De eerste Porsche 911 met een hybride aandrijving is klaar. De Duitse constructeur heeft zelf al enkele foto’s van het laatste testwerk met de auto vrijgegeven, op 28 mei volgt de officiële onthulling. We mogen ook al weten dat de auto een rondje op de Nürburgring liefst 8,7 seconden sneller aflegt dan een ‘klassieke’ 911.
Er is groot Porsche-nieuws op komst. De 911 is nog eens onder handen genomen en zal dus voor het eerst ook met een hybride aandrijving worden aangeboden. Technische gegevens krijgen we nog niet, het is dan ook nog even afwachten hoever die elektrificatie precies gaat. We mogen ons in elk geval aan flink wat extra vermogen en heel straffe prestaties verwachten, op de Nordschleife van de Nürburgring heeft zo’n hybride exemplaar van de 911 immers al enkele heel snelle rondjes afgelegd.
Zo werd de auto met een tijd van 7:16.934 gechronometreerd, volgens Porsche is dat maar liefst 8,7 seconden sneller dan wat ze daar een ‘vergelijkbare’ versie van het huidige gamma noemen. Het gaat dan wellicht om de GTS-variant, daarmee werd enkele jaren terug een rondje aan (afgerond) 7:25 afgelegd. Testrijder Jörg Bergmeister bevestigt dat de hybride 911 alvast op het circuit aanzienlijk sneller is. Hij heeft het naast extra vermogen ook over een betere grip en een snellere gasrespons. Er verandert ongetwijfeld nog wel wat meer aan de toch al van 2019 daterende huidige generatie van de 911. Nog even geduld, voorlopig moeten we het doen met enkele foto’s van testwerk in de hitte in en rond Dubai.
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853