Minder metaal, meer mooi weer. De Maserati GranCabrio ruilt het metalen dak van de GranTurismo voor een elegante kap die, eens geopend, toelaat om van het zonnetje te genieten aan het stuur van een van de mooiste auto’s op de markt.
Dat hij eraan zat te komen wist iedereen en dat de GranCabrio net voor het begin van de lente wordt gepresenteerd is geen toeval. De 4,96 meter lange en 2,11 meter brede cabriolet is een toonbeeld van elegantie die de designlijn van de GranTurismo verderzet, maar met de kap naar beneden een heel andere auto wordt.
De GranCabrio kan in zes standaardkleuren worden besteld en via het Maserati Fuoriserie customisatieprogramma zijn nog 26 bijkomende tinten mogelijk. De softtop is op zijn beurt verkrijgbaar in vijf kleuren en kan worden bediend vanaf het centrale display met een specifieke toets. De stoffen kap neemt wanneer ze opengeklapt is weinig ruimte in en kan ook rijdend aan snelheden tot 50 km/h worden geopend in niet meer dan 14 seconden en heeft voor het opnieuw sluiten maar twee seconden extra nodig.
Net als de GranTurismo, zijn coupébroer, is ook de GranCabrio een vierzitter. De nek van de bestuurder en de passagier kan op koude dagen verwarmd worden met een (standaard) nekverwarmer met drie verschillende intensiteitsniveaus. Een windscherm (optie) boven de achterste plaatsen houdt het interieur voorin tochtvrij.
Bij de lancering is de GranCabrio er alleen als Trofeo, de topversie met zijn Nettuno-biturbozescilinder van drie liter die 542 pk en 650 Nm levert en op de vier wielen wordt aangedreven. De topsnelheid bedraagt 316 km/h en het optrekken van 0 naar 100 duurt niet meer dan 3,6 seconden. Naar 200 km/h accelereren vanuit stilstand duurt trouwens ook maar 12,2 tellen.
Autonieuws reeds onlangs al met de coupéversie van die auto, de GranTurismo Trofeo. Wanneer de GranCabrio er is zullen we niet nalaten ook dat model aan een test te onderwerpen.
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853