De facelift van Renaults middenklasser ging gepaard met de komst van een plug-in hybride uitvoering die op de markt van de bedrijfswagens heel wat potentieel heeft als alternatief voor de tegenwoordig moeilijk verkoopbare dieselversies. Fiscaal heeft hij alvast heel wat troeven, maar is het ook een aangename auto? 
Zal de achtste generatie van de VW Golf ook de laatste zijn? En zal dit ook de allerlaatste Golf zijn met een dieselmotor? Die kans is reëel, als je weet hoe snel de autowereld kan veranderen in acht jaar, de levensduur van één modelgeneratie. Op de vraag of de ID.3 en andere elektrische Volkswagens de plaats van de Golf zullen innemen kunnen we nog geen antwoord geven, maar we kunnen u wel vertellen hoe de nieuwste Golf rijdt wanneer hij uitgerust is met de bekende TDI-turbodiesel.
De Supra is voortaan verkrijgbaar met een ‘instapmotor’. Die term doet de 258 pk en 400 Nm sterke 2.0 echter oneer aan, want hoewel hij twee cilinders en 82 pk inlevert ten opzichte van de 3.0, gooit hij ook 100 kilo overboord om nog steeds knalprestaties neer te zetten. Het gewicht is bovendien beter verdeeld over de assen. Less means more?
De eerste volledig elektrische auto van DS is enkel als zodanig te herkennen door zijn E-Tense-logo’s en het ontbreken van een uitlaat achteraan en kan los van die elementen gewoon doorgaan voor een benzine- of dieselversie. Dat is een goede zaak voor wie niet wil dat het meteen opvalt dat hij “anders” is. Al kan je dan beter helemaal niet voor een DS 3 Crossback kiezen, want zijn opmerkelijke uiterlijk laat niemand onberoerd.
Je kan oeverloos discussiëren over de zin en onzin van het van zijn dak en twee deuren ontdoen van een SUV, maar dergelijke discussies hebben weinig zin, aangezien hij er nu eenmaal is en Volkswagen het, ondanks het totaal ontbreken van succes van de Range Rover Evoque cabrio, toch nuttig vond om hem op de markt te brengen. Er was namelijk geen andere cabrio meer bij VW, en aangezien het SUV-segment toch zo populair is…
Volvo wil van zijn saaie imago af. De plug-inhybride S60 T8 Recharge met Polestar-sausje wil zelfs resoluut sportief voor de dag komen met zijn verstelbare Öhlins-dempers, aerodynamische addenda en goudkleurige remklauwen, maar vooral ook met een assertievere aandrijfgroep. Geeft Polestar deze Volvo werkelijk vleugels? 
zaterdag, 05 september 2020

TEST: BMW M2 CS: Future Classic

We reden al met de M2 en de M2 Competition, maar er is nog zoiets als “baas boven baas” en in het M2-gamma is dat de M2 CS. De meest extreme van alle M2’s levert niet minder dan 450 pk aan de achterwielen en ontpopt zich tot een pretpakket zonder weerga.

Een WLTP-rijbereik van 260 kilometer en een prijskaartje van € 21.190: niemand doet vandaag beter dan de nieuwe Seat Mii Electric. Heeft het model echter voldoende andere troeven in huis om klanten te overtuigen? 

Om te voldoen aan de Europese gemiddelde CO2-uitstootnorm van 95 g/km voor 2020 en 2021 kan een merk niet meer zonder plug-ins en elektrische auto’s. Met de Corsa-e heeft Opel al een nieuwe EV in het gamma en het merk rekent verder ook op deze Grandland X plug-in hybride om het dwingende uitstootobjectief te behalen. 
Je kan lang debatteren over de zin of onzin van een 2,4 ton zware SUV met een 625 pk sterke V8 en een fel aflopende daklijn die offers vergt van de achterpassagiers. Maar dan ga je voorbij aan het feit dat smaken nu eenmaal verschillen. Wie een dergelijk excessieve auto wel ziet zitten, komt met de X6 M Competition absoluut aan zijn trekken.
Pagina 7 van 46

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy