Het elektrische ID.3-gamma van VW reikt van 45 kWh tot 77 kWh aan batterijcellen, van 107 kW tot 150 kW aan vermogen en van 350 kilometer tot 547 kilometer aan rijbereik. Veelrijders dat we zijn, waren we erg benieuwd naar de elektrische prestaties van de topversie.
De vorige Kangoo kon zijn bestelwagengenen niet zo goed camoufleren. Voor de nieuwe generatie heeft Renault alles uit de kast gehaald om er een bijzonder comfortabele en welgemanierde bestelbreak van te maken, die zo mogelijk nog vernuftiger is ingericht
Hoewel Volkswagen zich uit de autosport teruggetrokken heeft blijft het wel sportieve varianten van de Golf aanbieden. De diesel draagt dan de naam “GTD”, de plug-in “GTE”, de sportieve voorwielaandrijver “GTI” en het absolute topmodel met vierwielaandrijving “R”. Het is deze laatste die we aan de tand voelden.
Renaults allesdoener is nog vernuftiger en capabeler geworden, maar verrast vooral door zijn afwerking en geluiddemping. Hij ziet er bovendien knap uit en verwent je met iets wat je niet verwacht: comfort en rijplezier.

Ze worden steeds zeldzamer, middenklasseberlines van niet-premiummerken, en voor de Insignia geldt daarenboven dat het één van de laatste twee Opels is die nog ontwikkeld werden vóór de overname van het Duitse merk door PSA. Kan de in de basis intussen vier jaar oude Insignia nog mee met de concurrentie?

Om zeker te blijven van zijn heerschappij in het compacte SUV-segment kreeg de Tiguan niet alleen een facelift, maar ook de obligate plug-inhybridevariant. Die heet eHybrid en leent zijn aandrijfgroep van de VW Golf GTE, maar heeft hoegenaamd geen sportieve ambities. 
Renault lanceert nog eens een volledig nieuw model. De Arkana is (hoe kan het ook anders tegenwoordig?) een SUV, maar wel een speciale, want naar het voorbeeld van onder meer enkele Duitsers gaat het om een SUV-coupé die de praktische kanten van een SUV tracht te verzoenen met de sportieve lijnen van een coupé.
Met de Enyaq iV steekt Skoda grote broer Volkswagen en diens ID.4 onbeschroomd naar de kroon. Dat zullen ze bij VW niet echt waarderen, maar wat levert dat op voor de kandidaat-koper van deze elektrische SUV?

DS doet opnieuw een gooi naar een rol van betekenis in het segment van de premiumberlines, dat sinds oudsher gedomineerd wordt door de Duitsers. De DS 9 is zo groot als een BMW 5-Reeks, maar wil zich toch eerder meten met de A4 en consorten, terwijl hij uitpakt met het comfort van een S-Klasse.

Van sommige auto’s koester je hoge verwachtingen, van andere totaal niet. Met zijn driecilindertje van nog geen duizend cc situeerde de Golf 1.0 eTSI zich wat ons betreft in de tweede categorie. De verrassing was dan ook des te aangenamer toen we hem aan de tand voelden voor een korte test.
Pagina 6 van 54

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy