Opel onthulde vandaag zijn nieuwe beeldmerk. De bekende “Blitz”-bliksemschicht krijgt een upgrade en zal vanaf 2024 op de productieauto’s van het merk te zien zijn als middelpunt van het Opel Vizor-merkgezicht.
Opel had met de bliksemschicht in het logo altijd al een verwijzing naar elektriciteit, wat in de huidige tijd van elektrificatie natuurlijk mooi meegenomen is voor een merk dat tegen 2028 in Europa volledig elektrisch wil zijn. Dit jaar al heeft Opel volgens CEO Florian Huettl 15 geëlektrificeerde modellen in het gamma.
De “Blitz” in het vernieuwde Opel-logo snijdt door de ring rond het logo en geeft het embleem een moderne look. Het nieuwe logo staat in het midden van het “kompas”, Opels grafische ontwerpprincipe en de ruggengraat van de designtaal van Opel.
Het nieuwe logo zal geleidelijk aan over het hele productportfolio worden uitgerold en zal uiterlijk in 2024 op een eerste productiemodel prijken.
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853