Mazda is er in het tweede kwartaal opnieuw in geslaagd om in Europa een omzetgroei met dubbele cijfers te realiseren. Het Japanse bedrijf verkocht tussen april en juni 2016 60.571 eenheden, wat een groei van 25 % betekende ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Het is voor Mazda in Europa het 15e achtereenvolgende kwartaal met winst, waarbij de autofabrikant de groei van de industrie, die met 9,5 % steeg, ruim overtrof. Het marktaandeel steeg van 1,2 naar 1,4 %, vergeleken met Q2 2015.
De enorm populaire crossover SUV’s van Mazda beslaan bijna de helft (46 %) van de totale verkopen in het tweede kwartaal. De compacte Mazda CX-3 is inmiddels Mazda's best verkochte model in Europa, op de voet gevolgd door de grotere Mazda CX-5, een blijvend sterk model in de verkoop. De omzet van de Mazda MX-5 nam afgelopen voorjaar een enorme vlucht, nadat de vierde generatie van de legendarische roadster de titel ‘World Car of the Year 2016’ en ‘World Car Design of the Year 2016’ had ontvangen. De verkopen zijn zeven keer zo hoog als die van het model van de vorige generatie in dezelfde drie maanden van 2015.