Audi brengt met de e-tron “S” een extra sportieve variant van zijn elektrische e-tron op de markt. Met niet minder dan drie elektromotoren die samen 503 pk en 973 Nm aan koppel leveren komt hij geen vermogen tekort. Heeft een sportieve versie van een elektroauto echter zin? 
De Tesla Model S Performance combineert als geen andere auto op de markt pioniersgeest, originaliteit, durf, prestaties, comfort en plaats- en bagageruimte en dit voor een prijs die vergelijkbaar is met deze van de topversies van Audi, BMW en Mercedes-Benz. Alhoewel we te maken hebben met een limousine van 2,5 ton biedt de Model S Performance onvoorstelbaar veel rijplezier en bezorgt hij zijn eigenaar groot aanzien bij mensen die begaan zijn met de leefbaarheid en toekomst van onze planeet.
Na eerder al kennisgemaakt te hebben met de iconische twaalfcilinder onder de motorkap van de nieuwe Flying Spur reden we ook met de Continental GT W12, een elegante coupé die uit hetzelfde technische recept een verschillend gerecht bereidt…
De vernieuwde i30 had zijn wereldpremière moeten beleven op het autosalon van Genève in maart 2020, maar de wereldwijde coronacrisis stak daar een stokje voor. Intussen is hij bij ons op de markt en konden we hem aan de tand voelen in breakuitvoering met de nieuwe 1.5-benzinemotor en het sportieve N-Line-pack. 
De geschiedenis van de kleine allesdoener van #Suzuki gaat terug tot in 1983. De huidige generatie van de sympathieke Swift heeft een mild hybrid-viercilinder onder de motorkap. Zijn 1.2 krijgt zo wat extra punch en verbruikt minder benzine.
De CO2-boetes van Europa, die vele constructeurs als een zwaard van Damocles boven het hoofd hangen als ze het vooropgestelde gemiddelde niet halen, bedreigen ook Suzuki. Om dat gevaar te neutraliseren koos het merk voor samenwerking met grote broer en landgenoot Toyota. Dat is een slimme zet, want de Swace, het eerste resultaat van die samenwerking dat bij ons in de showrooms staat, is een uitstekende auto die doet waar hij voor bedoeld is.
Terwijl het de Japanners toen ze in de jaren zeventig van vorige eeuw naar onze contreien kwamen met hun auto’s nog een twintigtal jaar kostte vooraleer ze op het vlak van reputatie en kwaliteit konden wedijveren met de Europese producenten, deden de Koreanen dat vanaf de jaren negentig in een goeie tien jaar. De Chinezen doen die prestatie nu over, maar zullen niet meer dan een vijftal jaar nodig hebben om hun Japanse, Koreaanse en ook Europese concurrenten te evenaren. De MG EHS is een mooi voorbeeld van hoe snel zoiets kan gaan…
Het heeft wat tijd gevraagd, maar eindelijk is daar de eerste nieuwe elektrische BMW na de al uit 2013 stammende i3. De iX3 zorgt alvast designmatig niet voor een revolutie, en komt erg vertrouwd over voor wie al met een X3 reed. Dat is een bewuste en ook verstandige keuze voor een auto die het moet gaan maken in het segment van de bedrijfswagens.
261 pk uit een driecilindertje dat de auditieve allure heeft van een Porsche boxer, een geavanceerde vierwielaandrijving, een speciaal ontwikkeld chassis en een rijkelijke WRC-saus: deze Yaris op anabole steroïden is een pure fun-loving criminal. Je hoopt haast dat elk verkeerslicht op rood springt, zodat je de poleposition kunt innemen op het linkerbaanvak.
Toen we de vorige versie van de E 63 S aan de tand voelden, concludeerden we “dat deze E-Klasse zijn gelijke niet kent als bewijs van het vakmanschap van de Mercedes-AMG-ingenieurs”. Het is niet erg waarschijnlijk dat dat door de facelift van de E-Klasse en dus ook het AMG-topmodel ervan nu anders zou zijn, maar we zeggen niet snel nee tegen enkele dagen aan het stuur van een 612 pk sterke powersedan… 
Pagina 7 van 49

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy