RS 6. Drie letters die al jaren tot de verbeelding spreken van al wie een autohart heeft. De jongste generatie moet het door de uitstootnormen met een V8 doen in plaats van een V10, die bovendien de helft van zijn cilinders kan uitschakelen , veel stiller klinkt en over een “efficiency”-modus beschikt… Toch blijft hij een absoluut indrukwekkende verschijning die uitblinkt door een ongekende efficiëntie. Blijft zijn icoonstatus overeind? 
Sommigen vinden dat plug-inhybrides overroepen, overpriced en overgesubsidieerd zijn. Hun makers beloven gouden bergen inzake zuinigheid en elektrisch rijbereik, terwijl ze in de praktijk vaak door de mand vallen, niet het minst modellen die hun gewicht en stroomlijn tegen hebben. Het was dan ook met de nodige scepsis dat we achter het stuur kropen van ‘weer zo’n plug-inhybride cross-over’. Maar de Ford Kuga PHEV is geen praatjesmaker. 
We zijn absoluut onder de indruk van de Model 3. Hij combineert de eigenzinnigheid van het merk met onwaarschijnlijke prestaties en een bescheiden elektrisch verbruik. Wie een Model S te duur vond, kan met een gerust gemoed een Model 3 bestellen. Hij zal het zich niet beklagen. Een elektrische auto voor ieders beurs is het nog niet, maar Tesla vordert met een indrukwekkende snelheid. Als dit de toekomst van de auto is, zijn wij alvast voorstander.
De SsangYong Tivoli is nog leuker dan voorheen en neemt een unieke plaats in binnen zijn segment. Smaken verschillen, maar wij denken dat het aangescherpt design, de nieuwe motoren en het uitgebreider infotainmentsysteem meer consumenten kunnen bekoren.
De Giulia is intussen vier jaar op de markt. Hij moest samen met de Stelvio voor Alfa Romeo de wederopstanding verzekeren. Dat is niet echt gelukt en dus blijft het Milanese merk vechten om te overleven. Jammer, want deze Giulia is onterecht onbekend en onbemind. 
Het landschap van de middenklasse-SUV’s wordt bevolkt door talloze merken en modellen, maar het zijn altijd weer de BMW X3, de Audi Q5 en de Mercedes GLC die in het premiumsegment met alle aandacht gaan lopen. Bij Jaguar Land Rover zijn er nochtans twee puike alternatieven, in de vorm van de Range Rover Evoque en de Land Rover Discovery Sport. Wij voelden die laatste aan de tand met de tweeliter diesel van 240 pk. 
Je kan je natuurlijk de vraag stellen wat het nut is van een hoog op zijn poten staande SUV met het frontaal oppervlak van een uit de kluiten gewassen kleerkast die gekleed gaat in een sportief trainingspak en sneakers en voorin een pk-brakende krachtcentrale verbergt. Sommigen noemen zo’n auto een patserbak of vinden hem misplaatst, maar dat zijn meestal mensen die er nog niet mee reden. De GLE 53 4MATIC+ is namelijk een auto die onder zijn nogal brutale uiterlijk echt wel goeie manieren verbergt.
Mazda is in het huidige autolandschap wel een buitenbeentje aan het worden. Met de CX-30 voegt de Japanse constructeur een tweede model toe aan zijn succesvolle 3-reeks. De nieuwkomer positioneert zich tussen de CX-3 en CX-5 en combineert de stadsvriendelijke afmetingen van de eerste met de interieurruimte en functionaliteit van het tweede model.
Het is stil in het segment van de mini’s dat vooral door langlopende modellen wordt bevolkt. Terwijl veel constructeurs de kat uit de boom kijken, speelt Mitsubishi op zeker en geeft zijn instapmodel Space Star een flinke beurt. Een vlotte auto voor weinig geld, dat is de Space Star. Op voorwaarde dat je de hoger geprijsde uitrustingsniveaus links laat liggen, tenminste. 
Pittige prestaties en Britse elegantie typeren de Jaguar F-Type, een designjuweeltje met potente krachtbronnen. Een opfrissing van de stijlvolle tweezitter was nodig om gelijke tred te houden met de supercars in een groeiend segment ondanks crisistijden. Jaguar serveert ons op vreugde maar ook teleurstelling want de enthousiast onthaalde zescilindermotor verdwijnt uit het aanbod. Een geoptimaliseerde ophanging en up-to-date infotainment verzachten de pil.
Pagina 10 van 46

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy