Dat is goed nieuws omdat Renault door de vele ZOE’s samen met de rest van het gamma met hybride E-TECH-motoren (Clio Hybride, Captur Plug-In Hybride en Mégane Grandtour Plug-In Hybride) zegt goed op weg te zijn om de CAFE-doelstellingen te halen. Die verplichten autoconstructeurs om dit en volgend jaar per verkochte nieuwe auto gemiddeld niet meer dan 95 g CO2/km uit te stoten op straffe van torenhoge boetes.
In mei kende Groupe Renault al een stijging van de verkoop van ZOE met meer dan 56% in vergelijking met de maand voordien. De maand juni bevestigt en versterkt deze tendens met een nieuw recordaantal bestellingen voor de kleine elektrische Renault. Vorige maand telde het merk niet minder dan 11.158 ZOE-bestellingen in Europa.
Met een bestelling van 7.050 ZOE’s op één maand tijd heeft Frankrijk, de grootste markt voor de volledig elektrische stadswagen van Renault, drie keer meer bestellingen (+355 procent) dan in juni 2019, wat vanzelfsprekend te danken is aan de overheidsincentives die de Franse regering in het leven riep om de autosector te ondersteunen en in de richting van verdere vergroening te leiden.
Bovenop deze bestellingen komt nog een recordresultaat van 10.944 ingeschreven Renault ZOE in Europa (voorlopige gegevens), wat 107 procent meer is dan in juni 2019.
In de Belux werden er sinds het begin van het jaar tot eind juni 34 procent meer ZOE’s ingeschreven. In juni werden 50 procent meer bestellingen genoteerd. Zonder overheidsincentives. Stel u voor welke aantallen dat hadden kunnen zijn als ook in België steunmaatregelen waren ingevoerd.
Ook in de rest van Europa gaat deze versnelling verder, met bijvoorbeeld een stijging met 117 procent voor Renault ZOE in Duitsland (1990 bestellingen).
Advies voor uw volgende bedrijfswagen?
Op zoek naar de ideale laadoplossing?
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853