De CO2-boetes van Europa, die vele constructeurs als een zwaard van Damocles boven het hoofd hangen als ze het vooropgestelde gemiddelde niet halen, bedreigen ook Suzuki. Om dat gevaar te neutraliseren koos het merk voor samenwerking met grote broer en landgenoot Toyota. Dat is een slimme zet, want de Swace, het eerste resultaat van die samenwerking dat bij ons in de showrooms staat, is een uitstekende auto die doet waar hij voor bedoeld is.
Terwijl het de Japanners toen ze in de jaren zeventig van vorige eeuw naar onze contreien kwamen met hun auto’s nog een twintigtal jaar kostte vooraleer ze op het vlak van reputatie en kwaliteit konden wedijveren met de Europese producenten, deden de Koreanen dat vanaf de jaren negentig in een goeie tien jaar. De Chinezen doen die prestatie nu over, maar zullen niet meer dan een vijftal jaar nodig hebben om hun Japanse, Koreaanse en ook Europese concurrenten te evenaren. De MG EHS is een mooi voorbeeld van hoe snel zoiets kan gaan…
Het heeft wat tijd gevraagd, maar eindelijk is daar de eerste nieuwe elektrische BMW na de al uit 2013 stammende i3. De iX3 zorgt alvast designmatig niet voor een revolutie, en komt erg vertrouwd over voor wie al met een X3 reed. Dat is een bewuste en ook verstandige keuze voor een auto die het moet gaan maken in het segment van de bedrijfswagens.
261 pk uit een driecilindertje dat de auditieve allure heeft van een Porsche boxer, een geavanceerde vierwielaandrijving, een speciaal ontwikkeld chassis en een rijkelijke WRC-saus: deze Yaris op anabole steroïden is een pure fun-loving criminal. Je hoopt haast dat elk verkeerslicht op rood springt, zodat je de poleposition kunt innemen op het linkerbaanvak.
Toen we de vorige versie van de E 63 S aan de tand voelden, concludeerden we “dat deze E-Klasse zijn gelijke niet kent als bewijs van het vakmanschap van de Mercedes-AMG-ingenieurs”. Het is niet erg waarschijnlijk dat dat door de facelift van de E-Klasse en dus ook het AMG-topmodel ervan nu anders zou zijn, maar we zeggen niet snel nee tegen enkele dagen aan het stuur van een 612 pk sterke powersedan… 
De tijd dat je een middelgrote BMW Coupé kocht om met het mes tussen de tanden van verkeerslicht naar verkeerslicht te spurten en elke opening te benutten, die ligt achter ons. De nieuwe 4-Reeks is meer dan ooit op “grand touring” gericht – op genieten van de rijervaring, zonder dat dat (continu) gepaard hoeft te gaan met snelheid. Dat geldt des te meer voor de 20d, die souplesse koppelt aan een verbluffend zuinige, discrete en propere werking, met dank aan de mild hybride-technologie.
Wie een betrouwbare, betaalbare no-nonsense auto wil, zal zeker al eens zijn licht hebben opgestoken bij Dacia. Het merk is vooral populair bij particuliere kopers - volgens zijn maker zou er sinds 2017 geen enkele auto zoveel particulieren overtuigd hebben als de Sandero. Er rijden intussen al 2,1 miljoen exemplaren van rond. Vooral de verhoogde Stepway-versie is in trek: hij vertegenwoordigt twee derde van de verkopen. Vandaag presenteren wij u de nieuwe, derde generatie.
Grote of nieuw samengestelde gezinnen die een comfortabele, zuinige en fiscaal betaalbare SUV willen maar geen diesel, zochten tot nog toe vergeefs. En toen was er plots de nieuwe Kia Sorento Hybrid, die een uniek aanbod vormt en heel wat troeven naar voren schuift.
Van de Opel Kadett en de Opel Astra werden meer dan 24 miljoen exemplaren verkocht. Als alle verkochte compacte Opels op een rij zouden worden gezet, zou die rij een lengte van meer dan 100.000 kilometer bestrijken. Er zou een autoketting gevormd worden die twee en een halve keer rond de evenaar kan worden gedraaid. De compacte modellen van Opel hebben persoonlijke mobiliteit mogelijk gemaakt en de nieuwste generaties hebben technologieën van de duurdere auto’s naar het compacte marktsegment gebracht. De jongste generatie van de Astra-familie zet daarom de traditie voort van zuinige, comfortabele en goed uitgeruste auto's voor iedereen; een traditie die haar oorsprong kent in 1936 met de Opel Kadett.
De Mercedes-AMG-familie breidt zich uit. Bij de compact cars is er na de ’45’ en ’45 S’-uitvoeringen van de A-Klasse en de CLA nu ook deze GLA in ‘full-AMG-trim’. Met dezelfde ongekend krachtige tweeliter zorgt hij voor wat meer veelzijdigheid en gebruiksgemak, zonder echter zijn resoluut sportieve inborst te verloochenen.
Pagina 4 van 46

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy