Nieuws

VW ID. EVERY1: elektrische auto onder € 20.000 in 2027! Compact, 250 km rijbereik en nieuwste tech.

Volkswagen’s goedkoopste EV ooit! ID. EVERY1 komt in 2027 voor minder dan € 20.000!

05 maart 2025
Door Redactie

Met de ID. EVERY1 toont Volkswagen hoe de kleinste elektrische auto van het nieuwe VW-gamma er zal gaan uitzien. Wanneer hij in 2027 op de markt komt moet hij minder dan € 20.000 kosten en zal hij de instap naar het elektrische VW-universum vormen.

 

De essentie - VW ID. EVERY1

Volkswagen ID. EVERY1 - Volkswagen onthult het ID. EVERY1 studiemodel, dat in 2027 de elektrische instapauto van het merk zal worden, met een prijs onder de € 20.000. Het biedt betaalbare mobiliteit in het A-segment.

Nieuwe software en duurzaam design - De ID. EVERY1 krijgt de nieuwste Volkswagen-designtaal met minimalistische lijnen en komt met een krachtige softwarearchitectuur voor voortdurende updates en upgrades, wat zorgt voor een lange levensduur en moderne technologie.

Compact en ruim - Met zijn voorwielaandrijving biedt de ID. EVERY1 verrassend veel binnenruimte voor vier inzittenden en een bagageruimte van 305 liter, met een rijbereik van minstens 250 km – een praktische, betaalbare keuze voor de stedelijke bestuurder.Volkswagen toont met ID EVERY1 studiemodel van sub 20.000 euro EV

Onder de productieversie van de ID.2all, VW’s in 2026 verwachte elektrische auto in het Polo-segment die voor een vanafprijs van minder dan € 25.000 te koop zal zijn, komt in de loop van 2027 een nog kleiner model. Met de ID. EVERY1 concept toont Volkswagen hoe die kleinste elektrische VW er zal gaan uitzien. Het merk geeft meteen ook mee dat het prijskaartje van deze elektrische opvolger van de tot 2023 gebouwde Up! een vanaf-prijskaartje zal hebben dat onder de magische grens van € 20.000 ligt. 

 Vanafprijs onder de € 20.000  

Duidelijk een Volkswagen 

Het design laat er weinig twijfel over bestaan dat dit een VW is. Hij zal als tweede model na de ID. 2all uitpakken met de nieuwe Volkswagen-designtaal en krijgt heldere, minimalistische lijnen en (ongetwijfeld slechts als optie op de productie te bestellen) velgen van niet minder dan 19 duim. De overhangen voor- en achteraan zijn erg kort gehouden, wat voor een evenwichtig en stabiel voorkomen zorgt en volgens VW vertrouwen inboezemt.Volkswagen toont met ID EVERY1 studiemodel van sub 20.000 euro EVDoor niet toe te geven aan modegrillen in het design zal de ID. EVERY1 er voor vele jaren modern blijven uitzien, denken de designers, en zou hij daardoor een goede herverkoopwaarde behouden. 

Altijd up-to-date 

VW belooft dat de productieversie van de ID. EVERY1 altijd up-to-date zal zijn, want op het moment van de lancering zal die auto de eerste auto uit de hele Volkswagen-groep zijn die een volledig nieuwe, krachtige softwarearchitectuur zal gebruiken. Daarmee zullen doorheen de hele levenscyclus van de auto nieuwe functies kunnen worden toegevoegd, zal hij levenslange updates en upgrades krijgen en kan de auto ook na de aankoop ervan individueel aan de wensen van de klanten worden aangepast.  Volkswagen toont met ID EVERY1 studiemodel van sub 20.000 euro EV

MEB-platform met voorwielaandrijving 

Als basis gebruikt de ID. EVERY1 VW’s nieuwe modulaire elektrische MEB-platform met voorwielaandrijving. Dat doen ook de ID. 2all en de ID. Concept GTI die nog voor de lancering van de kleinste elektro-VW op de markt zullen gebracht worden.  

 Rijbereik van minstens 250 kilometer 

De concept car haalt een topsnelheid van 130 km/h en heeft een 70 kW (95 pk) sterke elektromotor. Het rijbereik zou minstens 250 kilometer bedragen, schat Volkswagen. De kans dat deze cijfers ook op het productiemodel van toepassing zullen zijn is groot. 

De ID. EVERY1 heeft vier zijdeuren en is door zijn voorwielaangedreven platform zeer ruim, met plaats voor vier inzittenden en een koffer van 305 liter. Binnenin is hij zelfs even ruim als een Polo, zegt de constructeur. Hij is 1.490 mm hoog en 3.880 mm lang. Daarmee is de kleinste elektro-VW wat langer dan de Up! (3.600 mm) en wat korter dan de ID. 2all (4.050 mm) en de Polo (4.075 mm). Volkswagen toont met ID EVERY1 studiemodel van sub 20.000 euro EV

Volgens VW-baas Thomas Schäfer is de ID. EVERY1 het laatste stukje van de puzzel die leidt tot het grootste modelaanbod in het volumesegment. Hij benadrukt dat VW wanneer het model op de markt komt voor elke klant de juiste auto met de juiste aandrijflijn in het gamma zal hebben, inclusief betaalbare elektrische mobiliteit in het onderste segment van de markt. Volkswagen toont met ID EVERY1 studiemodel van sub 20.000 euro EV

Deel op


© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.