Peugeot Sport Engineered boog zich over de Peugeot 508 om er een pittiger beestje van te maken. Ze vertrokken dit keer niet van de krachtigste benzineversie, maar van de Hybrid4-groep uit de 3008 om tot een systeemvermogen van 360 pk te komen. Het ziet er een heerlijk recept uit, maar wat je op je bord krijgt, smaakt toch milder dan verwacht.
Met de C4, die zich onderscheidt door zijn bijzondere uiterlijk, veel binnenruimte, enkele leuke praktische details en vooral een opmerkelijk comfort, is Citroën terug aanwezig in het C-segment. Het merk zorgt meteen voor een aantrekkelijke volledig elektrische variant die de naam ë-C4 kreeg. Autonieuws reed ermee.
Opel schrapte bij de facelift van de compacte Crossland tegelijk de overbodige X die vroeger achter die naam stond, zoals het ook deed bij Grandland en de Mokka, en voorzag hem meteen van het nieuwe Opel-gezicht. Werd hij ook een betere auto dan voorheen? U leest het hier.
De enige bestaansreden van een premium break met instapdiesel is de fleetmarkt. Wat mag je verwachten van een toegeknepen 320d: nog altijd Freude am Fahren of een steriele passe-partout?
Ford had de verwachtingen sterk opgeklopt, onder meer door deze elektrische cross-over een Mustang-badge op te kleven. Was hij het wachten waard en maakt hij waar wat de marketingboys beloven? Wij gaven hem de sporen tijdens een tweedaagse test.
De Audi e-tron GT is de derde elektrische Audi na de e-tron SUV en de e-tron Sportback. Hij is er meteen als e-tron GT quattro met maximaal 530 pk en als nóg extremere RS e-tron met maar liefst 646 pk. De elektrische vierdeurscoupé deelt zijn technologie met de Porsche Taycan maar verkoopt zijn vel iets minder duur. Autonieuws kon er reeds kort mee rijden...
Nu DS eindelijk eigen modellen heeft kan het merk zijn ambitie om mee te spelen in het premiumsegment proberen waarmaken. De eerste echte DS is –vandaag onvermijdelijk- een SUV. Wij reden de 7 Crossback met de plug-in hybrid met 225 pk.
Het duurde na de lancering in 2018 vrij lang voor Audi de A6 eind 2019 ook als plug-in hybride aanbood, en het was nog eens een half jaar langer wachten op een breakversie met stekker. Nu die er is kunnen we zeggen dat die het wachten waard was. Waarom? Dat lees je hier…
Met de nieuwe Tucson in het vooruitzicht, die in alle betekenissen van het woord flink zou groeien, kon de Santa Fe maar één ding kon doen: ook een tandje bijsteken. Hij overstijgt daarmee zijn eigen categorie en zit grote jongens à la BMW X5 en Volvo XC90 op de hielen. Verstandige strategie of een brug te ver?
De stekkerversie van Mini’s cross-over kreeg in 2018 het label ‘fake hybride’ opgekleefd door de Belgische fiscus, te wijten aan zijn kleine batterij. Intussen propte BMW wat extra cellen in de buik van deze sympathieke jongen, die nu weer 100% fiscaal aftrekbaar is. Hij rijdt ook leuker dan we ons konden herinneren. 
Pagina 4 van 49

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy