BMW is bij de opwaardering van zijn 4-Reeks ook de M4 niet vergeten. De M Competition xDrive-versies krijgen er zelfs nog wat vermogen bij.
Aan de motoren van de ‘gewone’ Coupé en Cabrio van de 4-Reeks is helemaal niets veranderd, de opfrissing beperkt zich tot enkele esthetische verfraaiingen, een nog iets groter gebruiksgemak en wat extra uitrusting. Voor de M4 leken er echter wel nog wat pk’s in de schuif te liggen, toch voor de Competition M xDrive. Zowel de Coupé als de Cabrio zien hun vermogen met 20 paarden stijgen tot 530 pk. De basis-M4 blijft 480 pk sterk en de Competition (zonder xDrive) komt nog altijd met 510 pk. We herhalen ook nog eens dat je eerstgenoemde met een manuele zesbak mee naar huis krijgt, de Competition-modellen hebben standaard een M Steptronic-achttrapsautomaat.
Je wilt bij dit soort auto’s natuurlijk ook altijd nog wel wat meer cijfertjes lezen. Wel, de M4 Competition M xDrive raast desgewenst in 3,5 seconden van 0 naar 100 km/h.
Voor de iets zwaardere Cabrio komen daar 0,2 seconden bij. Geloof ons, dat voel je in de praktijk echt niet. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h, maar met het optionele M Driver’s Pack wordt dat 290 km/h (280 voor de Cabrio).
Voor de rest ondergaat de M4 zowat dezelfde verbeteringen als de bravere modellen uit de reeks, het gaat dan onder meer om nieuwe koplampen en achterlichten, iets scherpere bumpers en zoals al gezegd een nog wat fraaier interieur. Vooraan zijn er velgen van 18 duim en achteraan komen ze met maat 19 duim, bij de Competition-versies is dat telkens één maat groter. Als je er de M4 nog wat te braaf vindt uitzien, kan je er ook nog wel wat extra koetswerkversieringen en andere extra’s bijnemen. Denk aan een M Carbon- of Race Track-pakket, M Performance Parts en zelfs opvallend stickerwerk in glanzend zwart of rood....
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853