Is het een break, een cross-over of een vijfdeursberline? Een beetje van alles, eigenlijk. Het minste dat je kunt zeggen, is dat de C5 X de Citroën-excentriciteit in ere herstelt, zonder daarom zover te gaan als de 2CV of de CX. Tegelijk is hij technologisch helemaal mee met zijn tijd. Maar hoe rijdt hij?
De Japanners hebben de elektrische boot lang afgehouden, maar pakken nu groots uit met de bZ4X. Deze elektrische cross-over legt heel wat troeven op tafel en rijdt plezanter dan je vermoedt.
Toen de BMW 1-Reeks met zijn modelwissel ook afscheid nam van zijn achterwielaandrijving en zescilinder waren BMW-fans niet echt enthousiast, want de nieuwe M135i xDrive kon de verwachtingen niet helemaal waarmaken. BMW luisterde nu naar hen en gaf de snelste 1-Reeks een upgrade voor meer rijplezier. 
Toen de nieuwe Nissan Juke eind 2019 werd gelanceerd was hij enkel verkrijgbaar met een één liter grote benzinemotor. Die voldeed wel maar mocht wat krachtiger en koppelrijker zijn. Daar hebben de Japanners naar geluisterd, want ze vullen het aanbod van de kleine crossover nu aan met een full hybrid-uitvoering die niet alleen een heel stuk krachtiger is maar ook zuiniger moet zijn. 
Toen Toyota in 2019 de GR Supra lanceerde, kreeg het heel wat schouderklopjes, maar ook de feedback dat een handgeschakelde zesbak het plaatje compleet zou maken. Drie jaar later geeft het merk gevolg aan het algemene verzoek met de GR Supra Manual, die we de sporen konden geven op circuit.
Wie een Alpine A110 te duur vindt of een BMW 2-Reeks Coupé te bourgeois, moet zeker de dichtstbijzijnde Toyota-dealer een bezoekje brengen. Daar staat – voor de snelle beslissers – de nieuwe GR86 te blinken. Autonieuws kon hem uitgebreid testen op circuit en op de openbare weg. Verslag van een bijzondere dag.
Een Alpine koop je niet als daily driver, maar als speeltje. Als beloning voor je hardwerkende zelf. Je moet dan wel over de nodige financiën beschikken – en over voldoende substantie vanonder in je onderbroek. Kortom, deze pure sportwagen richt zich tot welgestelde veertigplussers met knaldrang. Maar kies je dan best de GT of de S?
Mercedes stelde onlangs de elektrische EQE voor, als zesde EQ-model. Visueel is die  – zeker aan de voorzijde – duidelijk verwant aan de EQS, maar toch is de EQE niet zomaar een wat kleinere uitvoering van zijn grote broer. 
Toen hij in 2020 werd voorgesteld, hing er een aura van innovatie en sportiviteit rond de Polestar 2. Hij had een zekere je-ne-sais-quoi, een X-factor. Intussen is hij ook verkrijgbaar als ‘instapper’ met enkele motor en veel minder blingbling. Kan hij nog steeds bekoren?
Er zijn zo van die dagen dat alles meezit. Tijdens een stralend zonnige week een M4 cabrio mogen gaan ophalen is zo’n moment. Als die auto dan niet alleen verbluffende prestaties biedt maar ook verrassend goed bruikbaar blijkt te zijn voor de dagelijkse pendelkilometers besef je dat er dus nog auto’s bestaan die alles onder één dak samenbrengen.
Pagina 5 van 65

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy