BMW i staat voor de ontwikkeling van unieke wagenconcepten, duurzaamheid over de volledige waardeketen, complementaire mobiliteitsdiensten en verfrissende ideeën over luxe met bijzondere aandacht voor duurzaamheid. 
vrijdag, 16 oktober 2015

TEST: Opel Astra minder is meer

Wat vier jaar geleden nog een onmogelijke opgave leek, krijgt vermoedelijk toch een goede afloop dankzij nieuwe zuinige en pittige motoren en een hele rits nieuwe modellen die aanslaan. De vijfde generatie Astra is het voorlopig hoogtepunt. 
Het gesjoemel met de emissiescores door de autogroep Volkswagen heeft zowel de betrokken merken als de Duitse auto-industrie in zijn geheel zware imagoschade toegebracht. Het voorval zal allicht ook een negatieve impact hebben op de verkoop. Of dat ook het geval zal zijn voor de nieuwe Audi A4, dat kan niemand voorspellen. 
Goed nieuws voor Mini-rijders die aan gezinsuitbreiding toe zijn: de nieuwe MINI Clubman is een grote jongen geworden. De nieuwkomer is niet alleen groter maar ook volwassener geworden. Van de eerste generatie Clubman – op de markt sinds 2007 – verkocht MINI in totaal 204.669 stuks. Zijn opvolger is in alle opzichten een nummer groter geworden, eindelijk volwassen. 
De markt van de SUV’s blijft groeien, in ons land maar ook daarbuiten. Het succes van de compacte SUV’s – goed voor 20 procent van het segment – is daar niet vreemd aan. Het aandeel van SsangYong is nu nog relatief gering, maar daar kan snel verandering in komen. De Zuid-Koreaanse SUV-specialist wil op korte termijn zijn verkoop verdubbelen en rekent daarvoor op de doorbraak van de Tivoli.
zaterdag, 12 september 2015

TEST: Ford Mustang, "Born to be wild"

Ford heeft de fans van de Mustang eeuwig lang laten wachten op de zesde generatie Mustang. Of het wachten zich geloond heeft? Een moeilijke vraag. De Mustang is een auto die sterk polariseert, altijd al geweest. Je bent voor of tegen. Zelfs na vijftig jaar is dat nog altijd het geval.
Echte autoliefhebbers zijn makkelijk te herkennen. Er stroomt benzine door hun aderen en ze dromen iedere nacht van die ene onbereikbare sportwagen. Helaas moet het bij gebrek aan financiële middelen bij dromen blijven. Om de eenvoudige reden dat zij zeer duur in aanschaf en onderhoud zijn alsook gebruiks- en milieuonvriendelijk. Dat het ook anders kan, bewijst de Mazda MX-5. De meest verkochte roadster aller tijden steekt niemand de ogen uit, is betaalbaar en betrouwbaar. De vierde generatie behoort tot de mooiste auto’s op de markt. 
Het is exact 25 jaar geleden dat de Renault Clio zijn debuut maakte op de autoshow van Parijs. De compacte nieuwkomer was meteen een succes en al snel volgden sportieve varianten zoals de Clio 16v en de legendarische Clio 2.0i 16v Williams. 
Het gaat Mercedes-Benz in ons land voor de wind, met een stijging van de verkoop met 15 procent. Die spectaculaire vooruitgang heeft te maken met het overweldigend succes van de A-klasse die sinds 2012 op de markt is. Per slot van rekening vertrekt de A-klasse van een compleet ander concept dan zijn voorganger en focust hij op totaal andere doelgroepen. De kopers van de A-klasse zijn voor de helft nieuwkomers.

Het C-segment is goed voor zo’n 40 procent van de autoverkoop. Binnen dat marktsegment vertegenwoordigen de compacte SUV’s ruim een kwart van de omzet, of een verdrievoudiging in tien jaar tijd. Met de komst van de Renault Kadjar wordt het aanbod nog aantrekkelijker én de concurrentie nog harder. 

Pagina 60 van 65

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy