Mazda is druk doende om in heel Europa de uitstraling van het dealernetwerk naar een hoger plan te tillen. Belangrijk onderdeel daarvan is de invoering van de nieuwe huisstijl, zoals deze door de hele organisatie zal worden toegepast in het exterieur en interieur van de dealershowroom, maar ook in alle andere uitingen, zoals brochures, prijslijsten en advertenties.
Het uiteindelijke doel is om de Mazda merkbeleving te verbeteren en de verwachtingen van de klant te overtreffen. In heel Europa wordt de uitstraling van alle dealershowooms geharmoniseerd met een vernieuwd logo op een zwarte achtergrond en in het oog springende elementen voor het exterieur, zoals aluminium mesh in combinatie met het nieuwe logo.
Afgelopen jaar is in Europa begonnen met de transformatie naar deze nieuwe visuele identiteit met een focus op drie belangrijke kernwaarden. Als eerste dienen vanaf nu de auto’s meer in de schijnwerpers te staan, met een chique uitstraling in een schone, overzichtelijke showroom, als een soort galerie, waar de auto's de sterren zijn. De tweede waarde is het creëren van een overtuigend contact met klanten in een showroom waar de positieve sfeer een betere interactie bevordert. Tenslotte verbindt de nieuwe styling het exterieur en interieur van de dealervestiging, dankzij het gebruik van gelijksoortige stijlelementen.