Maxus is nog maar net op de markt bij ons of het merk lanceert al zijn tweede elektrische bestelwagen, dit keer in het compacte segment. Zijn strijdwapens? Tot een ton aan laadvermogen, een flink rijbereik en een scherpe prijs. Last but not least: hij is onmiddellijk leverbaar.
Hoe hard de concurrentie ook probeert om de S-Klasse te overtreffen, het lukte ze tot nog toe niet, en zelfs op het einde van zijn commerciële carrière was de vorige generatie van Mercedes’ limousine, de W222, nog altijd de referentie in zijn klasse. De nieuwe generatie, W223 genaamd, overtreft zijn voorganger met nog méér technologische snufjes en zal dus nog wel even de referentie blijven.
SsangYong is in géén tijd geëvolueerd van bouwer van weinig flitsende, bonkige terreinwagens naar fabrikant van eigentijdse SUV’s. Deze nieuwe Korando is daar een opmerkelijk voorbeeld van. Hij heeft enkele te duchten concurrenten, maar rekent op zijn lijn, binnenruimte, uitrusting én prijs om het verschil te maken.
Renault biedt (naast zustermerk Dacia) als enige merk af-fabriek versies op LPG (Liquefied Petroleum Gas) aan van de Clio en de Captur. Die Bi-Fuel-modellen zijn interessant door de veel lagere prijs van LPG in vergelijking met E10-benzine, maar ook door de lagere CO2-uitstoot in vergelijking met het zuivere benzinemodel. Autonieuws voelde de Clio TCe 100 Bi-Fuel aan de tand.
Skoda’s bestseller zet op alle fronten grote stappen vooruit. Hij is nog ruimer, 100% connected en leverbaar met de nieuwste assistentiesystemen. Met zijn nieuwe design en innovatieve interieurconcept spreekt hij nog meer tot de verbeelding. Dat alles combineert de Octavia met kwaliteit en natuurlijk een scala aan Simply Clever-details. Kort na de lancering breidt Skoda het motorengamma voor de Octavia uit. Een belangrijke nieuwkomer is de 110 pk sterke 1.0 TSI, autonieuws doet de test.
Audi brengt met de e-tron “S” een extra sportieve variant van zijn elektrische e-tron op de markt. Met niet minder dan drie elektromotoren die samen 503 pk en 973 Nm aan koppel leveren komt hij geen vermogen tekort. Heeft een sportieve versie van een elektroauto echter zin? 
De Tesla Model S Performance combineert als geen andere auto op de markt pioniersgeest, originaliteit, durf, prestaties, comfort en plaats- en bagageruimte en dit voor een prijs die vergelijkbaar is met deze van de topversies van Audi, BMW en Mercedes-Benz. Alhoewel we te maken hebben met een limousine van 2,5 ton biedt de Model S Performance onvoorstelbaar veel rijplezier en bezorgt hij zijn eigenaar groot aanzien bij mensen die begaan zijn met de leefbaarheid en toekomst van onze planeet.
Na eerder al kennisgemaakt te hebben met de iconische twaalfcilinder onder de motorkap van de nieuwe Flying Spur reden we ook met de Continental GT W12, een elegante coupé die uit hetzelfde technische recept een verschillend gerecht bereidt…
De vernieuwde i30 had zijn wereldpremière moeten beleven op het autosalon van Genève in maart 2020, maar de wereldwijde coronacrisis stak daar een stokje voor. Intussen is hij bij ons op de markt en konden we hem aan de tand voelen in breakuitvoering met de nieuwe 1.5-benzinemotor en het sportieve N-Line-pack. 
De geschiedenis van de kleine allesdoener van #Suzuki gaat terug tot in 1983. De huidige generatie van de sympathieke Swift heeft een mild hybrid-viercilinder onder de motorkap. Zijn 1.2 krijgt zo wat extra punch en verbruikt minder benzine.
Pagina 3 van 46

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy