De naam Skoda is intussen uitgegroeid tot een synoniem van value for money, efficiëntie en degelijkheid. Maar het merk wil hogerop. Met als jongste illustratie: de vernieuwde Karoq. 
Hij was een hele tijd niet meer verkrijgbaar, door het wereldwijde tekort aan halfgeleiders, maar onlangs nam Skoda de plug-in hybride variant van de Superb Combi dan toch terug op in de catalogus. Dat is een uitstekende zaak, maar wie interesse heeft moet op een hoger budget rekenen, doet er goed aan om snel te beslissen en moet jammer genoeg ook nog het nodige geduld oefenen.

Vorige zomer reden we met de elektrische XC40 met twee motoren en vierwielaandrijving. Nu was de Single Motor-uitvoering aan de beurt. En die lijkt ons meteen de interessantste van beide versies.

De huidige, tweede generatie van Volvo’s bestseller, de XC60, dateert al uit 2017 en is in autojaren dus pensioengerechtigd. Toch is Volvo het model altijd blijven updaten en rustte het de plug-inhybride variant recent uit met een nieuwe batterij en aangepast infotainment en voerde het merk wat detailwijzigingen door aan carrosserie en interieur. Zelfs na vijf jaar is de XC60 daarmee nog altijd mee met zijn tijd.

Niemand ontsnapt aan de CO2-dwang, ook bouwers van nobele überluxeauto’s als Bentley niet. Daarom stapt ook de constructeur uit Crewe in de nabije toekomst volledig over naar elektrische auto’s. Via een tussenstap, die van de plug-inhybride. Naast de gloednieuwe Flying Spur Hybrid heeft Bentley sinds januari vorig jaar ook een vernieuwde Bentayga met semi-elektrische aandrijving. Die kon Autonieuws uittesten.
Jaguar lanceert van nu tot 2025 geen nieuwe modellen meer. Vanaf dan schakelt het merk over op volledig elektrisch aangedreven modellen, Jaguar wil aansluiting zoeken bij de bekende superluxemerken Bentley en Rolls-Royce. Bij wijze van afscheid van een tijdperk lanceerde Jaguar deze zomer de F-Pace SVR Edition 1988, een hommage aan de legendarische XJR-9 LM, winnaar van de 24-Uren van Le Mans 1988.

De G-Klasse is een relikwie uit tijden waarin termen als WLTP en klimaatopwarming even obscuur waren als Brexit en Corona. Hij druist in tegen elke vorm van burgerzin, maar toch worden zijn zonden door de menigte met de mantel der liefde bedekt. Wat is het toch dat deze Geländewagen zo’n aantrekkingskracht geeft? 

Twee elektromotoren met in totaal 585 pk en 740 Nm. Een elektronisch gestuurde ophanging en sperdifferentieel. Van nul naar honderd in 3,5 seconden. Dit zouden de specificaties kunnen zijn van een Porsche Taycan Turbo, maar ze horen bij de Kia EV6 GT. We waren dan ook wát benieuwd naar hoe hij rijdt. Verslag van een dagje dragracen, driften en huis-, tuin- en keukenritten rond Stockholm.
We waren vorig jaar erg enthousiast over de nieuwe VW Golf “8” R in vijfdeursuitvoering. Na een test van de Variant-breakuitvoering van deze snelle jongen blijven we dat, al bleven we toch ook op onze honger. 
Eindelijk is het zover: ruim twee jaar na zijn voorstelling mag de langverwachte Ariya zijn vleugels spreiden. Of deze Japanse rivaal voor de VW ID.4, Skoda Enyaq iV, Hyundai Ioniq en Kia EV6 in levenden lijve evenveel indruk maakt als tijdens zijn virtuele debuut in 2020, dat hebben we met Autonieuws voor je uitgevogeld.
Pagina 6 van 67

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy