De huidige elektrische versie van Fords grootste bestelwagen kan in het beste geval zo’n 300 kilometer rijden met een volle acculading – als je voor de versie met een tot 90 km/h beperkte topsnelheid kiest. Voor sommige klanten is dat aan de magere kant, dus komt er een versie met grotere batterij. Die kan bovendien veel sneller laden.
Het nieuwe model heeft een bruikbare batterijcapaciteit van 89 kWh voor een maximaal rijbereik van 402 km, evenals snellere oplaadprestaties. Zo stijgt het DC-snellaadvermogen naar 180 kW en is er als optie een boordlader van 22 kW in plaats van 11 kW verkrijgbaar. Dat is vooral interessant voor klanten die met krachtstroom kunnen laden op het bedrijf.
"Door klanten de optie te geven om verder te rijden tussen twee oplaadbeurten in, samen met een ruime keuze aan carrosserieën en ondersteuning van het verbonden ecosysteem van Ford Pro, versterken we onze positie als hun vertrouwde partner voor complete wagenparkoplossingen”, zegt Hans Schep, general manager van de Europese tak van Ford Pro.
De E-Transit met grotere actieradius is speciaal ontworpen voor klanten die actief zijn in landelijke gebieden, koudere klimaten of op routes waarbij op de snelweg gereden moet worden. De aandrijflijn is ook een aanvulling op omgebouwde voertuigen die meer gewicht en extra vermogen nodig hebben.
En er is nog goed nieuws: het onderhoudsinterval van de nieuwe E-Transit wordt verdubbeld. Je moet dus niet meer jaarlijks naar de garage, maar slechts om de twee jaar, en dat ongeacht hoeveel kilometer je rijdt. Klanten kunnen het nieuwe model later dit jaar bestellen en de eerste leveringen worden in 2025 verwacht.
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853