Nieuws

© Patrick Theunissen

Tesla wijst ontevreden klanten de deur

17 juni 2020
Door Redactie
Enkele dagen nadat de beurskoers van het Tesla-aandeel de historische grens van 1.000 dollar overschreed, toont de Amerikaanse autobouwer zich opnieuw van zijn slechte kant. Klanten die kritiek hebben op de kwaliteit van hun nieuwe Tesla kunnen een jaar lang geen nieuwe auto bestellen.

Op sociale media in de Verenigde Staten circuleren sinds enkele weken berichten van malcontente Tesla-klanten die klagen over de slechte lakkwaliteit van hun nieuwe Model Y die in Fremont van de band rolt en sinds midden maart wordt uitgeleverd aan Amerikaanse klanten.

In hun berichten maken zij gewag van een clausule in de koopovereenkomst die zegt dat een ontevreden klant die zijn auto terug inlevert één jaar lang geen gelijkaardige nieuwe Tesla kan kopen, ongeacht de reden waarom de teruggave is gebeurd. Dus ook niet wanneer de lakkwaliteit aantoonbaar ondermaats is en er dus sprake is van een fabrieksfout. Wat blijkbaar het geval is bij een aantal exemplaren van de nieuwe Model Y. 

Van Tesla is al langer geweten dat het niet kan omgaan met terechte kritiek van klanten of autojournalisten.

Deel op

Lees meer over


© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.