Achterwielaandrijving, een 50/50-gewichtsverdeling, twee plaatsen, de motor voorin en een zo laag mogelijk gewicht. Ook de vierde generatie van de kleine roadster uit Hiroshima stelt – net als zijn voorgangers – puur rijplezier voorop.
Subaru, de kleine Japanse constructeur die we vooral kennen omwille van zijn boxermotoren, vierwielaandrijving en natuurlijk het Impreza-rallykanon, is in ons land altijd een nichespeler geweest. Met 568 verkochte Belgische exemplaren in 2015 is het allesbehalve een volumemerk. Toch blijft het koppig en vastberaden zijn zin doen. Dat verdient respect, net als deze Levorg, zoals we ontdekten tijdens onze testweek met deze middenklasser.
De eerste auto was een Mercedes-Benz, en die eerste auto was er eentje zonder dak boven het hoofd. Overlopen we de historiek van de cabriolet, kunnen we niet omheen het pionierswerk van Mercedes-Benz. De meeste innovaties in het cabriosegment staan op naam van de Duitse premiumfabrikant, die tot op vandaag het meest veelzijdige modellenaanbod bezit.
Ook in Zweden weten ze hoe ze auto’s moeten maken. Deze XC90 is de eerste Volvo die ontwikkeld werd op het nieuwe platform (SPA – Scalable Product Architecture) dat vanaf nu voor alle grote Volvo’s zal gebruikt worden. Ook de motoren van de nieuwe generatie van de XC90 zijn volledig nieuw. We reden zowel met de D5-diesel als met de uiterst krachtige T8 Twin Engine plug-inhybride.
McLaren breidt de Sports Series uit met de 570GT. Ook al lijkt een compromis tussen een supercar en een GT een onmogelijke opgave, met de 570GT heeft McLaren die opdracht tot een goed einde gebracht: missie volbracht! 
De SUV is niet meer weg te denken uit ons straatbeeld. Sinds 2001 is Hyundai prominent aanwezig in dit segment. Op Europese schaal is de Santa Fe goed voor een derde van de SUV-verkoop van Hyundai, die de voorbije vijftien jaar onophoudelijk is blijven groeien.
De Alfa Romeo 4C is een auto voor de échte liefhebber, een volbloed raspaardje om bij weg te dromen. En daar zijn goede redenen voor: de Alfa Romeo 4C is niet alleen bloedmooi maar bezit ook de perfecte verhoudingen en kenmerken van een supersportwagen. Een maatje kleiner weliswaar dan de Alfa 8C maar dit keer wel betaalbaar. 
Ook BMW ontsnapt niet aan de verplichting om de gemiddelde uitstoot van zijn wagenpark aanzienlijk te doen dalen, en opteert net als zijn concurrenten voor een gedeeltelijke “hybridisering” van zijn modellengamma.
Het zijn drukke tijden voor Renault. Vorige maand leverde het Franse merk 6.135 voertuigen af en verstevigde zo zijn leiderspositie met een groei van 10,36 % tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat heeft ermee te maken dat Renault focust op modellen die goed in de markt liggen en die daardoor een groot verkoopvolume creëren.
Isuzu klinkt de meeste mensen niet bekend in de oren, toch viert dit Japans automerk dit jaar zijn 100ste verjaardag. Isuzu is daarmee de oudste Japanse constructeur op de Belgische markt. Daar hoort natuurlijk een verjaardagsfeest bij en dat heeft plaats op zaterdag 4 juni op het kasteel van Chérimont in Andenne. 
Pagina 55 van 63

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy