Nieuws

© Opel

Facelift voor Opel-logo: Blitz-embleem aangescherpt

26 juni 2023
Door Stijn Blanckaert

Opel onthulde vandaag zijn nieuwe beeldmerk. De bekende “Blitz”-bliksemschicht krijgt een upgrade en zal vanaf 2024 op de productieauto’s van het merk te zien zijn als middelpunt van het Opel Vizor-merkgezicht.

 

Opel had met de bliksemschicht in het logo altijd al een verwijzing naar elektriciteit, wat in de huidige tijd van elektrificatie natuurlijk mooi meegenomen is voor een merk dat tegen 2028 in Europa volledig elektrisch wil zijn. Dit jaar al heeft Opel volgens CEO Florian Huettl 15 geëlektrificeerde modellen in het gamma. LOG OPEL AUTON

De “Blitz” in het vernieuwde Opel-logo snijdt door de ring rond het logo en geeft het embleem een moderne look. Het nieuwe logo staat in het midden van het “kompas”, Opels grafische ontwerpprincipe en de ruggengraat van de designtaal van Opel.  

Het nieuwe logo zal geleidelijk aan over het hele productportfolio worden uitgerold en zal uiterlijk in 2024 op een eerste productiemodel prijken.

Deel op

Lees meer over

Stijn Blanckaert

Stijn Blanckaert (°1974) is al van kindsbeen af gepassioneerd door auto’s en maakte er zijn beroep van. Hij houdt van pk’s, of ze nu uit een V8 of een elektromotor rollen… Na jaren in de leasing- en fleetsector schrijft hij sinds 2016 voor Autonieuws.be waar hij onder meer gespecialiseerd is in economisch nieuws.

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

Autonieuws

Ook op


© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.