Toen hij in 2020 werd voorgesteld, hing er een aura van innovatie en sportiviteit rond de Polestar 2. Hij had een zekere je-ne-sais-quoi, een X-factor. Intussen is hij ook verkrijgbaar als ‘instapper’ met enkele motor en veel minder blingbling. Kan hij nog steeds bekoren?
Er zijn zo van die dagen dat alles meezit. Tijdens een stralend zonnige week een M4 cabrio mogen gaan ophalen is zo’n moment. Als die auto dan niet alleen verbluffende prestaties biedt maar ook verrassend goed bruikbaar blijkt te zijn voor de dagelijkse pendelkilometers besef je dat er dus nog auto’s bestaan die alles onder één dak samenbrengen.
Audi’s motto is onveranderd “Voorsprong door techniek”. Culmineert deze merkbelofte in het vernieuwde vlaggenschip met plug-inhybride aandrijving? Dat wilden we wel eens uitzoeken.
Met een SUV in elk segment maakt Volkswagen het voor de liefhebber van het genre makkelijk om een model naar keuze te vinden. Een van de allerpopulairste modellen is de T-Roc, die recent vernieuwd werd. We reden meer dan 1.000 kilometer met de sportief aangeklede R-Line-uitvoering met de middelste motor uit het benzinegamma.
Mercedes is een van die constructeurs die al heel wat EV’s kunnen aanbieden. De EQB 300 4MATIC is het middelste aanbod in het gamma van de elektrische SUV EQB. We voelden hem aan de tand, na eerder al met de “350” gereden te hebben.
In navolging van de gewone X3 kreeg de elektrische afgeleide een lichte facelift afgelopen zomer. Wij wilden wel eens weten hoe ver je met een volle batterij geraakt bij huis-, tuin- en keukengebruik. Zonder specifieke eco-inspanningen dus.

Ford is niet het eerste merk dat een elektrische bestelwagen op de markt brengt. Het is wel de eerste constructeur die beseft dat je er met een grote batterij alleen niet komt. De E-Transit wordt omringd door een productiviteitsverhogend ecosysteem, Ford Pro genaamd, en net dat maakt hem zo interessant.

Aan elektrische cross-overs is geen gebrek, maar een elektrische stationwagen, dat was er nog niet. MG ziet er brood in en afgaande op de eerste echo’s en impressies zou het Chinese merk wel eens kunnen doorbreken bij ons met de 5, zeker als je naar het prijskaartje kijkt. 
In 2015 bracht Mercedes-Benz met de C 350 e de eerste stekkerversie van zijn Europese kernmodel op de markt. Hij geraakte amper 31 kilometer ver op elektrokracht. Anno 2022 rijdt de C-Klasse plug-in ruim drie keer zo ver zonder een gram CO2 uit te stoten, en niet alleen dankzij zijn grotere accu.
De CX-60 mikt hoog. Hij wil klanten verleiden die vandaag ook een BMW-showroom zouden binnenstappen voor een X3 – of die de Alfa-dealer links laten liggen omdat de Stelvio niet als plug-inhybride bestaat. Eerste kennismaking.
Pagina 2 van 61

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy