Mazda heeft nooit geloofd in downsizing, met als gevolg dat de ‘2’ wordt aangedreven door een vrij potige 1.5. Met de komst van de e-SkyActiv-G volgt het merk niettemin de hybridiseringstrend in het segment van de stadswagens om de CO2 op kostenefficiënte manier te drukken.  
Zoals het er nu naar uitziet, zullen bedrijven die in laadinfrastructuur investeren, de gemaakte kosten voor 200 procent kunnen aftrekken. Er zijn wel voorwaarden aan verbonden.
donderdag, 23 september 2021

Skoda stopt met plug-inhybrides

Tot spijt van enthousiaste Superb iV en Octavia iV-rijders zal de huidige modelgeneratie de laatste zijn die nog als plug-inhybride wordt geleverd. Skoda kiest immers resoluut voor elektrisch.
VW AG wil meerderheidsaandeelhouder worden van het Franse verhuurbedrijf Europcar. Niet per se om zijn eigen auto’s te kunnen slijten, maar wel om de weg vrij te maken naar nieuwe en rendabele mobiliteitsdiensten, waaronder autodelen en ride-hailing à la Uber.
KBC Autolease meldt met enige trots dat ze hun twee eerste waterstof-leasewagens hebben losgelaten op de Belgische wegen. Ze zijn in dienst bij de Antwerpse rederij CMB.
woensdag, 22 september 2021

Ford Bronco dan toch naar Europa?

Het Amerikaanse autoplatform motor1 meldt dat Ford of Europe nu toch overweegt om de Bronco SUV ‘trans-Atlantisch’ te laten gaan. Hij zou het bij ons opnemen tegen de Land Rover Defender en consorten.
De gerenommeerde universiteit MIT in Boston onderwierp Tesla’s geavanceerde rijhulpsysteem aan een langetermijnonderzoek en kwam tot de conclusie dat bestuurders minder aandachtig zijn als de AutoPilot aanstaat. Ze hebben met andere woorden te veel vertrouwen in het systeem.
De drie Renault-fabrieken van Douai, Maubeuge en Ruitz in Hauts-de-France vormen samen ElectriCity. De Franse constructeur wil er het grootse, meest competitieve Europese productiecentrum voor elektrische voertuigen van maken en zo een koolstofneutraal, duurzaam ecosysteem creëren.
In het licht van de alsmaar versnellende voertuigelektrificatie belooft er vanaf 2022 een groot tekort aan lithium te zijn. De Chinese batterijreus CATL zet daarom vaart achter de ontwikkeling van een nieuw type cel dat gebruikmaakt van natrium-ion en bovendien kobalt- en nikkelvrij is.  
Terwijl de leveringstermijn van een nieuw bestelde auto normaliter ergens tussen één en drie maanden bedraagt, heeft het wereldwijde chiptekort vandaag aanzienlijke gevolgen voor wie een auto bestelt. Bij verschillende modellen lopen de leveringstermijnen namelijk op tot 12 maanden. Wie volgend jaar in de lente of de zomer met een nieuwe auto wil rijden en zijn opties en kleur zelf wil kunnen kiezen kan dus maar beter nu zijn bestelling plaatsen.
Pagina 6 van 441

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy