De lithium-ionbatterij van de elektrische Mokka groeit van 50 naar 54 kWh bruto. Met een nettocapaciteit van 51 kWh geeft dat meteen meer rijbereik, want van 338 voorheen groeit de maximale autonomie nu naar 406 kilometer volgens de WLTP-norm. Het verbruik van de nieuwe Mokka Electric is met 15,2 kWh/100 km ook lager dan dat van de Mokka-e.
De accu kan aan een gelijkstroom-snellader met 100 kW worden bijgeladen, waarbij een halfuurtje volstaat om de batterij opnieuw tot 80 procent te vullen. Met wisselstroom kan hij 11 kW aan via de boordlader. Gelukkig is een warmtepomp altijd standaard, wat bij de huidige temperaturen geen luxe is.
Het vermogen van de elektromotor groeide ook. Waar hij voorheen 100 kW (136 pk) leverde levert hij nu 115 kW (156 pk) en 260 Nm aan koppel. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 150 km/h. De wijzigingen aan de Mokka zijn dezelfde als bij de vernieuwde DS 3 E-Tense en de Peugeot e-208 die onlangs ook van de batterij-update kon genieten.
Wat de nieuwe prijs van de krachtigere en van een grotere batterij voorziene Mokka Electric zal worden is momenteel nog niet bekend.
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853