donderdag, 06 november 2014

Volvo blijft groeien

De verkoopcijfers van Volvo Cars lieten in oktober voor de zestiende maand op rij een stijging noteren, waarbij zowel China, Europa als de Verenigde Staten het beter deden dan in oktober 2013.

In China, de grootste markt van Volvo Cars, werden in oktober 6.917 auto's verkocht, ofwel 36% meer dan in oktober vorig jaar. Hierdoor liggen de verkoopcijfers voor de eerste tien maanden van 2014 al hoger dan het volledige jaarresultaat voor 2013. De Volvo S60L berline was het best verkochte model, op de voet gevolgd door de XC60 Cross-Over.

In Zweden verkocht Volvo Cars 6.609 auto's, ofwel 30% meer dan in dezelfde maand vorig jaar. Het marktaandeel bedroeg 22,3%, met vier Volvo-modellen in de top 10 van best verkochte auto's.

Volvo Cars zette in oktober zijn sterke prestatie in Europa voort met een stijging van 12,1% ten opzichte van oktober vorig jaar. Het Verenigd Koninkrijk was de belangrijkste groeimarkt, waarbij de verkoop van de Volvo XC60 meer dan verdubbelde ten opzichte van vorig jaar. Ook Duitsland en alle Zuid-Europese markten lieten positieve ontwikkelingen noteren. De V40 blijft het best verkopende Volvo-model in Europa, onder meer dankzij het sterke, 'best in class' assortiment Drive-E-motoren.

De Verenigde Staten lieten een stijging met 1,4% optekenen tot 3.972 auto's, en waren zo de derde grootste individuele markt van Volvo Cars in oktober. De Volvo S60 en de XC60 waren de best verkochte modellen deze maand.

"Het is zeer bemoedigend om te zien dat onze vijf belangrijkste markten deze maand een groei lieten optekenen, wat duidelijk wijst op een sterk productaanbod", zegt Alain Visser, Senior Vice President Marketing, Sales & Customer Service bij Volvo Cars. "Ik kijk ook uit naar de reacties op de nieuwe onthullingen later deze maand op de autosalons van Los Angeles en Guangzhou."

Afbeelding galerij

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy