Nieuws

© Isuzu

Volledig nieuwe Isuzu D-Max mikt hoger

18 juli 2020
Door Stijn Blanckaert
De gloednieuwe generatie van Isuzu’s D-Max mikt hoger dan zijn voorganger. Hij blijft even capabel als werkpaard, maar kreeg een duidelijk betere afwerking, een modernere look en extra uitrusting en met de V-Cross voor het eerst ook een echte luxeversie. 



Isuzu brengt een volledig nieuwe versie van de robuuste pick-up D-Max op de markt. De 1.9D behoudt zijn vermogen van 164 pk en maximumkoppel van 360 Nm maar de diesel gebruikt nu AdBlue om aan de strengste milieunormen te voldoen en te beantwoorden aan de Euro 6d milieunormen die in 2021 verplicht zullen zijn. Het opmerkelijke trekvermogen van 3,5 ton blijft onaangeroerd en in de laadbak kan je nog steeds meer dan 1 ton aan lading kwijt.

Vernieuwde look, verbeterd comfort


De buitenkant werd flink aangepast. Het nieuwe uiterlijk is stijlvoller en naast de nieuwe ledkoplampen die voor een stoere look zorgen, werd ook de frontgrill wat groter en robuuster.

1LSE interieur 1

Naast de wijzigingen aan de carrosserie, springt vooral het interieur in het oog. Dat is volledig nieuw en voorzien van alle luxe. De vroeger vooral robuuste D-Max is vanbinnen verveld tot een veel modernere auto. Bij de hertekening van het interieur werd voornamelijk rekening gehouden met een betere ergonomie, meer gebruikscomfort en een luxueuze uitstraling. Ook de geluidsisolatie van de motor is drastisch aangepast. Er werd duidelijk veel belang gehecht aan een hogere mate van comfort. Op het luxemodel vinden we onder andere een 9 duim groot infotablet, een achtvoudig verstelbare bestuurdersstoel met lendensteun, een in de hoogte en de diepte verstelbaar stuur, een automatische airco met twee zones en meerdere rijhulpsystemen.

Rijden

We konden de nieuwe D-Max al in het echt bekijken en betasten, maar ermee rijden kon nog niet. De invoerder laat echter weten erg enthousiast te zijn over het rijgedrag, dat beter is dan vroeger met dank aan het nieuwe Dynamic Drive Platform dat volledig anders is dan dat van zijn voorganger. Zo is de structuur versterkt, wijzigde de wielbasis, werd de vering aangepast en heeft hij een elektrische stuurbekrachtiging. Zo hebben de ingenieurs er voor gezorgd dat deze nieuwe D-Max meer dan twintig procent stabieler is en een veel betere wegligging heeft. De D-Max behoudt bovendien de mogelijkheid om aanhangers van niet minder dan 3,5 ton te slepen.

Er werd ook gedacht aan de offroadcapaciteiten. Met zijn verhoogde doorwaadhoogte van 800 mm is de nieuwe D-Max klaar voor zwaar terrein. Bovendien is een vergrendelbaar Difflock-differentieel standaard vanaf de LS-versie.

Veiligheid

Ook aan de veiligheid werd gedacht, en Isuzu lanceert op de nieuwe D-Max een ADAS-systeem dat bestaat uit verschillende veiligheidsvoorzieningen. Hij is ook uitgerust met een achtste airbag tussen de voorzetels, een première in de klasse. Hij beschikt over de modernste rijhulpsystemen waaronder Blind Spot Monitoring, Rear Cross Trafic Alert en Lane Assist. De D-Max zal volgens Isuzu ook succesvol als eerste pick-up de allerstrengste EURO NCAP 2020 crashtest doorstaan.

Luxueuze V-Cross

Isuzu komt niet alleen met een volledig nieuwe D-Max, maar ook met een versie die ongezien is in de historiek van het merk. Er is met de D-Max V-Cross nu namelijk ook een luxeversie. Hoewel ook dit model meer dan geschikt blijft voor het zware werk, trekt vooral het luxueuze en comfortabele aspect van de V-Cross de aandacht. Hij beschikt over een lederen interieur in combinatie met de nieuwste technologie en moet volgens Isuzu niet onderdoen voor een moderne SUV. De V-Cross is verkrijgbaar als dubbele cabine met een automatische versnellingsbak.

1IMG 2362

Varianten en prijzen

Net zoals zijn voorganger zal de nieuwe D-Max leverbaar zijn in de koetswerkvarianten Single Cab, Extended Cab en Double Cab. Daarnaast kan er ook een keuze gemaakt worden uit verschillende uitrustingsniveaus. (L, LS, LSX en V-Cross).

Elk model geniet van een garantie van 5 jaar of 100.000km, wat verlengd kan worden tot 200.000km.

De goedkoopste versie is de D-Max Single Cab L, die tweewielaandrijving heeft en € 31.429,75 inclusief btw kost, en de duurste is de V-Cross AT automaat met vierwielaandrijving en Difflock die voor € 48.369,75 inclusief btw wordt aangeboden. Daartussen zit voor elk wat wils, waarbij alle modellen (behalve het absolute basismodel) over vierwielaandrijving beschikken.

Deel op

Lees meer over

Stijn Blanckaert

Stijn Blanckaert (°1974) is al van kindsbeen af gepassioneerd door auto’s en maakte er zijn beroep van. Hij houdt van pk’s, of ze nu uit een V8 of een elektromotor rollen… Na jaren in de leasing- en fleetsector schrijft hij sinds 2016 voor Autonieuws.be waar hij onder meer gespecialiseerd is in economisch nieuws.

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

Autonieuws

Ook op


© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.