Lexus’ eerste elektrische auto, de UX 300e, kreeg nogal wat kritiek voor zijn te beperkte rijbereik. Dat wordt nu verholpen met een nieuwe batterij die de autonomie van de compacte elektrische SUV in één keer met 40% doet toenemen tot 450 kilometer. 
De twee jaar geleden als allereerste elektrische Lexus gelanceerde UX 300e krijgt een reeks upgrades waarvan de nieuwe batterij vanzelfsprekend de belangrijkste is. Terwijl de auto het tot nog toe met een 54,3 kWh groot batterijpack moest stellen en daardoor slechts 315 kilometer rijbereik had, wordt hij vanaf nu uitgerust met een exemplaar van 72,8 kWh dat het rijbereik meteen optrekt naar 450 WLTP-kilometers op de variant met 17-duimswielen en 440 kilometers in combinatie met 18-duimsvelgen, waardoor een groot nadeel van dit model verdwijnt.
Het vermogen blijft met 150 KW (204 pk) ongewijzigd, het koppel van 300 Nm eveneens. Er werden ook enkele detailwijzigingen aangebracht om de rijervaring te verbeteren. Het gaat dan om een anders afgestelde stuurbekrachtiging en aangepaste schokdempers, maar ook over extra lasnaden om de koets nog stijver te maken.
Niet sneller ladenHij mag dan wel verder raken met de nieuwe accu, maar jammer genoeg blijft Lexus voor de UX 300e wel vasthouden aan de steeds meer in onbruik rakende CHAdeMO-snellaadstekker in plaats van de CCS-standaard en werd de snellaadcapaciteit, die met 50 KW erg beperkt is, niet opgetrokken. Ook met wisselstroom laden kan nog steeds niet aan meer dan 6,6 kW.
Beter infotainment Tegelijk met het rijbereik wordt ook een ander gebrek van de UX uit de wereld geholpen: het oude infotainmentsysteem met de touchpad op de centrale console, dat veel kritiek kreeg, werd vervangen door het uit de recente NX en RX gekende volledig nieuwe systeem met touchscreen dat veel sneller is, meer functionaliteiten heeft – waaronder cloudnavigatie met real time informatie - en veel aangenamer is in het gebruik.

Het scherm staat ook 143 mm dichter bij de bestuurder en werd in elke variant groter. Verder bracht Lexus ook wijzigingen aan aan het Lexus Safety System +, dat nu extra functies heeft.
Nieuwe bekledingen en kleurenIets minder belangrijk zijn de wijzigingen aan de bekleding, stoffen en ledersoorten, terwijl met Sonic Platinum ook een nieuwe buitenkleur verkrijgbaar is.