en het grootste marktaandeel sinds 2001.