Sinds enkele dagen kunnen Poppy-klanten in het hoofdstedelijk gewest niet uit 500, maar uit 1.000 deelauto’s van de D’Ieteren-dochter kiezen – in alle 19 Brusselse gemeenten. Deze uitbreiding moet het gebruiksgemak van de Poppyist aanzienlijk vergroten.
Poppy kent sinds het einde van de pandemie een ongekende groei. “Dankzij telewerk worden privéauto’s steeds minder gebruikt. Onder de 12.000 kilometer per jaar is een deelwagen goedkoper en handige”, beweert Sylvain Niset, CEO van Poppy.
Om aan de groeiende vraag te voldoen besloot de operator zijn wagenpark te verdubbelen. “Dit verhoogt de kwaliteit van de dienstverlening aanzienlijk. Dankzij deze uitbreiding kunnen we altijd een voertuig in de buurt van de gebruiker aanbieden, over een veel groter gebied. Je hoeft nu minder lang te lopen naar een Poppy dan naar je eigen auto die op straat geparkeerd staat!”
Het Belgische bedrijf is de eerste die zijn deelautodienst zonder vast station uitbreidt naar alle 19 gemeenten van het Gewest. Dankzij de samenwerking met het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kan een gehuurde auto op elke openbare parkeerplaats worden achtergelaten, zonder te betalen.
Risicovolle Poppy-bestuurders worden geweerd
Poppy sleutelt ook aan de veiligheid. “De afgelopen maanden hebben we veel geïnvesteerd in een systeem voor risicobeheer. Op basis van de rijstijl van de gebruiker stuurt het preventieve berichten of kan het zelfs gebruikers die regelmatig een gevaarlijke rijstijl aanhouden tijdelijk of permanent blokkeren. We zijn op weg om enkele miljoenen ritten per jaar op de Belgische wegen af te leggen. Als marktleider in deelmobiliteit is het onze plicht alles in het werk te stellen om de verkeersveiligheid te verbeteren.
Poppy biedt gedeelde voertuigen aan die via een mobiele applicatie kunnen worden ontgrendeld. Het systeem werkt met een prijs per minuut of per kilometer, per uur of per dag. Er worden meer dan 10 verschillende modellen aangeboden, bestelwagens incluis.
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853