Nieuws

© Suzuki

Suzuki breidt waarborgperiode uit tot 7 jaar

01 december 2023
Door Stijn Blanckaert

Suzuki gaat Kia achterna en trekt de waarborgperiode voor de auto’s van het merk op van 5 naar 7 jaar. Daarmee is het Japanse merk een uitzondering op de markt die het voornamelijk bij garantieperiodes van 2 of 3 jaar houdt. 

 

Niets geeft zo veel vertrouwen als een uitgebreide waarborg. Zeker als het gaat om garantie op een auto, waarbij herstellingen van technische defecten al gauw een serieus prijskaartje hebben. Suzuki, en meer bepaald Astara, als lokale invoerder van het Japanse merk, heeft dat duidelijk begrepen en breidt de garantieperiode van 5 jaar, wat al bovengemiddeld was in de autosector, vanaf januari uit naar 7 jaar of 150.000 kilometer, met als voorwaarde dat de auto in het officiële Suzuki-dealernet onderhouden wordt gedurende die garantieperiode. 

Ook voor sinds 2019 geleverde auto’s 

Wat extra genereus is, is het feit dat Suzuki de langere garantieperiode ook toepast op sinds 1 januari 2019 ingeschreven auto’s. Dat betekent dus dat de rijdende Suzuki’s die vandaag nog onder de garantieperiode van 5 jaar vallen en binnen het officiële dealernet onderhouden worden automatisch van 2 bijkomende jaren waarborg genieten. 

De uitbreiding van de garantieperiode verandert niets aan de algemene voorwaarden die vandaag al van toepassing zijn en stellen dat velgen, interieurelementen en het multimediasysteem van de auto’s niet gedekt worden (en de overige onderdelen dus wel). 

In goed gezelschap 

Met de waarborgperiode van 7 jaar evenaart Suzuki het Zuid-Koreaanse Kia als garantietopper. Er is echter nog één fabrikant die beter doet. Toyota (en zustermerk Lexus) biedt op zijn modellen namelijk standaard 3 jaar en 100.000 kilometer garantie maar breidt dat uit tot 10 jaar en 200.000 kilometer wanneer dat het jaarlijkse onderhoud binnen het officiële dealernet gebeurt.

Deel op

Lees meer over


© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.