Voor Nissan verloopt de weg van de verbrandingsmotor naar de volledige elektrificatie niet – zoals bij Toyota – langs de klassieke hybride, noch – zoals bij vele anderen – langs plug-ins. De Japanners volgen een ander spoor, dat van de E-POWER-aandrijving waarmee de auto’s elektrisch rijden maar dat wel via een verbrandingsmotor doen. De vierde generatie van de X-Trail is de tweede Europese Nissan die van die nieuwe aandrijftechnologie gebruikmaakt.
Tussen de C-HR en de RAV4 gaapte een joekel van een opportuniteit voor Toyota, dat potentiële C SUV-klanten zag weggesnoept worden door de concurrentie. Ziedaar de Corolla Cross, die het over een eerder conservatieve boeg gooit en vooral met rationele troeven schermt.
Net als zijn voorganger pakt de nieuwe Kia Niro uit met een waaier aan geëlektrificeerde motoren. Deze compacte cross-over legt de lat voor de concurrenten weer een stuk hoger, niet het minst als je voor de erg geavanceerde elektrische versie gaat. 
Ze zijn talrijk, de nieuwe Chinese merken die hun opwachting maken op onze markt, en deze test van de NIO ET7 gaat over een model van een merk dat nog niet eens verkrijgbaar is in België. Omdat we de kans kregen om hem vooraleer hij volgend jaar ook bij ons neerstrijkt toch al te rijden leest u hier al wat we ervan vonden.
De opvolger van de Renault Kadjar trekt resoluut de kaart van de high-tech. Dat merk je aan zijn designerjasje, maar ook aan zijn geavanceerde infotainment en zijn bijzondere hybride aandrijfmogelijkheden.
De X1 groeit in alle richtingen, is een verbluffend concentraat van technologie en wil vooral met zijn infotainment indruk maken. Je zou haast gaan geloven dat het rijden op de tweede plaats komt.
In de marge van onze test met de nieuwe X1 op diesel en benzine konden we ook een uurtje proeven van de iX1. De performante xDrive30 legt de lat meteen erg hoog, maar iets anders hadden we niet verwacht van BMW. 
De 3-Reeks lijkt nog maar net gelanceerd, of hij krijgt al een midlife opfrisbeurt. Het snijwerk aan de voor- en achterzijde bleef beperkt, maar aan het brein en de digitale interface van de Münchense middenklasser werd grondig gesleuteld. Onder de gebombeerde snuit van de 320d ligt nog steeds een steengoede diesel, maar die heeft haast geen schijn van kans meer tegenover zijn plug-inhybride evenknieën.
Met een echt elektrisch rijbereik van 100 kilometer, een uitstekend comfortpeil, een stevig imago en een goede waardevastheid, in dit geval gecombineerd met een praktischere kofferruimte dan in de berlineversie is de vraag simpelweg: wie doet beter dan de Mercedes C 300 e Break plug-inhybride? 
Wie één zegt, moet ook twee zeggen, wat in dit geval betekent dat Lexus na de NX PHEV ook een tweede plug-inhybride aan het gamma toevoegt, in de vorm van de RX 450h+, de grotere broer van de NX. De RX is er net als die laatste ook als zelfopladende hybride én – en dat is al even nieuw – als 500h, een performance hybrid met turbomotor en zestrapsautomaat. Autonieuws reed met de drie varianten ter gelegenheid van de internationale medialancering in Santa Barbara.
Pagina 2 van 65

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy