Een rijbereik van 500 kilometer is niet langer het privilege van de middelgrote of grote elektrische auto’s. De nieuwe elektrische Hyundai Kona kan bogen op een intelligente energierecuperatie en een stroomlijncoëfficiënt van 0,27 om de beste actieradius in zijn categorie naar voren te schuiven. 
De Hyundai Kona Electric heeft nog meer in petto om het de EV-rijder naar zijn zin te maken. Dankzij zijn batterijpreconditionering kan hij veilig opladen en een optimaal rijbereik bieden in de winter. Een preventiesysteem dat een vastgevroren oplaadklep voorkomt, laat de gebruiker toe de oplaadpoort te openen bij temperaturen tot -30° C. Een nieuwe omgevingsverlichting aan de oplaadpoort verzekert de zichtbaarheid 's nachts.
Met de V2L-functie (Vehicle-to-Load) kan de Kona bovendien elk apparaat van stroom voorzien of opladen. Wanneer de EV is ingeschakeld, kunnen apparaten binnen worden aangesloten op een standaard stopcontact achteraan op de middenconsole. Buiten kunnen apparaten en huishoudelijke toestellen worden aangesloten met behulp van een V2L-adapter om de batterij te gebruiken wanneer de auto geparkeerd is.

Ook qua prestaties zet de Hyundai Kona Electric de toon. De versie met grote batterij (65,5 kWh) beschikt over 160 kW en haalt in het beste geval 490 kilometer met een volle lading. De Standard Range houdt het bij 48,4 kWh en 115 kW, wat nog steeds voor vlotte acceleraties en een theoretisch rijbereik van 324 kilometer zou moeten zorgen.
Hoeveel kost de nieuwe Hyundai Kona Electric?De in Europa gebouwde Hyundai Kona Electric wordt in het najaar in de showrooms verwacht. Prijsgewijs laat de importeur nog niet in zijn kaarten kijken, maar afhankelijk van de versie mikken wij op 40 à 50.000 euro inclusief btw.