Nieuws

© Renault

De nieuwe Renault Master: op elk vlak verbeterd

21 november 2023
Door Redactie

Met een rijke geschiedenis die teruggaat tot 1980 en meer dan drie miljoen verkochte exemplaren, blijft de Renault Master een referentie in de wereld van bedrijfsvoertuigen. De recente onthulling van de vierde generatie belooft dit succesverhaal voort te zetten met opmerkelijke verbeteringen en innovaties.

Interieurdesign voor werkelijk gebruik

Het interieur van de nieuwe Renault Master biedt een hoogwaardig niveau van kwaliteit, vergelijkbaar met personenwagens. Met een S-vormig dashboard, een indrukwekkend 10”-scherm, en een scala aan opbergmogelijkheden, is het ontworpen als een functionele werkplek. Het kan zelfs worden omgevormd tot een mobiel kantoor, met een inklapbare werktafel en handige USB-C-aansluitingen.Nouveau Renault Master

Exterieurdesign met karakter

Het exterieur van de nieuwe Master ademt betrouwbaarheid en robuustheid. Met een opvallende voorzijde, geaccentueerd door het nieuwe Renault-logo en C-vormige full led-koplampen, straalt het kracht en moderniteit uit. Het aanbod van zeven standaard koetswerkkleuren en meer dan 300 speciale kleuren geeft professionals de mogelijkheid om hun voertuig aan hun stijl aan te passen.Nouveau Renault Master 22

Meer ruimte 

Bij de lancering biedt de nieuwe Renault Master een uitgebreid gamma om aan diverse professionele behoeften te voldoen. Met twintig verschillende koetswerkuitvoeringen, variërend van 11 tot 22 m3 (TBC), behoort hij tot de beste in zijn categorie, met verbeterde toegangsbreedte en laadlengte. Het nuttige laadvermogen, de afmetingen en de volumes zijn geoptimaliseerd, waardoor de Master het ideale bedrijfsvoertuig wordt en de prestaties in zijn klasse opnieuw definieert.Nouveau Renault Master 15

Er zijn twintig af-fabriek ombouwbasissen beschikbaar, die ter plaatse kunnen worden aangepast met specifieke transformaties (zoals kipvoertuigen, diepe cabines, enz.). Dit maakt het mogelijk om in de catalogus opgenomen kits met een kortere levertijd en minder transporten te leveren.

Met een kortere wielbasis en een herziene voortrein biedt de nieuwe Renault Master ongekende wendbaarheid, met een 1,5 meter kortere draaicirkel. Hierdoor wordt de wendbaarheid in stedelijke omgevingen naar een hoger niveau getild, waardoor klanten zelfs de keuze hebben om een L3-versie te kiezen voor stadsgebruik. 

Blue dCi 

De nieuwe Master beschikt over drie versies van de Blue dCi-dieselmotor, met vermogens van 130, 150 en 170 pk. Ze bieden een aanzienlijk lager verbruik (gemiddeld -1,5 l/100 km) en sterk verlaagde CO2-uitstoot (-39 g/km), waardoor ze onder de kaap van 200 g/km blijven. De transmissie wordt toevertrouwd aan een klassieke handgeschakelde versnellingsbak of een nieuwe, bijzonder efficiënte EAG9-negentrapsautomaat met koppelomvormer. 

Elektrische versies 

De zuiver elektrische versies van de nieuwe Renault Master zijn verkrijgbaar met twee motoren van 96 of 105 kW, elk goed voor 300 Nm koppel, met een batterijcapaciteit van 40 kWh (180 kilometer rijbereik over de WLTP-cyclus) respectievelijk 87 kWh (meer dan 410 kilometer).  Nouveau Renault Master 21

Zo kan de nieuwe Renault Master recordwaarden voorleggen met een nuttig laadvermogen van 1.625 kilogram voor rijbewijs B, een rijbereik tot meer dan 410 kilometer over de WLTP-cyclus en een sleepvermogen van 2,5 ton. Het verbruik blijft binnen de perken, met een WLTP-waarde van 21 kWh/100 km voor de versie met 87 kWh-batterij, dankzij een innovatief thermobeheersysteem. Met de snellader van 130 kW DC kan hij in nauwelijks 30 minuten 229 kilometer rijbereik recupereren. Thuis kan het voertuig in minder dan vier uur van 10 tot 100 procent worden opgeladen met een wallbox van 22 kW AC. Nouveau Renault Master 6

De nieuwe Renault Master zal in de elektrische versies de volgende V2X-functies aanbieden: 'Vehicle To Load' (V2L) en 'Vehicle To Grid' (V2G). Dat omvat de mogelijkheid om externe toestellen (V2L, van het voertuig naar een elektrisch toestel) op te laden aan een stopcontact in het interieur, in de laadruimte of via een adapter die op het laadstopcontact moet worden aangesloten. Zo kunnen draagbare apparaten (bijvoorbeeld gereedschap, computer) of apparaten geïntegreerd in een conversie van een van onze carrosseriebouwers (koelwagen, gemotoriseerde achterklep, bus met bijkomende verwarming/airconditioning, enz.) rechtstreeks op de batterij worden aangesloten. 

Dankzij de bidirectionele lader, kan de nieuwe Renault Master ook worden geïntegreerd in het elektriciteitsnet om energie te leveren vanuit de batterijen (V2G-functie, van het voertuig naar het elektriciteitsnet). 

Connectiviteit op maat

De nieuwe Master is ontworpen in een digitale wereld en beschikt standaard over geavanceerde connectiviteit. Met het OpenR Link-multimediasysteem, inclusief Google Maps, Google Play en de spraakassistent van Google, biedt het een intuïtieve en geconnecteerde ervaring. Bovendien zijn er apps beschikbaar, zoals EasyPark en Waze, die speciaal handig zijn voor zakelijke gebruikers.Nouveau Renault Master 10

Veiligheid en duurzaamheid in focus

Met twintig rijhulpsystemen, waaronder een actieve veiligheid en V2X-functies voor elektrische versies, zet de nieuwe Master veiligheid op de eerste plaats. Het innovatieve dynamische remsysteem draagt niet alleen bij aan de veiligheid maar verbetert ook de energierecuperatie bij elektrische versies.

Klaar voor de toekomst

Met zijn indrukwekkende specificaties, geavanceerde technologie en veelzijdige ontwerp, blijft de nieuwe Renault Master een voorloper in het bedrijfsvoertuigsegment. Het belooft professionals een betrouwbare en efficiënte partner te zijn voor hun dagelijkse activiteiten.

Deel op

Lees meer over


© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.