Wie de nieuwe Octavia Combi voor het eerst ziet, zou haast denken dat het om een Superb gaat. Hij is op alle vlakken flink gegroeid – niet qua afmetingen, maar wel inzake uitstraling, materiaalkeuze en technologie. Zelfs in die mate dat hij zijn merkimago en de prijsverwachtingen van zijn publiek ver overstijgt. Een juiste zet? 

Wanneer een gevestigde waarde van het kaliber van Porsche besluit om voor het eerst een elektrische auto te bouwen en daarmee de aanval inzet op Tesla, Amerika’s meest gegeerde technologische exportproduct, dan weet je dat het boeiend wordt. Na onze test met de Taycan 4S kunnen we maar één term naar voren schuiven: fenomenaal.

We reden in de zomer van 2018, toen hij pas op de markt kwam, een eerste keer met de I-Pace in de Duitse Eifelregio. Intussen is de eerste elektrische Jaguar twee jaar oud en werd zijn rijbereik groter. Eens kijken of hij de vergelijking met zijn later op de markt geïntroduceerde concurrenten nog doorstaat. 
RS 6. Drie letters die al jaren tot de verbeelding spreken van al wie een autohart heeft. De jongste generatie moet het door de uitstootnormen met een V8 doen in plaats van een V10, die bovendien de helft van zijn cilinders kan uitschakelen , veel stiller klinkt en over een “efficiency”-modus beschikt… Toch blijft hij een absoluut indrukwekkende verschijning die uitblinkt door een ongekende efficiëntie. Blijft zijn icoonstatus overeind? 
Sommigen vinden dat plug-inhybrides overroepen, overpriced en overgesubsidieerd zijn. Hun makers beloven gouden bergen inzake zuinigheid en elektrisch rijbereik, terwijl ze in de praktijk vaak door de mand vallen, niet het minst modellen die hun gewicht en stroomlijn tegen hebben. Het was dan ook met de nodige scepsis dat we achter het stuur kropen van ‘weer zo’n plug-inhybride cross-over’. Maar de Ford Kuga PHEV is geen praatjesmaker. 
We zijn absoluut onder de indruk van de Model 3. Hij combineert de eigenzinnigheid van het merk met onwaarschijnlijke prestaties en een bescheiden elektrisch verbruik. Wie een Model S te duur vond, kan met een gerust gemoed een Model 3 bestellen. Hij zal het zich niet beklagen. Een elektrische auto voor ieders beurs is het nog niet, maar Tesla vordert met een indrukwekkende snelheid. Als dit de toekomst van de auto is, zijn wij alvast voorstander.
De SsangYong Tivoli is nog leuker dan voorheen en neemt een unieke plaats in binnen zijn segment. Smaken verschillen, maar wij denken dat het aangescherpt design, de nieuwe motoren en het uitgebreider infotainmentsysteem meer consumenten kunnen bekoren.
De Giulia is intussen vier jaar op de markt. Hij moest samen met de Stelvio voor Alfa Romeo de wederopstanding verzekeren. Dat is niet echt gelukt en dus blijft het Milanese merk vechten om te overleven. Jammer, want deze Giulia is onterecht onbekend en onbemind. 
Het landschap van de middenklasse-SUV’s wordt bevolkt door talloze merken en modellen, maar het zijn altijd weer de BMW X3, de Audi Q5 en de Mercedes GLC die in het premiumsegment met alle aandacht gaan lopen. Bij Jaguar Land Rover zijn er nochtans twee puike alternatieven, in de vorm van de Range Rover Evoque en de Land Rover Discovery Sport. Wij voelden die laatste aan de tand met de tweeliter diesel van 240 pk. 
Je kan je natuurlijk de vraag stellen wat het nut is van een hoog op zijn poten staande SUV met het frontaal oppervlak van een uit de kluiten gewassen kleerkast die gekleed gaat in een sportief trainingspak en sneakers en voorin een pk-brakende krachtcentrale verbergt. Sommigen noemen zo’n auto een patserbak of vinden hem misplaatst, maar dat zijn meestal mensen die er nog niet mee reden. De GLE 53 4MATIC+ is namelijk een auto die onder zijn nogal brutale uiterlijk echt wel goeie manieren verbergt.
Pagina 1 van 37

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy