Sommige merken hebben het lastig met het hele elektrificatieverhaal omdat ze vinden dat het moeilijk te rijmen valt met hun DNA. Zo ook Maserati, dat schoorvoetend een batterij(tje) toelaat onder de motorkap van zijn Ghibli. Die spreekt nog steeds een publiek aan dat eerst en vooral belang hecht aan de emotionele en sensoriële aspecten van het autorijden en pas op de tweede plaats begaan is met het rationele.      

Terwijl er van de vorige A3 slechts één plug-in hybride uitvoering bestond, de e-tron, biedt Audi op de nieuwe generatie twee versies aan. De door ons geteste 40 TFSI e met een systeemvermogen van 204 pk, en de 45 TFSI e, met 245 pk in totaal. Wij gingen op pad met de “basis”-plug-in, die zich meer dan voldoende krachtig toonde.
De Toyota Yaris en Honda Jazz zijn niet langer alleen in het segment van de hybride stadswagens. Renault komt zich moeien met de nieuwe Clio E-Tech, die gebruikmaakt van een gloednieuwe aandrijfgroep die helemaal anders werkt dan die van de Japanners. Anders, maar ook beter?
Mazda’s 4,40 meter lange CX-30-crossover vindt precies een plaatsje tussen de kortere CX-3 en de langere CX-5. Waarom hij dan geen CX-4 heet? Dat ziet u in bijgaande videoreview waarin we meteen aan Frédéric Spaenjers van Mazda Belux vragen wat de troeven zijn van de e-Skyactiv-X-benzinemotor, maar ook waarom de batterijcapaciteit van de elektrische MX-30, de eerste elektrische Mazda, beperkt is.
…we would be dead by now. Om maar te zeggen dat deze elegante breakversie van de Arteon naar onze bescheiden mening de mooiste Volkswagen is sinds jaren. Maar is hij ook meer dan mooi alleen? Autonieuws zocht het voor u uit.
Maxus is nog maar net op de markt bij ons of het merk lanceert al zijn tweede elektrische bestelwagen, dit keer in het compacte segment. Zijn strijdwapens? Tot een ton aan laadvermogen, een flink rijbereik en een scherpe prijs. Last but not least: hij is onmiddellijk leverbaar.
Hoe hard de concurrentie ook probeert om de S-Klasse te overtreffen, het lukte ze tot nog toe niet, en zelfs op het einde van zijn commerciële carrière was de vorige generatie van Mercedes’ limousine, de W222, nog altijd de referentie in zijn klasse. De nieuwe generatie, W223 genaamd, overtreft zijn voorganger met nog méér technologische snufjes en zal dus nog wel even de referentie blijven.
SsangYong is in géén tijd geëvolueerd van bouwer van weinig flitsende, bonkige terreinwagens naar fabrikant van eigentijdse SUV’s. Deze nieuwe Korando is daar een opmerkelijk voorbeeld van. Hij heeft enkele te duchten concurrenten, maar rekent op zijn lijn, binnenruimte, uitrusting én prijs om het verschil te maken.
Renault biedt (naast zustermerk Dacia) als enige merk af-fabriek versies op LPG (Liquefied Petroleum Gas) aan van de Clio en de Captur. Die Bi-Fuel-modellen zijn interessant door de veel lagere prijs van LPG in vergelijking met E10-benzine, maar ook door de lagere CO2-uitstoot in vergelijking met het zuivere benzinemodel. Autonieuws voelde de Clio TCe 100 Bi-Fuel aan de tand.
Skoda’s bestseller zet op alle fronten grote stappen vooruit. Hij is nog ruimer, 100% connected en leverbaar met de nieuwste assistentiesystemen. Met zijn nieuwe design en innovatieve interieurconcept spreekt hij nog meer tot de verbeelding. Dat alles combineert de Octavia met kwaliteit en natuurlijk een scala aan Simply Clever-details. Kort na de lancering breidt Skoda het motorengamma voor de Octavia uit. Een belangrijke nieuwkomer is de 110 pk sterke 1.0 TSI, autonieuws doet de test.
Pagina 6 van 49

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy