De Audi e-tron GT is de derde elektrische Audi na de e-tron SUV en de e-tron Sportback. Hij is er meteen als e-tron GT quattro met maximaal 530 pk en als nóg extremere RS e-tron met maar liefst 646 pk. De elektrische vierdeurscoupé deelt zijn technologie met de Porsche Taycan maar verkoopt zijn vel iets minder duur. Autonieuws kon er reeds kort mee rijden...
Nu DS eindelijk eigen modellen heeft kan het merk zijn ambitie om mee te spelen in het premiumsegment proberen waarmaken. De eerste echte DS is –vandaag onvermijdelijk- een SUV. Wij reden de 7 Crossback met de plug-in hybrid met 225 pk.
Het duurde na de lancering in 2018 vrij lang voor Audi de A6 eind 2019 ook als plug-in hybride aanbood, en het was nog eens een half jaar langer wachten op een breakversie met stekker. Nu die er is kunnen we zeggen dat die het wachten waard was. Waarom? Dat lees je hier…
Met de nieuwe Tucson in het vooruitzicht, die in alle betekenissen van het woord flink zou groeien, kon de Santa Fe maar één ding kon doen: ook een tandje bijsteken. Hij overstijgt daarmee zijn eigen categorie en zit grote jongens à la BMW X5 en Volvo XC90 op de hielen. Verstandige strategie of een brug te ver?
De stekkerversie van Mini’s cross-over kreeg in 2018 het label ‘fake hybride’ opgekleefd door de Belgische fiscus, te wijten aan zijn kleine batterij. Intussen propte BMW wat extra cellen in de buik van deze sympathieke jongen, die nu weer 100% fiscaal aftrekbaar is. Hij rijdt ook leuker dan we ons konden herinneren. 
Elk gamma verdient een topmodel, en bij de Mercedes-AMG GT Coupé-familie is dat deze GT R Pro met 585 pk. Deze tot 750 exemplaren gelimiteerde topversie is niet krachtiger dan de GT R waarvan hij werd afgeleid, maar wel een heel pak extremer. Het is dan ook een voornamelijk op circuitgebruik gerichte uitvoering van Mercedes’ sportwagen. 
Mazda geeft de succesvolle CX-5 een midlife-opfrisbeurt. In plaats van de neus onder handen te nemen, richtte het merk zijn scalpel op het dashboard. Het aanraakscherm werd vervangen door een breedbeeldexemplaar dat enkel via de draai-drukknop en stembediening bediend kan worden.
Naast de almachtige W12 biedt Bentley ook een wat “bescheidener” V8 aan onder de motorkap van de Flying Spur. En wat doet een mens als hij de kans krijgt om die ook eens aan de tand te voelen en na te gaan of er veel verschillen zijn tussen beide modellen? Juist ja, ze met beide handen grijpen…
Hyundai wist heel goed dat om de Europese consument te (blijven) verleiden, het nog een tandje moest bijsteken inzake design, afwerking en technologie. De Tucson doet veel meer dan dat: hij demarreert uit het peloton, en dat heeft zo zijn gevolgen qua positionering. 
Bij onze test van de Taycan 4S gebruikten we “Fenomenaal” als titel. Bij deze Turbo kan dat dan ook alleen maar “Nog Fenomenaler” zijn. Of dat ook betekent dat we hem verkiezen boven de 4S? Dat lees je hier...
Pagina 9 van 54

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy