Dacia introduceert een nieuwe motor. De ECO-G 100, met drie cilinders en turbo. De motor krijgt sterkere prestaties met een alertere acceleratie en een maximumkoppel van 170 Nm, wat hem veelzijdig maakt, en combineert dat alles met een lager brandstofverbruik en lagere CO2-uitstoot. Een 'ECO-G'-motor stoot ongeveer 10% minder CO2 uit dan een vergelijkbare benzinemotor. ECO-G 100 is de benaming van de 'Bi-Fuel'-motoren op benzine en LPG (liquefied petroleum gas).
SUV’s blijven bijzonder populair. Daarom is het tijd dat ook deze modellen mee evolueren en worden uitgerust met elektrische ondersteuning. In tegenstelling tot heel wat concurrenten die hun SUV of cross-over aan de stekker hangen introduceert Suzuki namelijk de 1.4 BoosterJet Mild Hybride SHVS met 48-voltbatterij. Hiermee verbruikt de Vitara tot 1.2 l/100km minder dan zijn voorganger en legt ook tot 22 gram lagere CO2-emissie voor (WLTP).
De eerste Subaru Impreza werd gelanceerd in 1992. In de loop der jaren nam de populariteit van de Impreza toe en groeide uit tot een iconisch model voor Subaru. Impreza werd zelfs de populairste modelnaam uit de line-up. De vijfde generatie van de Impreza geeft op een geheel nieuwe en andere manier inhoud aan het legendarische Impreza-erfgoed. De nieuwe versie, de eerste Impreza e-BOXER ooit, biedt ongekende botsveiligheid, maximale gemoedsrust en een sportief, typisch Impreza rijgevoel voor maximaal rijplezier.
woensdag, 19 augustus 2020

TEST: Volkswagen ID.3: Alles of niets

Voor VW is het alles of niets. De ID.3 moet een absoluut succes worden, wil het merk ook in de toekomst aan de top blijven en met zijn eerste “nieuwe” EV doen wat het met de Golf deed: een segment definiëren. De komst van de ID.3 ging alvast gepaard met heel wat onverwachte hindernissen, maar eindelijk is hij (bijna) klaar. Onze eerste indrukken leest u hier.
maandag, 17 augustus 2020

VIDEOTEST: Suzuki Ignis: Stadscrosser

De Suzuki Ignis heeft een facelift ondergaan en kreeg een vernieuwde styling en een nieuwe motor. Hoewel hij de iconische designkenmerken van het huidige model behoudt, versterkt de nieuwe Ignis nog meer zijn unieke positie als de enige ultracompacte SUV op de markt, met een nieuw radiatorrooster vooraan, nieuwe bumpers, geraffineerde interieurkleuren en een efficiëntere motor met uitgebreide mild hybrid-capaciteit.
Voor wie vindt dat een viercilinder toch wat pit en raffinement mist maar niet blind is voor fiscale en ecologische optimalisatie is er voortaan de BMW 545e. Zijn grootste strijdwapen is uiteraard zijn zes-in-lijn op benzine, die heerlijke acceleraties weet te koppelen aan het statuut van “echte” plug-inhybride.   
In maart stelde Mercedes de gefacelifte E-Klasse voor. Wij kregen enkele weken geleden de kans om kort kennis te maken met de E 300 e berline, de E-Klasse plug-in hybride met benzinemotor, nadat we vroeger al reden met de E 300 de break met de combinatie van diesel en plug-in-elektrokracht.
Renault pionierde in 1984 met de eerste generatie van de Espace. 36 jaar en meer dan 1,3 miljoen verkochte exemplaren later bestaat het model nog steeds maar is het in niets meer te vergelijken met het origineel. Gelukkig maar, want de tijden zijn veranderd, en de huidige Espace is als “crossover” helemaal mee met zijn tijd.
De zelfverklaarde ‘elektrospecialist’ BMW heeft tot nu gewacht om de oplaadbare aandrijflijn uit de 2-Reeks Active Tourer en Mini Countryman over te hevelen naar zijn cross-oversuccesnummer, de X1. Dat koetswerk zit de geëlektrificeerde driecilinder als gegoten. Of ie een succes wordt? Wij steken onze handen ervoor in het vuur.
De Toyota Yaris is aan zijn vierde generatie toe. Die is compleet anders dan zijn voorganger, al bleef de “Big Small”-filosofie van de eerdere modellen bewaard. De nieuwste Yaris hybrid is een concentraat van de modernste Toyota-technologie in een compact jasje dat ons aangenaam wist te verrassen.
Pagina 8 van 46

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy