In de voorbije weken lazen we dat zowel de productie van de Audi e-tron als die van de Jaguar i-Pace verminderd of zelfs stilgelegd werden door een gebrek aan batterijen. Ook Mercedes en Hyundai werden al met dat probleem geconfronteerd. Die batterijen komen van slechts enkele Aziatische leveranciers, en in dit geval van LG Chem, wiens Poolse batterijfabriek de grote vraag niet aankan. Maar wat valt er te weten over dat zo belangrijke onderdeel van de auto van de toekomst? Autonieuws legt het uit…
Uit een onlangs gepubliceerde infochart van databedrijf Statista.com blijkt dat België de onbetwiste Europese recordhouder is voor wat betreft het aantal flitspalen per 1.000 km2. Met 67,6 vaste camera’s per 1.000 km2 blijven we Malta, met 66,5 stuks, nog net voor. 
Onder druk van de steeds strengere CO2-regels en de verplichte investeringen in elektrische mobiliteit zien de automerken geen andere keus dan het snoeien in hun productportfolio. Dat wil enerzijds zeggen dat de verscheidenheid van het aanbod daalt, maar niet dat er voor de klant fundamenteel minder keuze zal zijn…
Nu de inschrijvingscijfers voor januari 2020 bekend zijn kunnen we de eindbalans opmaken van de inschrijvingen van nieuwe auto’s in 2019. Zoals elk jaar is het immers zaak om ook rekening te houden met de auto’s die binnen de maand weer worden uitgeschreven, een praktijk die vaak voorkomt, de totale balans enigszins verandert en duidelijk maakt dat brutocijfers altijd met een korreltje zout genomen moeten worden. 
De mobiliteitsvergoeding, in de volksmond meestal “Cash for Car”-regeling, die door de regering Michel werd ingevoerd en inhield dat wie zijn bedrijfswagen vrijwillig inleverde in ruil een laag belast maandelijks cashbedrag ontving, is vandaag door het Grondwettelijk Hof vernietigd.
Febiac liet weten dat 2019 op 2011 (572.211 inschrijvingen) na hét recordjaar was voor wat betreft de inschrijving van nieuwe auto’s. Met 550.003 stuks op datum van 31/12/2019 werd de magische grens van 550.000 stuks net overschreden.
Vlaanderen en Europa willen de CO2-uitstoot omlaag krijgen en denken dat elektrische auto’s daarvoor een ideale manier zijn, maar in hoeverre is de consument klaar voor elektrisch of geëlektrificeerd rijden?
maandag, 23 december 2019

2019, het jaar van het amateurisme

Nu het einde van 2019 met rasse schreden nadert is het goed om eens terug- en vooruit te blikken en te kijken waar we vandaan komen, waar we staan en waar we naartoe gaan.
woensdag, 18 december 2019

PSA en FCA slaan handen in elkaar

Het nieuws hing al enkele dagen in de lucht en is vandaag officieel bevestigd: het Franse PSA (Peugeot-Citroën-DS-Opel) en het Italiaans/Amerikaanse FCA (Fiat Chrysler Automobiles) hebben een Memorandum of Understanding (MOU) ondertekend dat moet uitmonden in een alliantie in de loop van 2020. Verloopt alles volgens plan wordt de nieuwe groep de vierde grootste autobouwer ter wereld. 

Dat (moderne) dieselmotoren vroegtijdig afgeserveerd worden door de overheid, wat eerder al door onafhankelijke wetenschappers in het buitenland werd bevestigd, wordt nu ook door Prof. Dr. Ir. Verhelst van de Gentse universiteit aangekaart. 75% van de Belgen zou het eens zijn met die opinie.

Pagina 1 van 80

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy