maandag, 01 februari 2016

TEST: Kia Sportage: op premium jacht

Sneller dan verwacht rijdt Kia de vierde generatie van de populaire Sportage voor. Om snel en gepast te kunnen inspelen op de vraag en eigenheid van de diverse markten, heeft de Zuid-Koreaanse autobouwer het voorbije decennium fors geïnvesteerd in de uitbouw van regionale R&D-centra. Ook voor de vormgeving van zijn nieuwe modellen vertrouwt het op de competentie en creativiteit van Europese designers.
Abarth werd opgericht in 1949 door Carlo Abarth en zijn vriend Guido Scagliarini. De gepassioneerde autoliefhebbers hadden maar één doel voor ogen: auto’s bouwen die krachtig en anders zijn maar vooral voor iedereen toegankelijk zijn.
Het gaat Mercedes voor de wind. Afgelopen jaar verkocht het merk met de ster in ons land maar liefst 29.097 auto’s, of een stijging van 15,93% tegenover 2014. De C-klasse eindigde op plaats één.
vrijdag, 25 december 2015

TEST: Jaguar XF drive Business Class

Jaguar viert dit jaar zijn 80ste verjaardag en doet dat op passende wijze. Drie nieuwe modellen in één jaar. Na de XE is nu de XF aan de beurt. De performance cross-over F-Pace beleeft zijn Belgische prèmiere op de European Motor Show Brussels 2016 in januari. 
Drukke tijden bij Renault. Na de Kadjar, Espace en Talisman is de bestseller aan de beurt. In de afgelopen 20 jaar wist Renault maar liefst 6,5 miljoen Mégane’s te verkopen. De vierde generatie is daarmee een erg belangrijke nieuwkomer in het sterk bevochten C-segment.
Hyundai dankt zijn steile opgang van de voorbije jaren voor een groot deel aan het succes van de ix35, de opvolger van de Tucson. Toen de ix35 aan vervanging toe was, kreeg zijn opvolger dezelfde naam als zijn voorganger. Begrijpe wie kan.  
Mercedes-Benz gaat hard. Letterlijk en figuurlijk. Het merk met de ster wil opnieuw het grootste premiummerk ter wereld worden en lanceert het ene nieuw model na het andere. Het ene nog mooier dan het andere. 
De scheidingslijn tussen luxe- en volumemerken vervaagt hoe langer hoe meer. Een voorbeeld ter illustratie: de Duitse premiummerken bouwen volop compacte modellen en Renault bindt met de Talisman de strijd aan in het D-segment. 
In de jaren zeventig, tachtig en negentig zagen ambitieuze tuners brood in het upgraden van serie(sport)wagens van de gevestigde merken. Vanaf de jaren tweeduizend werd hun activiteit almaar meer ingepikt door de constructeurs zelf.
woensdag, 11 november 2015

TEST: BMW X5 M mannen weten waarom

Mannen in een midlifecrisis gedragen zich opeens weer als tieners en hoe cliché het ook mag klinken, de meesten kopen dan een sportauto.
Pagina 49 van 55

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy