Het intussen alweer van 2010 daterende laatste logo van Peugeot wordt vanaf vandaag vervangen door een nieuw beeldmerk. Dat behoudt de welbekende leeuw maar toont er nu enkel nog de kop en de manen van en prijkt op een schild met bovenaan de merknaam in een nieuw, gestileerd lettertype. Tegelijk wordt ook de merkidentiteit volledig opgefrist.
Een wapenschild met een mannelijke leeuw die zijn bek openspert… het zou het logo van Metro Goldwyn Mayer kunnen zijn als je het zo beschrijft, maar wanneer je het schild met de leeuwenkop ziet wordt meteen duidelijk dat dit het nieuwe Peugeot-logo is, niet in het minst omdat de naam van het merk prominent bovenaan het wapenschilt prijkt.
Sinds 1850 had Peugeot tien verschillende logo’s die allemaal een leeuw bevatten. Vandaag werd dus het elfde logo onthuld. Dat is in eigen huis gecreëerd door het Peugeot Design Lab en Peugeots Global Design studio.
Het huidige logo dateerde van 2010 maar moest eraan geloven omdat Peugeot zichzelf nu hoger in de markt positioneert en zijn hele gamma vernieuwd heeft, waarbij ook een nieuw logo hoort, volgens de verantwoordelijken van het Franse merk van de Stellantis-groep.
Met het nieuwe logo wil het merk naar eigen zeggen geschiedenis en hypermoderniteit verenigen, nieuwe terreinen veroveren, zijn internationale groei versnellen en de Franse stijl, know-how en elegantie uitdragen. Hoe dat allemaal lukt met een logo is nog de vraag, maar dat het nieuwe logo klassevol is staat als een paal boven water.
De auto’s, verdelers, nevenproducten, websites, alle uithangborden en communicatie zullen het nieuwe logo overnemen en meteen ook overschakelen op de nieuwe merkidentiteit met een nieuw lettertype en een specifieke stijl.Met “The Lions of our Time” lanceert Peugeot ook een internationale merkidentiteitscampagne, voor het eerst in tien jaar.