De huidige Abarth 595C is nog gebaseerd op de eerste generatie Fiat ‘Nuova Cinquecento” uit 2007. Onderhuids is hij niet meer van de jongste, maar dat is net een deel van zijn charme. Een dikke, luidruchtige 1.4-vierciliner met turbo, waar vind je dat nog in dit segment?

De Aiways U5 is intussen een jaartje bij ons op de markt. Potten heeft deze elektrische Chinese cross-over nog niet gebroken, maar dat ligt eerder aan zijn gebrek aan bekendheid dan een tekort aan kwaliteiten. Geïnteresseerde kopers moeten echter geen weggeefprijzen verwachten.   

Hoewel Subaru jaarlijks een miljoen auto’s bouwt en dus een relatief groot constructeur is, leidt het merk in Europa een muurbloempjesbestaan, met jaarlijks niet meer dan 35.000 exemplaren op het oude continent. Is dat “onbekend en onbemind”-verhaal eigenlijk terecht? We zochten het uit aan het stuur van de volledig vernieuwde Outback, een eigenzinnige terreinbreak van een koppige constructeur.
Volvo sprong al snel op de elektrificatietrein, met een uitgebreid gamma aan hybrides, en bracht vorig jaar met de in Gent gebouwde XC40 P8 Recharge ook een volledig elektrisch model uit, als allereerste volledig elektrische Volvo. Die pakt in ‘Twin’-uitvoering uit met niet minder dan 408 pk en is daardoor bovengemiddeld krachtig. Maar is het ook een goede EV?
Toyota is wereldleider op het vlak van de zuinige “zelfopladende” hybride en was nooit een fan van plug-ins. Met de Prius PHEV hebben ze er wel al een tijdje eentje in het gamma, maar die is niet bepaald succesvol, waar zijn looks ongetwijfeld debet aan zijn. Met de RAV4 liggen de zaken anders. Wat levert het voorzien van een dikke batterij en een stekker op voor Toyota’s succes-SUV? Autonieuws zocht het uit.
De eerste elektrische MG op onze markt, de ZS, was een verdienstelijke poging die echter niet van die aard was om wie kritisch staat ten opzichte van elektrische auto’s over de streep te trekken. Met de Marvel R, een elektrische SUV die uit een heel ander vaatje tapt, liggen de zaken fundamenteel anders. We konden de nieuweling kort testen in de buurt van Antwerpen en waren echt wel onder de indruk.
Plug-inhybrides zijn overroepen. Ze zijn duur en beloven gouden bergen inzake zuinigheid en elektrisch rijbereik, terwijl ze in de praktijk na 30 kilometer zonder stroom vallen en dan benzine beginnen te slurpen tegen de sterren op. Bovendien is het in 2023 gedaan met de maximale fiscale aftrekbaarheid. Juist of fout, deze beweringen? Ontdek het in deze videotest van de Ford Kuga 2.5i PHEV, die we in diverse omstandigheden aan de tand hebben gevoeld.
Never change a winning team. Die slogan bevat veel waarheid, en Dacia past hem toe op de vernieuwde Dacia Duster, het absolute succesnummer van het merk, met meer dan twee miljoen verkochte exemplaren sinds de eerste generatie in 2010. Maar hoewel de nieuweling er vertrouwd uitziet werd toch veel vernieuwd.
Met de Yaris Cross is Toyota een laatkomer op het crossover-SUV-feestje in het B-segment waar talloze concurrenten intussen veel succes hebben. Maar beter laatkomen met een mooi pakket dan te vroeg zijn en een minderwaardig product afleveren, moeten ze bij Toyota gedacht hebben. Wij reden bij de internationale perslancering, die in ons land plaatsvond, met de belangrijke nieuweling.
Met de 520e doet BMW de truc met de 518d als interessanter geprijsde basisversie over, nu diesels hun beste tijd gehad hebben en plug-in hybrides de perfecte tussenstap lijken richting volledig elektrisch rijden. Autonieuws reed met de 520e Touring en stelde vast dat die zich opwerpt als ideale firmawagen voor de senior manager.
Pagina 2 van 54

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy