Uit onze vorige twee tests van de Skoda Superb bleek al dat we een boontje hebben voor Skoda’s grote berline/break. Als diesel was hij een perfecte reisgezel, maar nu hij ook verkrijgbaar is met de plug-in hybride aandrijflijn van de VW Passat GTE ontpopt hij zich ook tot een fiscaal erg interessant aanbod.
Als een van de laatst overblijvende kleine GTI’s in het B-segment is de Swift Sport een origineel aanbod. Hij kreeg onlangs een mild-hybride aandrijflijn om zijn verbruik en uitstoot te drukken. Is hij daarmee ook zijn ziel kwijt? Het antwoord leest u hier…
De GLA van de eerste generatie was een beetje mossel noch vis en kon als “A op hoge poten” de cross-overliefhebbers niet helemaal overtuigen. Deze nieuwe GLA biedt een veel sterkere SUV-smaak, zonder daarom een plomperd te worden. Integendeel. De concurrentie is gewaarschuwd. 
De Defender, die van 1983 tot 2015 in productie was, wist zich als iconische 4x4 altijd te onderscheiden door zijn puurheid, zijn indrukwekkende terreinvaardigheid en zijn totaal gebrek aan modern comfort. Na enkele jaren zonder Defender is er sinds 2019 een volledig nieuwe generatie die de terreincapaciteiten behield maar nu ook op de openbare weg zijn mannetje staat.
De Mazda MX-30 is de eerste in serie gebouwde elektrische auto van het Japanse merk. Zoals steeds bij Mazda doet hij de zaken enigszins anders dan de anderen. Zo zijn zijn deuren bijzonder en kreeg hij een kleiner dan gemiddelde batterij.
De facelift van Renaults middenklasser ging gepaard met de komst van een plug-in hybride uitvoering die op de markt van de bedrijfswagens heel wat potentieel heeft als alternatief voor de tegenwoordig moeilijk verkoopbare dieselversies. Fiscaal heeft hij alvast heel wat troeven, maar is het ook een aangename auto? 
Zal de achtste generatie van de VW Golf ook de laatste zijn? En zal dit ook de allerlaatste Golf zijn met een dieselmotor? Die kans is reëel, als je weet hoe snel de autowereld kan veranderen in acht jaar, de levensduur van één modelgeneratie. Op de vraag of de ID.3 en andere elektrische Volkswagens de plaats van de Golf zullen innemen kunnen we nog geen antwoord geven, maar we kunnen u wel vertellen hoe de nieuwste Golf rijdt wanneer hij uitgerust is met de bekende TDI-turbodiesel.
De Supra is voortaan verkrijgbaar met een ‘instapmotor’. Die term doet de 258 pk en 400 Nm sterke 2.0 echter oneer aan, want hoewel hij twee cilinders en 82 pk inlevert ten opzichte van de 3.0, gooit hij ook 100 kilo overboord om nog steeds knalprestaties neer te zetten. Het gewicht is bovendien beter verdeeld over de assen. Less means more?
De eerste volledig elektrische auto van DS is enkel als zodanig te herkennen door zijn E-Tense-logo’s en het ontbreken van een uitlaat achteraan en kan los van die elementen gewoon doorgaan voor een benzine- of dieselversie. Dat is een goede zaak voor wie niet wil dat het meteen opvalt dat hij “anders” is. Al kan je dan beter helemaal niet voor een DS 3 Crossback kiezen, want zijn opmerkelijke uiterlijk laat niemand onberoerd.
Je kan oeverloos discussiëren over de zin en onzin van het van zijn dak en twee deuren ontdoen van een SUV, maar dergelijke discussies hebben weinig zin, aangezien hij er nu eenmaal is en Volkswagen het, ondanks het totaal ontbreken van succes van de Range Rover Evoque cabrio, toch nuttig vond om hem op de markt te brengen. Er was namelijk geen andere cabrio meer bij VW, en aangezien het SUV-segment toch zo populair is…
Pagina 10 van 49

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy