woensdag, 01 januari 2020

De 10 meest opmerkelijke door ons geteste auto’s van 2019

Geschreven door  Stijn Blanckaert
De 10 meest opmerkelijke door ons geteste auto’s van 2019 © Patrick Theunissen
Na weer een jaar met meer dan 70 verschillende auto’s onder ons achterste maken we ook nu -met de nodige moeite- een lijstje van de tien auto’s die ons het meest verrast hebben. In willekeurige volgorde zijn dat de volgende modellen geworden…


AudiR8Top102019
  1. De meest Indrukwekkende…
was dit jaar ongetwijfeld de Audi R8 Coupé Performance die zo hallucinant performant is, zo heerlijk klinkt en zo snel schakelt dat je je afvraagt hoe dat technisch allemaal kan. Tegelijk is het ook een soort afscheid van een motortype dat ten dode opgeschreven is: de atmosferische V10.

TeslaModel3Top102019
  1. De meest elektrische…

was voor ons de Tesla Model 3 Long Range.Hoewel ze nu nog de minderheid van de geteste auto’s uitmaken, zullen EV’s in de toekomst steeds talrijker worden. We reden dit jaar met onder meer de Audi e-Tron, Mercedes EQC, Jaguar iPace en Renault Zoë, maar waren echt wel onder de indruk van de aparte Model 3 die als eerste min of meer betaalbare Tesla indruk maakte met zijn prestaties en rijbereik, maar qua afwerking toch nog niet de Europese standaarden haalt.

BMWX7top102019

  1. De grootste

was zonder veel concurrentie BMW’s X7. De prijs voor de mooiste kunnen we hem niet geven, met die afzichtelijke grille, maar qua afmetingen overklaste hij met zijn 5,15 meter lengte, 1,80 meter hoogte en twee meter breedte alle concurrentie in 2019. Ook qua prijs deed hij zijn best om de duurste te zijn, maar die eer ging toch naar de al eerder vernoemde Audi R8 (met een prijs van net geen € 230.000 voor onze testwagen)

AMGTop102019

  1. De meest verrassende
was voor wat ons betreft de Mercedes-AMG A 45s 4MATIC+Een verbluffende 421 pk puren uit vier cilinders en twee cilinderinhoud, daar een betrouwbaar én bruikbaar geheel van maken in een compacte auto die ook bij een normale rijstijl aangenaam rijdt en zelfs wanneer je hem volop de sporen geeft verrassend stabiel en veilig blijft. Knap, en onverwacht, want we hadden niet gedacht dat de A een dergelijke mate van efficiëntie en rijplezier kon bieden.

ToyotaSupraTop102019
  1. De meest geslaagde reïncarnatie

was wat ons betreft die van de Toyota GR Supra. Puristen vergeven hem zijn BMW-structuur en motor niet, maar wij zijn van mening dat Toyota’s snelste net daardoor zo’n boeiende sportwagen is geworden, waar rijplezier nog echt telt.

SuzukiTop102019

  1. De sympathiekste
was Suzuki’s Vitara. Van compacte 4x4 verveld tot een kleine crossover die als no-nonsense auto precies doet wat van hem verwacht wordt, niet de minste pretentie heeft en ook scherp geprijsd is. Sympathiek. En daarvoor heb je geen 200 pk nodig.

ReanultClioTop102019
  1. De best verkochte

Is de nieuwe Renault Clio. Generatie na generatie toont Renault dat ze het recept voor de ideale compacte alleskunner perfect beheersen. Er is geen enkele reden te bedenken waarom deze nieuwe Clio niet opnieuw een absolute verkooptopper zou worden.
Porschetop2019

  1. De meest tot de verbeelding sprekende

bleek ook dit jaar de Porsche 911, editie “992”. Het herwerken van een icoon als de 911 is altijd weer een enorm risico, maar deze keer heeft Porsche met de “992”-generatie van zijn iconische sportwagen prachtig werk geleverd. Voor ons blijft dit dé -nog enigszins realistische- droomauto voor de petrolhead die zijn vierwieler graag elke dag gebruikt.

KORANDOTop102019

  1. De grootste stap vooruit

werd toch wel gezet door SsangYong, die met de Korando een volwassen SUV op de markt hebben gebracht die qua (rij)kwaliteiten kan wedijveren met al zijn concurrenten en ze qua prijs de loef afsteekt.

TrophyRTop1020192

  1. De meest exclusieve
Was tot slot de tot Renault Megane R.S. Trophy-R die met amper 500 geplande exemplaren een zeldzaamheid belooft te blijven en zonder achterbank maar mét vier zijdeuren indrukwekkende rijsensaties biedt voor twee inzittenden, die op de plaats waar normaal de achterbank zit dan maar vier racewielen kunnen meenemen naar het circuit, waar ze hun 300 pk voor 1.306 kg op het asfalt kunnen loslaten.

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy