Dat Mercedes-Benz na de wake-up call van Tesla intussen helemaal is bijgebeend, lijkt in het geval van de EQS een understatement. Het topmodel van de elektrische EQ-familie haalt 780 km uit zijn batterij van 108 kWh, maar dat is lang niet alles waarmee deze revolutionaire reislimo indruk maakt.

Wie denkt dat de nieuwe Cinquecento een ‘vrouwenottoke voor rond de kerktoren’ is, moet zichzelf een plezier doen en een testrit boeken. Fiat heeft lang over zijn huiswerk gedaan, maar het resultaat is verrassend volwassen en veelzijdig.   
De nieuwe ‘C’ van Mercedes vormt op heel wat gebieden de nieuwe benchmark en met de komst van de 300e-versie verzet hij opnieuw enkele bakens. Deze PHEV haalt 100 km uit zijn batterij van 25,4 kWh, die deze keer wél optimaal werd geïntegreerd. 
De Tarraco e-Hybrid is de eerste geëlektrificeerde Seat-SUV en de tweede plug-in hybride Seat na de Leon. Hij combineert de functionaliteit en binnenruimte van de “gewone” Tarraco-uitvoeringen met de fiscaal voordelige en zuinige 245 pk sterke plug-in hybride aandrijflijn die we kennen uit onder meer de VW Golf en Passat GTE.
Een wijs constructeur uit Beieren zei ooit: achterwielen dienen om aan te drijven, voorwielen om te sturen. Kun je jezelf dan nog serieus nemen als je een sportieve hatchback lanceert met voorwielaandrijving – en met de ti-benaming nota bene knipoogt naar illustere voorgangers met Heckantrieb?
In navolging van de Levante zijn nu ook de Ghibli en de Quattroporte verkrijgbaar als top-of-the-bill Trofeo-versie. Met een 3,8 liter grote, 580 pk sterke V8 dus. Daarmee bereiken beide berlines een hoogtepunt in hun carrière. Kwatongen beweren dat het vanaf nu enkel maar bergafwaarts kan gaan. Reden te meer om er volop van te genieten.
Neen, Quadrifoglio is geen soort pizza. Het is het Italiaanse woord voor klavertje vier, maar betekent daarom niet dat het om een ‘groene’ versie gaat. Al contrario: het klaverlogo wijst op de aanwezigheid van licht ontvlambaar materiaal onder de bevallige motorkap. 
Veel bestuurders twijfelen tussen de VW ID.4 en zijn Tsjechische neef, de Skoda Enyaq iV. Technisch lopen hun verhalen zo goed als helemaal gelijk. Heeft de Duitser een streepje voor… of juist een streepje achter?
Het belang van de C-Klasse voor #Mercedes kan niet onderschat worden. Na 2,5 miljoen exemplaren van de vorige generatie die in 2014 gelanceerd werd, kan de nieuwe, met codenaam W206, niet onderdoen. Hij is er in eerste instantie in drie benzine- en drie dieselvarianten, maar binnenkort volgen twee plug-in hybrides, AMG-versies en nog een reeks andere varianten. Autonieuws bekeek de C 300, voorlopig de krachtigste benzineversie, van dichterbij.
In deze video zoomen we in op de bijzondere kenmerken van de Enyaq Sportline iV én proberen we antwoorden te zoeken op vragen waar elke elektrorijder mee worstelt. Hoe zit het met het werkelijke rijbereik? Is laden niet omslachtig en traag? Zijn er wel voldoende laadpunten? Tot slot: is de Enyaq iV wel geschikt als daily driver? Ontdek het in onze nieuwe video!
Pagina 1 van 51

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy