Peugeot geeft zijn intussen vijf jaar oude vlaggenschip, de 508, een nieuw design. Zijn voorzijde en de achterkant krijgen een nieuwe look en het plug-ingamma wordt uitgebreid met een 180 pk-versie. De facelift van de 508 moet hem opnieuw in lijn brengen met het design van de jongste producten van het merk, de 308 en 408. Hij krijgt een nieuwe grille die doorloopt tot onder de koplampen en de “slagtanden”, die op de huidige versie nog uit twee enkele ledstrips bestonden, worden nu gevormd door twee sets van drie ledstrepen die vanuit de slanker getekende en altijd van led-matrixtechnologie voorziene koplampen vertrekken. Daarmee is de 508 de eerste Peugeot die designelementen van de Inception Concept car overneemt, maar zeker niet de laatste, aangezien dat showmodel de nieuwe designlijn van de auto’s van het merk aangaf.
Ook achteraan is de lichtsignatuur gewijzigd met anders ingedeelde lichtunits met naar rechts wijzende lichtstrepen en dynamische richtingaanwijzers.
Het oude logo wordt op de voorzijde van nieuwe 508 vervangen door het nieuwe Peugeot-logo, maar achteraan verdwijnt het volledig om plaats te maken voor de voluitgeschreven merknaam, zoals het tegenwoordig in de mode is.
De vernieuwingen in het interieur zijn wat discreter. Het infotainmentscherm van 10 duim krijgt nieuwe software, het pookje van de automaat werd vervangen door een kleine schakelaar zoals op de andere recente auto’s van de Stellantis-groep en ook hier prijkt het nieuwe logo op het stuurwiel dat nog steeds van het kleine soort is waar zowat de helft van de mensen tegen is en de andere helft resoluut vóór.
Nieuwe plug-inhybride met 180 pkEr zijn twee plug-inhybride 508-versies verkrijgbaar op de normale 508 en 508 SW, een nieuwe van 180 pk en de reeds bestaande versie van 225 pk. Beiden zijn technisch identiek, maar de 180 pk-variant haalt 150 pk uit zijn benzinemotor in plaats van de 180 pk van de krachtigere versie.
De Peugeot Sport Engineered of PSE-variant blijft ook bestaan en behoudt zijn plug-inhybride aandrijflijn met vierwielaandrijving en in totaal 360 pk.
De accu van de plug-ins heeft een capaciteit van 12,4 kWh en kan standaard met een 3,7 kW-eenfasige lader opgeladen worden en optioneel met een exemplaar van 7,4 kW (standaard op de PSE).
Er zijn verder ook nog een klassieke benzinevariant met de 1,2 liter grote driecilinder van 130 pk én een viercilinderdiesel van 1,5 liter met hetzelfde vermogen verkrijgbaar. Alle motoren worden alleen aangeboden met een achttrapsautomaat.
De nieuwe 508 komt in juni op de markt. Hij wordt geproduceerd in Mulhouse (Frankrijk).