Pers en publiek keken reikhalzend uit naar de communicatie van Tesla-baas Elon Musk op de investeerdersdag eergisteren. Verwacht werd dat hij de introductie van een goedkoper model onder de Model 3 zou aankondigen, met een prijskaartje van zo’n 25.000 dollar. In de plaats daarvan bevestigde hij dat hij een nieuwe fabriek gaat bouwen in Mexico om het jaarlijkse productievolume te boosten… en dat Tesla zélf lithium gaat raffineren.
De automarkt presteerde ook in februari van dit jaar uitstekend als we kijken naar de inschrijvingen van nieuwe personenwagens, die met 39.883 stuks 23,9 procent hoger lagen dan in februari 2022 en van vorige maand de beste februarimaand van de vorige drie jaren maken. De groei is er zowel in de privémarkt (+13,5 procent) als bij de bedrijfswagens (+30,8 procent). Bij de merken snoepte Volkswagen in februari de eerste plaats af van BMW.
EV Belgium meldt dat gisteren de 100.000ste elektrische auto de weg is opgegaan. Daarmee wordt een belangrijke mijlpaal gehaald. In de loop van dit jaar nog zou dat aantal moeten verdubbelen. Tegen 2025 rijden er naar schatting zelfs een half miljoen EV’s rond in ons land.
Volkswagen heeft de feedback van pers en publiek ter harte genomen. De lichtjes hertekende ID.3 zou aan de binnenzijde kunnen rekenen op kwalitatievere kunststoffen. Tegelijk maken een intelligente routeplanner en Plug&Charge hun opwachting.
Na de Italiaanse regering klinkt nu ook vanuit Duitsland kritiek op de Europese beslissing om vanaf 2035 geen auto’s en lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotoren meer toe te laten. De Duitse regering vraagt de EU om een voorstel om ook de verkoop van auto’s die louter op klimaatneutrale synthetische brandstoffen rijden toe te laten na 2035.
Steeds meer werknemers ruilen hun auto in voor een vrij te spenderen mobiliteitsbedrag. Dat melden Acerta en leasingmaatschappij Athlon, dat het federale mobiliteitsbudget intern promoot om maximaal ervaring op te doen en deze te delen met haar klanten. De versoepeling van de regels trekt steeds meer medewerkers over de streep, zo blijkt.
Terwijl ons land geen enkele inspanning levert om de aankoop van een elektrische auto door particulieren te vergemakkelijken - op de Vlaamse vrijstelling van verkeersbelasting en BIV na - is er in Nederland opnieuw een subsidiepot van € 99,4 miljoen beschikbaar ter promotie van elektrische auto’s die door privépersonen worden aangeschaft. Op amper twee maand is het budget voor 2023 al voor een kwart opgesoupeerd.
Terwijl andere kleine A-segmenters als de Peugeot 107 en Citroën C1 en de VW Up en zijn tweelingbroers Seat Mii en Skoda Citigo verdwenen zijn of op verdwijnen staan is er steeds minder aanbod bij de kleine stadsmini’s. Hyundai houdt echter vol en geeft de in 2019 voorgestelde huidige generatie van de sympathieke i10 een milde facelift.
Peugeot geeft zijn intussen vijf jaar oude vlaggenschip, de 508, een nieuw design. Zijn voorzijde en de achterkant krijgen een nieuwe look en het plug-ingamma wordt uitgebreid met een 180 pk-versie.
Mercedes’ E-Klasse is na zeven jaar aan vernieuwing toe, dus het merk geeft al een voorsmaakje van wat er heel binnenkort aankomt. Over het uiterlijk en de motoren van de nieuwe generatie van de “E” weten we nog niets, maar het Duitse merk gaf wel al beelden en info vrij over het interieur, en meer bepaald het dashboard, dat de lay-out van de elektrische EQE en EQS-varianten met Hyperscreen combineert met die van de modellen met verbrandingsmotoren. 
Pagina 3 van 525

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy