Nieuws

© Opel

Opel Mokka-e wordt Mokka Electric en krijgt 20 procent meer rijbereik

14 december 2022
Door Stijn Blanckaert
Opel herdoopt de elektrische versie van de Mokka van Mokka-e naar Mokka Electric nadat het ook de elektrische Astra al dat bijvoegsel had gegeven in plaats van een “E” achter de modelnaam. Belangrijker dan de naamswijziging is echter de komst van een krachtigere motor en een nieuwe batterij van 54 kWh die 406 kilometer aan autonomie mogelijk maakt volgens de WLTP-meetmethode.

De lithium-ionbatterij van de elektrische Mokka groeit van 50 naar 54 kWh bruto. Met een nettocapaciteit van 51 kWh geeft dat meteen meer rijbereik, want van 338 voorheen groeit de maximale autonomie nu naar 406 kilometer volgens de WLTP-norm. Het verbruik van de nieuwe Mokka Electric is met 15,2 kWh/100 km ook lager dan dat van de Mokka-e.

De accu kan aan een gelijkstroom-snellader met 100 kW worden bijgeladen, waarbij een halfuurtje volstaat om de batterij opnieuw tot 80 procent te vullen. Met wisselstroom kan hij 11 kW aan via de boordlader. Gelukkig is een warmtepomp altijd standaard, wat bij de huidige temperaturen geen luxe is.

Het vermogen van de elektromotor groeide ook. Waar hij voorheen 100 kW (136 pk) leverde levert hij nu 115 kW (156 pk) en 260 Nm aan koppel. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 150 km/h. De wijzigingen aan de Mokka zijn dezelfde als bij de vernieuwde DS 3 E-Tense en de Peugeot e-208 die onlangs ook van de batterij-update kon genieten.

Wat de nieuwe prijs van de krachtigere en van een grotere batterij voorziene Mokka Electric zal worden is momenteel nog niet bekend.

Advies voor uw volgende bedrijfswagen?

Deel op

Lees meer over


© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.