Toyota onthult het interieur van de nieuwe C-segment crossover C-HR. De Toyota C-HR biedt rijplezier en heeft een unieke uitstraling, bedoeld voor mensen met een liefde voor design als een verlengstuk van hun personality. Het interieur sluit hierop perfect aan met het nieuwe SensualTech designthema: een combinatie van hightech functionaliteit en een sensuele stijl. Zo sluit het interieur naadloos aan op de uitdagende, onderscheidende coupéstyling van de C-HR.
Diamant Het exterieurdesign van de Toyota C-HR heeft een unieke diamantachtige structuur. In het interieur voert Toyota dit thema door. De bedieningsknoppen, de deurpanelen, de speakers van het optionele JBL premium audiosysteem (8-kanaals, 576 Watt, 9 speakers) en de wijzernaalden van het overzichtelijke analoge instrumentarium hebben allemaal een stijlvolle diamantachtige vorm.
Materialenmix Het interieur is opgebouwd uit verschillende lagen, ieder met zijn eigen functies en afwerkingsmateriaal. De zorgvuldig gekozen materialen en kleuren stralen harmonie en eenheid uit. Achtergrondoppervlakken zijn afgewerkt met een lederachtige finish, aanraakoppervlakken met een soepele Nappa finish en functionele elementen – zoals de transmissiehendel – met een hightech finish. Er zijn drie interieurkleurenthema’s: Dark Grey, Black/Blue of Black/Brown. Decoratieve elementen zijn afgewerkt in de kleuren piano black of satin silver. De instrumenten en versnellingspook hebben frisse helderblauwe achtergrondverlichting.
8-inch touchscreen Op de asymmetrisch vormgegeven middenconsole plaatst Toyota een iets naar de bestuurder gericht 8-inch touchscreen met een verbeterd Human Machine Interface én Toyota’s Multi-Media 2016 navigatiesysteem met verbeterde connected diensten.
Toyota Safety Sense standaard Bij de 4.360 mm lange, 1.795 mm brede en 1.555 mm hoge C-HR is Toyota Safety Sense standaard. Het omvat een botspreventiesysteem (Pre-Collision System), rijstrookassistentie (Lane Departure Alert), automatische grootlichtassistent (Automatic Highbeam), voetgangersdetectie (Pedestrian Detection) en Adaptive Cruise Control. Hieraan toegevoegd is op de Aspiration de verkeersbordenherkenning (Road Sign Assist) standaard.
Laag zwaartepunt dankzij Toyota New Global Architecture De unieke coupéstyling van de Toyota C-HR demonstreert de flexibiliteit van het nieuwe TNGA-platform (Toyota New Global Architecture). Het geeft ontwerpers meer vrijheid in designmogelijkheden en zorgt ook voor meer fun to drive. Grote voordelen van het TNGA-platform zijn de riante interieurruimte vóór- en achterin én de lage zitpositie waardoor de bestuurder de auto perfect aanvoelt. Samen met het lage zwaartepunt en de multi-link achterwielophanging garandeert het stijve platform een enorme stuurprecisie. Het is een échte stuurmans-crossover, niet verwonderlijk dus dat Toyota met de C-HR deelnam aan de 24 Uur van de Nürburgring.
Krachtig coupéstyling In de onderscheidende vijfdeurs coupéstyling van de C-HR benadrukt Toyota de wielkasten om het krachtige ontwerp nog meer tot uiting te laten komen. Bijzonder detail zijn de in de C-stijl weggewerkte portiergrepen. Het ontwerp oogt stoer, slank en sportief. De optionele Full LED-koplampen hebben een uniek design en verhogen de herkenbaarheid van de Toyota C-HR nog meer.
Hyperefficiënte hybride Het motorenprogramma sluit perfect aan bij het unieke en sportieve karakter van de C-HR. Toyota voorziet de coupé-crossover van een state-of-the-art hybride aandrijflijn, bekend van
de nieuwe Prius. De 1,8 liter viercilinder hybride aandrijflijn heeft een gecombineerd vermogen van 90kW/122 pk, een CO
2-emissie van 88 g/km en een in dit segment ongeëvenaard laag brandstofverbruik van slechts 3,7l/100 km (Europese norm).
De hyperefficiënte hybride aandrijflijn is lichter, krachtiger en betrekt de bestuurder nog meer bij het rijden. De ‘thermische efficiency’ van het motorblok bedraagt maar liefst 40 procent, wat ongekend hoog is voor een benzinemotor. De hybride componenten zijn compacter en lichter, waardoor Toyota het zwaartepunt van de auto nog verder heeft kunnen verlagen.