Uitlaat

Mazda MX-5 is "World Car of the Year 2016"

24 maart 2016
Door Redactie

De Mazda MX-5 is vandaag in New York gekozen tot "World Car of the Year 2016" en tot "World Car Design of the Year 2016". Na de Mazda2 in 2008 is dit de tweede Mazda die de WCOTY award wint en de eerste auto die beide awards wint in de historie van deze verkiezing. De derde generatie MX-5 was één van de drie finalisten voor de WCOTY award in 2006, net als de Mazda3 in 2014.
“Het is voor ons een bijzonder grote eer dat de Mazda MX-5 zowel tot World Car of the Year als tot World Car Design of the Year is gekozen”, vertelt Masahiro Moro, President & CEO van Mazda North American Operations. “Net nu er van onze iconische MX-5 roadster bijna één miljoen stuks zijn geproduceerd bewijst deze prijs dat hij nog steeds jong, levendig, fun en relevant is. En dat elke Mazda er net zo spannend uitziet als dat hij rijdt en even spannend rijdt als hij er uit ziet. Ik neem deze award met veel plezier in ontvangst namens onze onderneming maar ook namens iedere medewerker van Mazda, iedere leverancier en alle klanten wereldwijd, die het plezier van rijden in een pure roadster hebben mogen beleven”.

Ikuo Maeda, General Manager van de Design Divisie van Mazda Motor Corporation: “Ik ben bijzonder trots op deze award, die bewijst dat onze ontwerpen mensen over de hele wereld weten aan te spreken. Al onze producten van de nieuwe generatie zijn ontworpen volgens de Kodo - Ziel van beweging designfilosofie, die auto's tot leven wil brengen, ook als ze stilstaan. We zijn voortdurend bezig de schoonheid van deze vormen verder te verfijnen. Mazda is en blijft een trots Japans merk en ook in de toekomst zullen we beslist met meer bijzondere ontwerpen blijven komen”.

De vierde generatie MX-5 is het zesde model in het gamma van de nieuwe producten van de zesde generatie Mazda’s, alle voorzien van de SKYACTIV technologie en het Kodo - Ziel van beweging designthema. Hij werd wereldwijd gelanceerd in 2015 en valt vooral in de smaak dankzij zijn aanzienlijk lagere gewicht, het op de mens gerichte design en het 'Jinba-ittai' fun-to-drive gevoel. 

Deel op

Lees meer over


© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.