De kampioen van die inschrijvingen is Volkswagen, dat met 10.544 ingeschreven auto’s in de eerste vier maanden van dit jaar BMW, met zijn 10.228 stuks, voorblijft. Mercedes-Benz bekleedt de derde plaats met 9.491 auto’s, Renault en Audi vervolledigen de top vijf met respectievelijk 8.846 en 7.534 auto’s. De rest van de top tien bestaat uit Peugeot, Volvo, Opel, Skoda en Ford.
Het best verkochte model bedrijfswagen tot eind april was echter geen Volkswagen, maar wel de Mercedes C-Klasse (2.626 stuks), weliswaar op de voet gevolgd door de eeuwige VW Golf (2.529 stuks). Ook de derde plaats is trouwens voor de Duitsers uit Stuttgart, met de Mercedes A-Klasse (2.506), gevolgd door de Renault Clio op plaats vier (2.307) en de Skoda Octavia (2.126). De top vijf wordt afgesloten door de Hyundai Tucson (1.951), terwijl de BMW X1, Ford Focus, Audi A3, Peugeot 308 de top tien vervolledigen. Op plaats elf prijkt trouwens de kleine Fiat 500 met 1.580 inschrijvingen.
We moeten er daarbij wel rekening mee houden dat bepaalde merken heel wat auto’s inschrijven en snel daarna terug uitschrijven, om commerciële redenen, waardoor een model als de Fiat 500, als je zou kijken naar de “echte” klanten die hem ingeschreven hebben in die periode, waarschijnlijk niet in de top twintig zou staan.