maandag, 18 januari 2016

Quick Suzy: mijn hart verloren aan snelle Audi TT

Geregeld krijg ik de vraag met welke auto ik het liefst rijd of nog persoonlijker, welke auto ik voor mezelf zou kopen. Dat is een moeilijke omdat ik mezelf bloot moet geven en anderen inzicht krijgen in mijn persoonlijkheidsstructuur. Wat een onschuldige striptease lijkt is niet zo onschuldig en wil ik dat?  


Veralgemenen is nooit goed. En dus beschouw ik niet alle BMW-rijders als roekeloze chauffeurs en neen, niet alle mannen rijden in grote bakken omdat ze iets kleins willen compenseren. Want zelfs als ze het zouden willen, lukt dat toch niet. Toch kan je er niet om heen dat een auto meestal een weerspiegeling is van je karakter, je ingesteldheid, je temperament en ja ook, van je maatschappelijke status in de zin van… hoeveel geld kan ik uitgeven aan een auto. 

Tot voor kort koos ik steevast voor een SUV. Het stoere uiterlijk en krachtige motor konden mij  wel bekoren. Tegelijkertijd creëert een SUV, wat niet onbelangrijk is voor mij, een gevoel van veiligheid door de hoge zithouding. 

Sinds ik met de Audi TT heb gereden, heb ik mijn mening bijgesteld. Ik was altijd al  gefascineerd door het authentiek uitzicht van de Audi TT, maar ik had niet verwacht dat hij me zo zou inpakken met zijn rijgedrag en prestaties. Alhoewel snelle jongens misschien eerder voor een Porsche vallen, hebben ze (weerom) ongelijk want de Audi TT kan echt wel zijn mannetje staan. De TT is bovendien lichter dan de Cayman, door het gebruik van alu en kunststof. 

De Audi TT heeft mij vanaf dag één bekoord en begeesterd. Hij biedt mij dan wel niet die hoge zitpositie van een SUV, so what? Hij zit me als gegoten, ziet er super leuk uit, rijdt behoorlijk  snel én sportief en is – niet onbelangrijk - nog enigszins betaalbaar. Het prijsverschil met bijvoorbeeld de Porsche Cayman is groot en niet te verantwoorden. Tenzij je aanvaardt dat een logo vijftienduizend euro mag kosten. 

De derde generatie Audi TT straalt nog meer durf en ambitie uit, en bezit ook dat rebelse karakter dat mijn hart een slag sneller doet slaan.  

De perfect zittende sportstoelen met lederen bekleding bieden veel comfort en zijdelingse steun. Het grote scherm in het midden van het dasboard is weg en vervangen door een virtuele cockpit in het blikveld van de bestuurder met alle relevante informatie, inclusief een 3D voorstelling van de wegenkaart. Het stuurwiel is afgevlakt aan de onderzijde, ruimte voor de chauffeur en zijn passagier is er voldoende. Enig minpunt: de zetels achteraan bieden zelfs aan onze 7-jarige zoon onvoldoende ruimte en dwingen hem in een oncomfortabele zithouding waardoor hij heftig protesteerde tegen mijn voorstel om van de Audi TT onze nieuwe gezinswagen te maken. 

Om terug te keren naar het begin van mijn verhaal. Is het belangrijk in welke auto ik gezien word? Geef ik daarmee mijn persoonlijkheid bloot? Ik ben (nog) niet overtuigd. Wat ik wel weet is dat ik niet zit wachten op een date met een Peugeot Partner-rijder. En al evenmin op een Porsche-rijder met een driekwart broek en hemd met korte mouwen. Jamais! In die zin verschil ik niet van andere vrouwen… willen wij niet allemaal veroverd worden door een stijlvolle man in een al even stijlvolle auto? Dat die van Duitse afkomst is, neem ik er graag bij. 


Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy