De X1 groeit in alle richtingen, is een verbluffend concentraat van technologie en wil vooral met zijn infotainment indruk maken. Je zou haast gaan geloven dat het rijden op de tweede plaats komt.
In de marge van onze test met de nieuwe X1 op diesel en benzine konden we ook een uurtje proeven van de iX1. De performante xDrive30 legt de lat meteen erg hoog, maar iets anders hadden we niet verwacht van BMW. 
De 3-Reeks lijkt nog maar net gelanceerd, of hij krijgt al een midlife opfrisbeurt. Het snijwerk aan de voor- en achterzijde bleef beperkt, maar aan het brein en de digitale interface van de Münchense middenklasser werd grondig gesleuteld. Onder de gebombeerde snuit van de 320d ligt nog steeds een steengoede diesel, maar die heeft haast geen schijn van kans meer tegenover zijn plug-inhybride evenknieën.
Met een echt elektrisch rijbereik van 100 kilometer, een uitstekend comfortpeil, een stevig imago en een goede waardevastheid, in dit geval gecombineerd met een praktischere kofferruimte dan in de berlineversie is de vraag simpelweg: wie doet beter dan de Mercedes C 300 e Break plug-inhybride? 
Wie één zegt, moet ook twee zeggen, wat in dit geval betekent dat Lexus na de NX PHEV ook een tweede plug-inhybride aan het gamma toevoegt, in de vorm van de RX 450h+, de grotere broer van de NX. De RX is er net als die laatste ook als zelfopladende hybride én – en dat is al even nieuw – als 500h, een performance hybrid met turbomotor en zestrapsautomaat. Autonieuws reed met de drie varianten ter gelegenheid van de internationale medialancering in Santa Barbara.
Nooit kregen we tijdens een perspresentatie meer goedkeurende blikken en opgestoken duimen te zien, werden we meer gefotografeerd en vroegen meer mensen ons om uitleg bij de tussenstops dan toen we de nieuwe VW ID. Buzz in de buurt van Kopenhagen konden uitproberen. De reacties van het publiek op de looks van VW’s nieuwe “busje” zijn dus veelbelovend, maar hoe rijdt hij? Lees gerust verder...

Mercedes is trots op de derde generatie van zijn GLC-midsize-SUV en biedt hem enkel met geëlektrificeerde aandrijflijnen aan, waaronder niet minder dan drie verschillende plug-inhybrides waarvan de 300 de zijn grote batterij en elektromotor combineert met een zuinige diesel en de 300 en 400 e hetzelfde doen met een benzinemotor. We reden (onder meer) met de plug-in hybride dieselvariant bij de internationale perspresentatie in de Spaanse Pyreneeën. 

Zeg niet langer Mercedes-Benz SL, maar Mercedes-AMG SL. De performance-divisie uit Affalterbach moet de S van Sport in de roemrijke naam SL weer in zijn oude glorie herstellen. Tegelijk pakt de sterrenroadster uit met een overdaad aan technologische snufjes die de L van Licht nóg meer op losse schroeven zet.     
Zijn hoekige look, ronde koplampen, het typische Jeep-radiatorrooster en de rechte voorruit… de Renegade is een echte Jeep. Qua looks althans, want als op de voorwielen aangedreven e-Hybrid zijn de terreincapaciteiten niet die van een echte Jeep, waardoor hij dus enkel op de openbare weg gebruikt zal worden. Hoe hij het daar doet, voorzien van de nieuwe hybrideaandrijving, leest u hieronder. 

Ben je een fan van pittige E-Klasses en wil je overschakelen op iets elektrisch? Dan is de EQE in AMG 43-livrei zeker een valabel aanbod, op voorwaarde dat je je verwachtingen op sommige vlakken bijstelt. 

Pagina 5 van 67

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy