De PureTech-motor wordt gekoppeld aan de nieuwe 8-traps automaat e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission - 8 versnellingen), specifiek voor Peugeot PLUG-IN HYBRID-motoren. In combinatie met deze versnellingsbak laat de elektrische motor 110 pk / 80 kW los op de voortrein. Voor soepele overgangen tussen de elektrische en de verbrandingsmotor maakt de koppelomvormer plaats voor een natte multi-disc koppeling. Al deze modificaties hebben geleid tot een verhoging van het koppel met 60 Nm en daarmee meer reactievermogen. De HYBRID en de nieuwe HYBRID4 (4-wielaandrijving) motoren worden respectievelijk geleverd voor de nieuwe Peugeot 508 en Peugeot 3008 SUV vanaf najaar 2019.
Op de HYBRID4 versie is de multi-link achteras voorzien van een inverter, een 110 pk/80 kW elektrische motor en een reducer die de 4-wielaandrijving regelt. De inbouw hiervan is niet ten koste gegaan van de ruimte in de auto. De lithium-ion hoogspanningsbatterij (300 Volt) is onder de stoelen van de 2e zitrij geplaatst bij zowel de HYBRID als bij de HYBRID4 versies. De batterij heeft een capaciteit die varieert van 11,8 kWh (HYBRID) tot 13,2 kWh (HYBRID4). Met dit vermogen kan er in de 100% elektrische modus tot 50 kilometer WLTP ofwel 60 kilometer NEDC worden afgelegd. Elektrisch kan tot 135 km/h worden gereden, daarboven neemt de verbrandingsmotor het over.
Elektrisch rijden kan met de e-SAVE functie. Hiermee kan de bestuurder bereik reserveren voor een rit in de toekomst (10 km, 20 km of een volledig opgeladen batterij). De functie is heel toegankelijk via het speciale e-SAVE-menu op het touchscreen. Eenmaal geprogrammeerd geeft deze functie ook het aantal gereserveerde kilometers weer op het display. Het is voldoende om de modus Zero Emission op de rijmodus-keuzeknop te selecteren om het 100% elektrische rijden op het gewenste moment te activeren.
Voor het opladen van de batterij zijn er drie opties: in 7 uur via een standaard aansluiting (oplader 3,3 kW, 8A), in 4 uur met een beveiligde, sterkere aansluiting van het type Green'up (oplader 3,3 kW, 14A) en in minder dan 1 uur 45 min bij gebruik van een Wallbox (oplader van 6,6 kW en optioneel, 32A). De stekker wordt omlijst door een lichtsysteem waardoor men kan zien hoever de batterij is opgeladen. Zodra de stekker in het contact zit, geeft een kleursysteem de voortgang van het opladen aan.
Speciaal voor de plug-in hybrides is de mobiele app MyPeugeot aangepast. Vanaf nu kan opladen ook op afstand worden geactiveerd, kunnen de voortgang en de status van het laden van de batterij worden bekeken, kan de verwarming al worden geactiveerd en kunnen ook altijd en overal gegevens omtrent het brandstof- of het stroomverbruik worden bekeken.
In het najaar van 2019 zullen de HYBRID4 en HYBRID motoren worden aangeboden voor de Peugeot 3008 en de nieuwe 508 en 508 SW.
De 3008 SUV HYBRID4 heeft 4 aangedreven wielen en ontwikkelt 300 pk/220 kW. Dit is het resultaat van de combinatie van een PureTech-motor met 200 pk/147 kW en twee elektromotoren (één voorin en een tweede achterin) die elk 110 pk/80 kW ontwikkelen. Hij trekt van 0 naar 100 km/uur in 6,5 seconden. De batterij heeft een capaciteit van 13,2 kWh die een 100% elektrisch bereik biedt van 50 kilometer WLTP ofwel 60 kilometer NEDC. De uitstoot bedraag minder dan 49 g CO2 per kilometer WLTP.
De nieuwe, voorwielaangedreven Peugeot 508 HYBRID en 508 SW HYBRID combineren de PureTech 180 pk / 132 kW met een elektromotor met 110 pk/80 kW, dus een gecombineerd maximaal vermogen van 225 pk / 165 kW. Ook hier bedraagt de co2-uitstoot minder dan 49g per kilometer WLTP. De batterij met een capaciteit van 11,8 kWh biedt een 100% elektrisch bereik van 40 kilometer WLTP en 50 kilometer NEDC.
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853