Verschillende media meldden gisteren dat het kernkabinet (ze hadden dan toch nog tijd voor iets anders dan die hele migratiepact-heisa) beslist zou hebben dat de brandstofprijzen in 2019 niet geïndexeerd zouden worden. Dat lijkt duidelijk ingegeven door de vele protesten van de “gele hesjes”, vooral in Wallonië, en is misschien ook een poging om de lont uit het kruitvat te halen vooraleer het ook bij ons zo erg wordt als in Parijs.
zaterdag, 08 december 2018

Duitse steun voor Trump, of omgekeerd?

De Duitse autobazen van BMW, Mercedes en Volkswagen hebben niet alleen drukke maar ook erg belangrijke dagen achter de rug. In Washington hebben ze afzonderlijk onderhandeld met de Amerikaanse regering over de aangekondigde verhoging van de invoertaksen op auto’s uit Europa. President Trump wil die verhogen van 2,5 naar 25 procent. 

Van Mossel Automotive Groep neemt dealergroepen GMAN en Groep Bruyninx over van de Belgische groep Alcopa en zet hiermee een belangrijke stap op de Belgische automarkt. De transactie is voorgelegd aan de Belgische Mededingingsautoriteit en is gepland om eind dit jaar te worden afgerond.

dinsdag, 20 november 2018

Volkswagen investeert 44 miljard

De komende vijf jaar investeert de Volkswagen Group bijna 44 miljard euro in e-mobiliteit, autonoom rijden, mobiliteitsdiensten en de digitalisering van auto’s en fabrieken. Dat is ongeveer een derde van de totale investeringen in die periode. De financiële plannen zijn recent goedgekeurd door de Raad van Commissarissen.
Bij de protesten tegen de absurd hoge brandstofprijzen vielen in Frankrijk vandaag een dode en een zwaargewonde. Nog voor de acties goed en wel begonnen zijn ontaarden ze dus al. En dat is geen verrassing, omdat de acties in Frankrijk en Wallonië een volkomen verkeerd slachtoffer kiezen: de gewone burger of de brandstoffenhandelaar.
Het totale bedrag dat de Belg aan de overheid betaalt als belastingen op het auto- en vrachtwagengebruik en-bezit liep vorig jaar op tot de duizelingwekkende som van 19,63 miljard euro. Dat is nog eens vijf procent meer dan in 2016 en zelfs 22,5% meer dan in 2010. De cijfers komen van automobielfederatie Febiac en tonen aan dat auto’s en vrachtwagens de kip met de gouden eieren blijven voor de Belgische overheid. 
De Amerikaanse media pakken vandaag groot uit met het nieuws dat autobouwer Tesla, dankzij een spectaculaire stijging van het aandeel met 38,5 procent, voor het eerst meer waard is op de beurs dan BMW: 52,8 miljard euro tegenover 51,8 miljard. Met die kanttekening dat BMW dit jaar al meer dan 1,6 miljoen auto’s produceerde tegenover 151.000 voor Tesla. In vergelijking met het voorjaar van 2015 daalde de beurswaarde van BMW niettemin met 40 procent.
Audi Brussels is de eerste en enige fabriek van de Volkswagen-autogroep waar elektrische auto’s van de band rollen. In die situatie komt naar alle waarschijnlijk op afzienbare tijd verandering. Op de raad van commissarissen van 16 november e.k. wordt immers beslist welke andere fabrieken van de Duitse autogroep in aanmerking komen voor de productie van elektrische voertuigen. 
dinsdag, 06 november 2018

Moderne diesels properder dan ooit...

ACEA, de vereniging van de vijftien grootste in Europa gevestigde auto-, bestelwagen-, bus- en vrachtwagenconstructeurs, liet vandaag in een persbericht weten dat het na uitgebreide tests kan concluderen dat moderne diesels minder vervuilen dan ooit tevoren, en vindt dat het nu maar eens gedaan moet zijn met de jacht op diesels en het ongenuanceerd afschilderen van alle zelfontbranders als de grootste vervuilers. 
De gewezen Audi-topman Rupert Stadler die sinds juni in een Duitse gevangenis zat, is onverwacht in voorlopige vrijheid gesteld. Al die tijd is Stadler zijn onschuld staande blijven houden, ondanks een verpletterende bewijslast in zijn nadeel.
Pagina 1 van 75

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy