Nieuws

© Toyota

De nieuwe Toyota Camry Hybrid

16 april 2019
Door Redactie
De nieuwe Camry Hybrid vormt een uniek aanbod door zijn krachtige, zelf opladende hybride elektrische aandrijflijn en versterkt daarmee de aanwezigheid van Toyota in het D/E-segment voor sedans. Met de nieuwe sedan wordt Toyota’s Europese aanbod van hybride elektrische auto’s uitgebreid tot acht modellen.

De huidige groeiende belangstelling voor en vraag naar hybride elektrische auto’s effent de weg voor de herintroductie van de Camry in West-Europa na een afwezigheid van vijftien jaar.

De 2.5-liter Hybrid Dynamic Force aandrijflijn van de nieuwe Camry Hybrid combineert zuinigheid, lage emissies en een stille werking met meer vermogen en levendigheid. De Camry Hybrid levert 160 kW/218 DIN-pk, heeft een CO2-uitstoot van slechts 98 g/km[1] (WLTP: 119 g/km) en is goed voor een gecombineerd brandstofverbruik van slechts 4,3 l/100 km1.

Het nieuwe Toyota Hybrid System (THS II) omvat nieuwe Sequential Shiftmatic-technologie, die een conventionele zestrapsautomaat nabootst, waardoor de bestuurder met de hendel op de console kan ‘schakelen’ voor een opwindendere rijervaring.

De compleet nieuwe Camry is de achtste generatie van een model dat sinds de start van de verkoop in 1982 ontelbare prijzen en onderscheidingen heeft gewonnen. De auto wordt wereldwijd in meer dan honderd landen verkocht en in totaal zijn tot nu toe meer dan 19 miljoen stuks over de toonbank gegaan.

Met meer dan 700.000 verkochte auto’s per jaar blijft de Camry ’s werelds best verkopende sedan in het D/E-segment.

De nieuwste generatie Camry komt voort uit de Toyota New Global Architecture (TNGA), de technische en ontwerpfilosofie van Toyota. TNGA combineert op rijplezier gerichte eigenschappen voor liefhebbers en een aantrekkelijke vormgeving met een uitstekende bouwkwaliteit, betrouwbaarheid en veiligheid.

Een van de grootste voordelen van de toepassing van het nieuwe GA-K-platform is dat Toyota hierdoor de kans kreeg om elk aspect van het ontwerp, de ‘packaging’ en de techniek van de middelgrote sedan volledig te herzien.

Dat heeft ertoe geleid dat de Camry in slechts één generatie op ongekende wijze is veranderd: wat betreft styling, Human Machine Interface, cockpitontwerp, aandrijflijnen, rijgedrag, wegligging en veiligheid zijn vrijwel geen oude componenten behouden.

Vanaf het begin was de ontwikkeling van de nieuwe Camry op twee hoofdpijlers gebaseerd: prestaties (rijdynamiek, trillingen en geluiden, kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid, en packaging) en intelligentie (hightechspecificaties, comfort en veiligheid).

Het brede, lage en gestroomlijnde ontwerp van de nieuwe Camry Hybrid kenmerkt zich door een zelfverzekerde, opvallende styling die een doorontwikkeling is van Toyota’s ontwerpfilosofieën Under Priority en Keen Look.

Door de verlaagde vloer- en stoelhoogte in het interieur bevinden de heupen van de bestuurder zich dicht bij het zwaartepunt van de Camry, terwijl het interieurontwerp een ideale mix van stijl, comfort en vakmanschap vormt.

De sensuele rondingen van het dashboard zorgen voor een ergonomisch ideale, op de bestuurder gerichte cockpit. De voorstoelen bieden een uitstekend comfort en ondersteuning en de zitplaatsen achterin zijn naar keuze leverbaar als in twee ongelijke delen (60/40) neerklapbare achterbank of als ongelijke (40/20/40) elektrisch verstelbare stoelen.

Alle schakelaars zijn ontworpen om optimale functionaliteit, uitstraling en gevoeligheid te bieden. De Human Machine Interface (HMI) in de nieuwe Camry bestaat uit drie goed afleesbare displays voor het ordenen van informatie: een duidelijk zichtbaar, 10-inch Head-up Display (HUD) in kleur, een tussen de tellers geplaatst 7-inch Multi-information Display en een 8-inch display in de middenconsole waarin Toyota’s Touch® 2 with Go-multimediasysteem is opgenomen.

De nieuwe Camry bezit nog steeds alle kernwaarden die het model zo populair hebben gemaakt – de hoogste niveaus van kwaliteit, duurzaamheid, betrouwbaarheid, stilte en rijcomfort in zijn segment – en biedt de bestuurder daarnaast een opvallend nieuw exterieur- en interieurdesign, innovatieve technologische en veiligheidsvoorzieningen en nieuwe niveaus van rijplezier.

Deel op

Lees meer over

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

Autonieuws

Ook op


© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.