Mercedes had -meer nog dan anderen- al snel door dat plug-in hybrides een ideale manier zijn om je gemiddelde uitstoot naar beneden te krijgen. Met deze A 250 e, de kleinste plug-in uit het gamma van het merk uit Stuttgart, bieden ze een auto aan die zich niet alleen fiscaal opwerpt als ideale firmawagen maar ook als auto op zich meer dan de moeite waard is.
Na de DS7 Crossback, de Peugeot 3008 en de Opel Grandland X krijgt nu ook de Citroën C5 Aircross toegang tot de PHEV-aandrijfgroep van PSA om B2B-zieltjes te winnen. Of en hoe hij zich weet te onderscheiden van zijn broers, dat probeerden we te achterhalen tijdens een korte kennismaking.
Citroën steekt zijn bestseller in een fris kleedje en schaafde onderhuids de technologie wat bij. De focus ligt nog meer op comfort, en dat voel je vanaf de eerste meters op ’s lands meest abominabele wegen.
Seat blaast zijn succesvolle Ateca nieuw leven in met de introductie van de herwerkte 2020-versie. Het opgefriste model bouwt verder op zijn SUV-attributen en voegt een meer emotionele uitstraling toe aan buiten- en binnenkant, naast een volledig geconnecteerde gebruikservaring, meer veiligheid en comfort, een grotere efficiëntie en een nog meer betrokken rijervaring.
Uit onze vorige twee tests van de Skoda Superb bleek al dat we een boontje hebben voor Skoda’s grote berline/break. Als diesel was hij een perfecte reisgezel, maar nu hij ook verkrijgbaar is met de plug-in hybride aandrijflijn van de VW Passat GTE ontpopt hij zich ook tot een fiscaal erg interessant aanbod.
Als een van de laatst overblijvende kleine GTI’s in het B-segment is de Swift Sport een origineel aanbod. Hij kreeg onlangs een mild-hybride aandrijflijn om zijn verbruik en uitstoot te drukken. Is hij daarmee ook zijn ziel kwijt? Het antwoord leest u hier…
De GLA van de eerste generatie was een beetje mossel noch vis en kon als “A op hoge poten” de cross-overliefhebbers niet helemaal overtuigen. Deze nieuwe GLA biedt een veel sterkere SUV-smaak, zonder daarom een plomperd te worden. Integendeel. De concurrentie is gewaarschuwd. 
De Defender, die van 1983 tot 2015 in productie was, wist zich als iconische 4x4 altijd te onderscheiden door zijn puurheid, zijn indrukwekkende terreinvaardigheid en zijn totaal gebrek aan modern comfort. Na enkele jaren zonder Defender is er sinds 2019 een volledig nieuwe generatie die de terreincapaciteiten behield maar nu ook op de openbare weg zijn mannetje staat.
De Mazda MX-30 is de eerste in serie gebouwde elektrische auto van het Japanse merk. Zoals steeds bij Mazda doet hij de zaken enigszins anders dan de anderen. Zo zijn zijn deuren bijzonder en kreeg hij een kleiner dan gemiddelde batterij.
De facelift van Renaults middenklasser ging gepaard met de komst van een plug-in hybride uitvoering die op de markt van de bedrijfswagens heel wat potentieel heeft als alternatief voor de tegenwoordig moeilijk verkoopbare dieselversies. Fiscaal heeft hij alvast heel wat troeven, maar is het ook een aangename auto? 
Pagina 1 van 41

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy