De jongste nieuwkomer in een bepaalde voertuigcategorie heeft in principe altijd de recentste en beste technologie in huis. Ook in het premium-C-segment wordt haasje-over gespeeld: de nieuwe Mercedes A-Klasse met MBUX-systeem moest vorig jaar de fakkel van de vernieuwing doorgeven aan de BMW 1-Reeks en vandaag zet Audi de puntjes op de i met de A3. Of hij voldoende troeven in huis heeft om de hoge verwachtingen in te lossen, dat zocht Autonieuws voor je uit. 
De Vito en Vito Tourer krijgen een midlife-opfrisbeurt die hen onder meer een geüpgradede cockpit, een adaptieve cruisecontrol, de geavanceerde 2.0 diesel uit de E-Klasse en vooral ook een elektrische aandrijving van 150 kW uit de EQV oplevert. Hoe dat aanvoelt, klinkt, eruitziet en rijdt? Autonieuws ging naar Stuttgart en zocht het voor je uit.
We waarschuwen u alvast: echt objectief is deze test niet. We zijn namelijk helemaal gewonnen voor deze supercar voor elke dag, die onaardse prestaties combineert met een werelds comfort en een dagelijkse bruikbaarheid die weinig of geen offers vraagt van zijn eigenaar, tenzij dan een initiële investering die even goed een appartement had kunnen opleveren…
Eindelijk is hij er: de gedoodverfde Zweeds-Chinese Tesla-killer die orde op zaken wil stellen in het premium D-segment. Dankzij zijn Volvo-achtergrond kan hij rekenen op (veel) meer sérieux dan zijn Amerikaanse tegenhanger, wat niet wegneemt dat hij ook bakken zintuiglijk en digitaal plezier aanreikt.
We moeten het Mercedes nageven: ze gaan koppig hun eigen weg. Als enig merk bieden ze naast plug-inhybride benzinemodellen ook dieselplug-ins aan. Dat vonden we al fantastisch bij de C 300 de en bij de E 300 de, en we waren dan ook benieuwd of de combinatie diesel-elektro ook in de grotere GLE hoge ogen zou gooien.
SsangYongs B-segment-SUV kreeg met de 1.2 Turbo een nieuwe motor. Het is de eerste driecilinder van het merk die als instapmotor meer klanten moet overtuigen om voor de Koreaanse challenger te kiezen.

We kennen Renault als absolute pionier op het vlak van elektrisch rijden. De Zoé, de Twizy, de Kangoo ZE: de Franse constructeur kan rekenen op een breed gamma batterijvoertuigen. Vandaag neemt Renault opnieuw een pioniersrol op zich door als eerste merk een plug-inhybride versie aan te bieden in het B SUV-segment. Wie B SUV zegt, zegt natuurlijk de nieuwe Captur. Die werd vorig jaar gelanceerd en is voortaan dus verkrijgbaar als E-TECH Plug-in Hybrid – een hybride met oplaadbare batterij.

Advies voor uw volgende bedrijfswagen?

Op zoek naar de ideale laadoplossing?

Wie de nieuwe Octavia Combi voor het eerst ziet, zou haast denken dat het om een Superb gaat. Hij is op alle vlakken flink gegroeid – niet qua afmetingen, maar wel inzake uitstraling, materiaalkeuze en technologie. Zelfs in die mate dat hij zijn merkimago en de prijsverwachtingen van zijn publiek ver overstijgt. Een juiste zet? 

Wanneer een gevestigde waarde van het kaliber van Porsche besluit om voor het eerst een elektrische auto te bouwen en daarmee de aanval inzet op Tesla, Amerika’s meest gegeerde technologische exportproduct, dan weet je dat het boeiend wordt. Na onze test met de Taycan 4S kunnen we maar één term naar voren schuiven: fenomenaal.

We reden in de zomer van 2018, toen hij pas op de markt kwam, een eerste keer met de I-Pace in de Duitse Eifelregio. Intussen is de eerste elektrische Jaguar twee jaar oud en werd zijn rijbereik groter. Eens kijken of hij de vergelijking met zijn later op de markt geïntroduceerde concurrenten nog doorstaat. 
Pagina 9 van 46

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy