Opel en de manager van Liverpool FC, Jürgen Klopp, kondigden aan dat beide partijen een verlenging van het huidige contract zijn overeengekomen. Dankzij de nieuwe overeenkomst blijft Klopp de komende jaren ambassadeur van het merk.
Opel en Jürgen Klopp werken al samen sinds augustus 2012, toen de charismatische en aimabele voetbalmanager merkambassadeur werd. De positieve ontwikkeling van het merk gedurende de voorbije vijf jaar kan worden gelinkt aan de voormalige coach van 1. FSV Mainz 05 en Borussia Dortmund, die in oktober 2015 voor Liverpool ging werken. Sinds hij het partnerschap met Opel aanging, was hij te zien in 17 televisieadvertenties bovenop de vele andere verplichtingen die hij voor de autoproducent uit Rüsselsheim vervult.
“We zijn blij dat Jürgen deel blijft uitmaken van de Opel-familie, omdat hij perfect bij het Opel-merk past. Hij staat overtuigend voor heel wat zaken die Opel vandaag vertegenwoordigt en morgen wil belichamen. De toekomst is voor iedereen en we kijken ernaar uit die samen met Jürgen Klopp te trotseren”, aldus Opel-CMO Tina Müller.
“Ik ben altijd heel trots geweest geassocieerd te zijn met het Opel-merk, omdat we zoveel met elkaar gemeen hebben. Ik kijk ernaar uit de samenwerking voort te zetten en mijn rol te spelen in de comeback van het bedrijf”, aldus Klopp.
De 46-jarige sprak de deelnemers van het congres “OPELxWIRED future.mobility” toe en ondertekende zijn nieuwe overeenkomst met het bedrijf. Tijdens zijn bezoek aan Rüsselsheim nam hij ook een vroeg en uniek verjaardagscadeau in ontvangst. Drie dagen voor zijn 50e verjaardag pikte Klopp zijn fonkelnieuwe bedrijfswagen op.